Běžecká trasa Posázavskou stezkou přes Kamenný přívoz a viadukt Žampach do Jílového u Prahy

Turistický region
Převážně terénní
Převýšení (m)
474

Běžecká trasa s prudkými výběhy, seběhy a dechberoucí výhledy na údolí řeky Sázavy, které je poseté trampskými osadami.

Běh začíná klesáním od vlakové stanice Petrov u Prahy na most přes Sázavu a hned za ním po červené značce doleva podél vody. Na louce můžete spatřit staré vyplavené pramičky. Postupně se začnou objevovat chatky a louka se změní v les.

Jste na Posázavské stezce. Budete nahoru dolu kličkovat mezi trampskými osadami, vybíhat a sbíhat schůdky a poběžíte i přes několik vyhlídek, které přímo vybízejí ke kochání se místními sruby, které jsou srostlé ke skalám a bez nichž by řeka Sázava nebyla onou řekou. V zimním, podzimním a jarním období bude stezka jenom Vaše, v létě však ožije barevnými loďkami a hlasným zvoláním vodáků „Ahóóóój„. Vodítkem může být červená turistická značka, která Vás přes trampské osady a chatovou kolonii přivede na silnici, po které klesnete dolů do Kamenného přívozu. Ten se nachází lehce za polovinou naší trasy. Přes robustní most překonáte Sázavu. Zde se orientujte na zelené značení, které Vás navede přímo k řece, a podél ní běžte pořád po proudu.

Zelené značení se změní ve žluté, silnička se od vody odpojí a teď budete chvíli stoupat. Za chvíli jste pod Žampachem – nejvyšším železničním viaduktem ve střední Evropě. Dále běžíte okolo štol, které sloužily k těžbě zlata. V Dolním Studeném zabočíte doprava a hned zase doprava. Na rozcestí v Horním Studeném se terén narovnává a Vy vezměte modrou. Postupně začnete klesat do Jílového u Prahy, které se rozkládá před Vámi. Na náměstí je restaurace, bankomat, potraviny, muzeum se specializací na těžbu zlata a autobusová zastávka. Zdolali jste Posázavskou stezku a viděli jste Žampach. Co víc si přát?