Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno

BĚŽECKÉ OSOBNOSTI

POSLEDNÍ DISKUSE

JAN NEUWIRTH - fyzioterapeut z Frenštátu, který má nejraději B7

JAN NEUWIRTH - fyzioterapeut z Frenštátu, který má nejraději B7

Honza pochází z Frenštátu pod Radhoštěm, v horách běhá odmalička, zejména v okolí Beskyd. Mnoho z nás se může lépe ztotožnit s týdně naběhanými 50 km, podle toho, jak práce a rodina dovolí. Nedávno se velmi dobře umístil na 110 km dlouhé trase rakouského Gross Glockner Ultratrailu, pravidelně se také účastní nejnáročnějšího horského závodu u nás, Beskydské 7, jehož zrodu byl součástí, letošní rok nebude výjimkou.



Za moje běžecké začátky může vlna zvaná B7

Jak ses k běhání dostal?

Pohyb mě provázel už od dětství. Vyzkoušel jsem si řadu sportů, některé (lyžování, tenis) jsem provozoval i závodně. Jako určitě i u spousty jiných může za mé běhání vlna zvaná B7. Měl jsem to štěstí, že jsem byl hodně blízko zrodu tohoto dnes již kultovního závodu. Po úraze Libora Uhra na Gerlachovském štítu jsem měl tu čest ho rehabilitovat. Tehdy se mu tento závod začal v hlavě rodit a oslovil mě ,zda to nechci také zkusit. Po prvním, spíše chodeckém ročníku, jsem se začal postupně rozběhávat, přidal i další závody a bylo to - stal jsem se závislým.

Na co se specializuješ?

Mojí hlavní specializací jsou horské běhy na různé vzdálenosti.

Jak a čím se motivuješ před závodem?

Nejlepší motivací je pro mě sledování nejrůznějších emotivních videí z jiných světových závodů a běhů.

Jaké jsou tvoje nejoblíbenější závody?

Jesenický maraton a samozřejmě B7 aneb každoroční kontrola domácího revíru. :)

 


 

Honza na Horské výzvěHonza na Horské výzvě

Nejraději běhám v horáchNejraději běhám v horách

Nejdůležitější část tréninku jsou výškové metryNejdůležitější část tréninku jsou výškové metry

Podívejte se na další fotografie k článku...

 


 

Pro běh v horách je nejdůležitější součást tréninku dostatek výškových metrů

Jaký je tvůj týdenní tréninkový objem?

když práce a rodina dovolí, tak 50km a alespoň 2500 výškových metrů.

Co je podle tebe nejdůležitější součást tréninku?

Pro běh v horách je podle mě nejdůležitější právě naběhat dostatek výškových metrů.

Tvoje nejoblíbenější běžecké oblasti?

Úplně nejradši mám Velký Javorník.

Nejlépe se mi běhá na ovesné kaši

Jak se stravuješ? Co je základem tvé stravy před a po závodě?

Dobře se mi běhá na ovesné kaši. Před závodem se taky dám dost sacharidů, hlavně těstoviny nebo pizzu. Po závodě mám nejradši Vincentka, pivo a pořádný flák masa.

A co si dáváš průběhu závodu?

Po mých posledních zkušenostech je ideální Käsespätzle a Redbull-Cola.

Využíváš nějaké gely nebo doplňky stravy?

Využívám různé gely, preferovanou značku nebo typ zatím nemám, v tomhle se stále ještě hledám.

Jaké jsou tvoje oblíbené boty?

Nejlépe se mi běhá v Salomon S-Lab Wings 8.

 

Díky za rozhovor a hodně štěstí na letošní B7!

Osobní rekordy

Maraton: Jesenický horský maraton 3:59, na silnici zatím nemám zkušenost

Půlmaraton: nevím :)

10 km: nevím :)

Krom výsledků ze závodů si také vážím tréninkových úspěchů, zejména od dveří našeho bytu na Velký Javorník za 29 minut, nebo od dveří bytu na Radhošť 53 minut. :)

Největší úspěchy

Párkrát se mi podařilo postavit se na "bednu" a bylo to moc fajn, ale za úspěch považuji každé vyběhnutí - užít si ten pocit, že se mohu takto rychle, volně a bezbolestně pohybovat, vnímat jak tělo funguje, vyčistit si hlavu, prozkoumat nová místa. Běh je pro mě psycho i fyzioterapie.

Obecně je pro mě úspěch každý běh, který si užiju, ale samozřejmě aktuální Grossglockner Ultra Trail 2017.


04.09.2017, Jitka Richterová


Sem vložte diskusní příspěvek.


 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů