Horská trasa kolem pověstné ikony Luzernu – hory Pilatus

Přírodní terén
Převýšení (m)
2333

Luzern je považován za jedno nejkrásněších měst ve Švýcarsku a to včetně dominující hory Pilatus - proběhněte se kolem hory a užijte si výhledy na město i na nádherné Alpy a ledovce.

Začátek trasy je v Kriensu – předměstí u Luzernu odkud také vede nahoru lanovka. Cesta vede po značené turistické trase se žlutými ukazateli směr Pilatus a často je od ní vidět lanovka. Na rozcestí u restaurace Fräkmünteg si můžeme vybrat, zda se za dobrých podmínek a pro pokročilé (!) rozhodnete vydat mírně doleva po alpské stezce na vrchol Pilatu nebo nahoru doprava pokračovat po široké lesní cestě.

Prohlédněte si i další fotografie k článku…

Na dalším rozcestí v Ober Laulenu se opět můžeme vydat buďto doleva nahoru značenou horskou stezkou na vrchol Pilatu nebo pokračovat rovně dolů na okruh kolem masivu Pilatu. Pokud se rozhodnete jít na vrchol Pilatu, tato druhá možnost je lehčí a výhodněší i za horších podmínek nebo pro začátečníky. Po hodině až dvou navíc dorazíte na plácek před vrcholem s kostýlkem, kde je možné přespat ve vyhrazeném plácku ve stanu. Oficiálně by se to nemělo, ale místní to často dělají.

Cesta kolem masivu Pilatu dál klesá lesní cestou do Unter Laulenu, kde se v této malé vesničce vydáte po asfaltce vlevo. Za nedlouho se na široké cestě objeví rozcestník, kde vás turistická značka bude navigovat opět vlevo směr masiv a následuje poměrně prudký výstup na Bundlen. Na rozcestí si můžete vybrat, zda pokračovat rovně a následně vpravo po cestě menším údolíčkem a nebo lesní klikatou cestou rovnou vpravo. Obě cesty se následně sejdou u Rot Dossenu a Felli. Pro odvážné za dobrých podmínek je možné se vydat cestou přes hřeben směr Tomlishorn (2128) a Pilatus a nebo opět doprava dolů směr Märenschlag a odtud následně do Schybachu.

Pokud už jste unavení, pak pokračujte rovně do Lütoldsmattu, což je kratší cesta, ale vede až do Alpnachu z velké části po asfaltu. Pokud ještě nemáte dost, tak ve Schybachu odbočte doleva, bude vás čekat stoupání až do Fräkmüntu, odkud je krásný výhled na Matthorn (2041). Od Fräkmüntu se vydejte opět klesáním dolů po značené cestě směr Chretzenalp a následně do Alpnachu, odkud jezdí pravidelné vlaky zpět do Luzernu.