Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno

BĚŽECKÁ LITERATURA, FILM

POSLEDNÍ DISKUSE

Recenze knihy: Nordic Running - Běh s holemi jako zdravější a efektivnější způsob běhání - Milan Kůtek

Recenze knihy: Nordic Running - Běh s holemi jako zdravější a efektivnější způsob běhání - Milan Kůtek

Na knižních pultech se právě objevila novinka a vlastně první kniha na světě o celoročním běhání s holemi. Autor Milan Kůtek čtivou formou popisuje celý příběh o vzniku, vývoji a představení veřejnosti metody nordic running. Pokud vás tento nový sport zajímá, níže si můžete přečíst recenzi knihy.



Nakladatel: Smart Press
Jazyk: česky
Pořadí vydání: 1.
Rok a měsíc vydání: 2016/03
Počet stran: 112
Vazba: Pevná

"Jak vzniká vynález? To všichni vědí, že je něco nemožné, a pak se objeví nějaký blázen, který neví, že je to nemožné, a udělá vynález." Albert Einstein

A přesně tak to bylo i s objevem nordic running – byla na to potřeba dávka energie, odhodlanosti, zvědavosti, poctivosti a i trocha toho bláznovství. To všechno měl Milan Kůtek najednou pohromadě, a tak vzniklo běhání s holemi.

 


 

Autor knihy Milan Kůtek (foto zdroj nakladatelství Smart Press)Autor knihy Milan Kůtek (foto zdroj nakladatelství Smart Press)

Obálka knihy Nordic runningObálka knihy Nordic running (foto zdroj nakladatelství Smart Press)

Nordic runnig si oblíbila řada špičkových sportovců (foto zdroj nakladatelství Smart Press)Nordic runnig si oblíbila řada špičkových sportovců (foto zdroj nakladatelství Smart Press)

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Podívejte se na další fotografie k článku...

 


 

Přehledný a čtivý manuál, jak zvládnout běh s holemi

Kniha je rozdělena do pěti hlavních kapitol (a podrobně do 44 podkapitol) – Co je nordic running, Hlavní přínosy a možnosti využití, Správná technika a bezpečnost, Další varianty využití a Příběhy těch, kteří běhají s holemi.

Čtěte také: Trénink s runningovými holemi. Hole vám mohou pomoct při běhu do kopce i po rovině.

Vše začíná historií, jak vůbec nordic running vznikl. Následně autor podrobně představuje svoji metodu, a to jednak z pohledu technického a vědeckého, ale i optikou lidí, kteří si mohli běh s holemi vyzkoušet na vlastní kůži. Špičkoví sportovci, fyzioterapeutka, běžná populace anebo lidé se zdravotními komplikacemi. V knize si můžete přečíst jejich bezprostřední dojmy po vyzkoušení běhu s holemi.

Kniha je napsána velmi precizně, přehledně a je doplněna bohatou fotodokumentací. Autor rozebírá v čem je nordic running odlišný od klasického běhu, jak může zlepšit techniku běhu, jeho zdravotní přínosy, další využití a dokonce i předsudky s nimiž se tato metoda může setkat.

 

Běžecká abeceda s využitím runningových holí (foto zdroj nakladatelství Smart Press)Běžecká abeceda s využitím runningových holí (foto zdroj nakladatelství Smart Press)

Objev metody Nordic running získal evropské ocenění

Na knize je sympatické nadšení, které z ní přímo sálá. Zanícená touha sdělit světu, že běhat můžou opravdu všichni a ti co běhají, mohou svůj trénink zintenzivnit a hlavně zapojit i horní polovinu těla.

Ještě před napsáním knihy Milan Kůtek přenesl nadšení i na své okolí a za objev metody nordic runningu získal spolu s biomechanikem Alešem Tvrzníkem v roce 2012 dokonce evropské ocenění (European Athletics Innovation Awards), v roce 2015 se pak stal mistrem ČR v nordic runningu v kategorii M40+.

Pokud vás běh s holemi zajímá nebo vás již pohltil, dozvíte se v knize opravdu vše do nejmenších detailů. Přitom se však nejedná o suchou příručku, ale zajímavý příběh, který dal vzniknout zdravějšímu a efektivnějšímu způsobu běhání.

Pro koho je metoda nordic running určena a koho by tedy kniha mohla zajímat?

  • Pro sportovní nadšence, kteří rádi objevují další možnosti pohybu.
  • Pro běžce, kteří chtějí při tréninku zapojit také horní polovinu těla.
  • Pro ty, kteří by rádi vyběhli, ale mají obavy nebo zdravotní omezení.
  • Pro osoby, které prodělaly úraz nebo je trápí bolesti pohybového aparátu.
  • Pro ty, kteří chtějí rychleji a účinněji zhubnout.
  • Pro sportovce, kteří si chtějí víc zamakat.
  • Pro profíky, kteří chtějí vylepšit svůj běžecký styl.
  • Pro obezřetné jedince, kteří při běhu vždycky toužili po zbrani proti obejdům a nebezpečným zvířatům.
  • Pro ty, kteří zkouší rádi nové věci.

 

Petra KrálovcováPetra Královcováredaktorka
Petra vystudovala Vodní hospodářství na ČVÚT v Praze. Po letech předstírání jak na tom je s prostorovou představivostí se rozhodla konečně věnovat tomu, co ji opravdu baví - sport, cestování, příroda a psaní. Momentálně zcela propadla běhu, který jí zachránil zdravý rozum na mateřské dovolené. Nejraději má delší běhy v přírodě s kopečkem a nějakou tou srnou.

 


05.04.2016, Petra Královcová


Sem vložte diskusní příspěvek.


 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů