Beskydy: běžecká trasa okolo Čeladné

Převážně asfaltový
Převýšení (m)
170

Zatímco za druhé světové války byla protáhlá beskydská vesnice při říčce Čeladence centrem partyzánů, dnes se stala symbolem moravskoslezského luxusu.

Výchozím bodem trasy je parkoviště v centru obce na náměstí. Odtud po chodníku k nedalekému kruhovému objezdu u farního kostela svatého Jana Nepomuckého. Pokračovat vlevo po asfaltové silnici směrem k nově opravenému nádraží. Přeběhnout koleje a dále mírně do kopce po žluté turistické značce až ke křižovatce s dřevěnou cedulí a první možností zahnout doleva. Dále po asfaltové silnici. Po pravé ruce nejprve louka, pak rodinné domy, cesta je mírně do kopce ke kapličce. Pokračovat stále rovně mezi loukami a domy. Cesta klesá až k rozcestí u další kapličky a recyklačních kontejnerů. Zde pokračovat po asfaltové cestě doprava směrem na Kunčice pod Ondřejníkem. Cesta se mírně vlní až k hlavní silnici, kde je nutné běžet po chodníku k Beskydskému rehabilitačnímu centru, ve kterém od roku 1902 fungují lázeňské služby, dnes se zaměřením na léčbu pacientů s nemocemi pohybového, oběhového a nervového ústrojí. Odbočit doleva dolů na vedlejší silnici a napojit se na modrou a žlutou turistickou značku směr Dřevěný kostel. Dřevěný kostel sv. Prokopa a Barbory je netradiční a exoticky působící. Pochází ze Zakarpatské Ukrajiny a byl k nám převezen v období první republiky. Svou dnešní podobu získal v roce 1931.

Od něj dále po modré turistické značce mírně do kopce mezi rodinnými domy až ke golfovému hřišti. Cesta pokračuje skrz golfové hřiště, poté doleva dolů lesem, kolem bývalého chatového tábora až k větší silnici s autobusovou zastávkou. Po ní kolem památníku Josefa Kaluse, učitele a básníka, rovně, minout vjezd do golfového areálu a běžet směrem na centrum Čeladné. Na hlavní silnici po chodníku kolem mateřské školky k parkovišti v centru obce.