Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno
HedvabnaStezka.cz Pohora.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Festival OBZORY Pádler.cz Expediční kamera SNOW Film fest Klub cestovatelů Praha/Brno

POSLEDNÍ DISKUSE

Tréninkové deníky a plány

Přidat nové téma


  • Tajemství hodnoty VO2 max  (9)

    Dobrý den,

    existuje celá řada pro teoretický výpočet VO2 max, tedy maximální spotřebu kyslíku. Může se počítat z výkonu na bazéně, na běžeckém páse či na cyklistickém ergometru. Nejpřesnějším test je ve specializovaných laboratořích, zabývající se zátěžovými testy. Konkrétně při testu VO2 max (spiroergometrie) je potřeba dosáhnout hraničních, resp

    Filip Peřinka 17. 03. 2017, 21:02:33

  • Tréninkový plán na půlmaraton pro mírně pokročilé běžce  (2)

    Ahoj, zpravidla by odpočinek měl trvat tak dlouho, než dojde k obnovení části energetických rezerv. Měl by jsi být schopen běžet každý interval v relativně stejném tempu, respektive podobný čas úseku. Existuje aktivní odpočinek, kdy mezi intervaly provádíš mezichůzi nebo velmi volné vyběhání. Délka se pohybuje cca okolo 400 m, ale může být i delší.

    Filip Peřinka 17. 03. 2017, 19:43:55

  • Trénink na první půlmaraton podle coolrunnig.com  (5)

    Ahoj, prihlasila jsem se na svuj prvni pulmaraton. Mohli by jste mi poradit, jak se na nej pripravit? Zatim jsem zadny zavod nebehala. Ted beham ve fitku cca 2x16 km tydne. Zatim jsem byla venku jen jednou a 12,5km mi trvalo asi 67mim. Zavod se pobezi za 40 dni. Dekuju:)

    Bára 05. 03. 2017, 19:23:49

  • Tréninkový plán na první maraton  (1)

    No, trochu bych polemizoval s tím, že by měl hobík co běhá pouze několik let dát "tréninkově" v 17.týdnu maraton a v 20.týdnu další maraton. který má k něčemu vypadat.

    Lubomír Palij 06. 02. 2017, 19:17:23

  • CÍL: Maraton v roce 2016 v čase 3:15 hodin – závod v Písku - výsledek  (3)

    Gratuluji Jirko.Čas není tak důležitý,cesta ano.Málokdy vše vyjde,tak jak má.25st. je dost a mírně přepálený začátek k tomu.Až vše vyjde,tak jak má,budete mile překvapen.Co mě taky Jirko napadlo,jestli jste na sebe nevytvořil zbytečný tlak?..Mějte se.

    Milan G. 10. 10. 2016, 17:08:36

  • CÍL: Ústecký 1/2Maraton v září v čase 2:15 hodin – srpen 2016  (1)

    Pěkně! Držím palce, ať to dobře běhá! :)

    Michaela 14. 08. 2016, 10:04:05

  • CÍL: Pražský Maraton v roce 2016 v čase 3:15 hodin – dubnová příprava  (6)

    Díky. Nějak mi to uniklo. Rozhodnutí běžet jako vodič ale nechápu...

    Venca 05. 06. 2016, 10:06:25

  • CÍL: Pražský Maraton v roce 2016 v čase 3:15 hodin - výsledek  (7)

    Máš pravdu Jirko, omlouvám se, nemyslel jsem to tak zle, spíš se mi líbil původní koncept sdílení tréninku s konkrétním cílem a mrzelo mě, že nedošel kýženého vyvrcholení.

    Tak jestli to na podzim dáš za 3:15 tak ti to odpustím :)

    A díky za to vodění, také jsem občas využíval vodiče a jejich práce si cením.

    Tom 29. 05. 2016, 20:25:33

  • Jak se běhalo před 35 lety - 4. část  (1)

    Opravdu moc zajímavé a inspirativní počtení. Díky

    Tom 23. 05. 2016, 22:48:09

  • Jak se na maratonskou přípravu Jiřího Maška dívá Jiří Šmiták?  (2)

    Vážená paní Pešková,

    Vaše zpráva mě nejen velice překvapila, že jste na mě našla kontakt, ale zároveň i potěšila a uklidnila. Po návratu domů jsem si totiž vyčítal, že jsem Vás všechny, tak dobré a přátelské "spolustolovníky", svými sportovními historkami obtěžoval.

    Přeji Vám hlavně hodně zdraví a pohody při sledování vašeho oblíbeného sportu hok

    Jiří Šmiták 19. 05. 2016, 10:35:35

  • stanovení tréninkových zón  (2)

    Ahoj, udělat si zátěžový test je moc dobré. Osobně bych doporučoval dlouhé běhy (více jak 15 km) absolvovat při tvé tepovce VT1 (jednou týdně) a hlavně držet rovnoměrné tempo bez zbytečného zrychlování. Tempové a intervalové běhy zase v hodnotě VT2 nebo VT3 podle toho, o jak dlouhé tempové úseky se jedná. Například při tréninku 12 x 400 metrů bych

    Jirka 29. 04. 2016, 08:00:04

  • Prosím o pomoc v začátku, trénink, boty,.....  (2)

    Ahoj, ja si koupil tyto http://www.fashionstore.cz/boty-nike-air-zoom-streak-5-1-2.html, ohledne behani behej jak se ti bude chtit :-D doporucuji ze zacatku treba 2-3x tydne. Ja kdyz jsem zacinal, tak jsem behal kazdej den cca 4-5 km a pak jsem behal obden 10 km. Precetl jsem si taky hodne clanku o behani kolikrat a kolik behat, ale nakonec jsem to

    Patrik 07. 04. 2016, 13:36:39

  • CÍL: Pražský Maraton v roce 2016 v čase 3:15 hodin – březnová příprava  (6)

    Souhlasím s tebou, proto říkám, že na trati tě může počkat cokoliv ... to je prostě maraton :-). Ale zkusím to.

    13. 03. 2016, 15:39:45

  • Lze se za tři měsíce proběhat k Beskydské 7?  (9)

    jestli nejsi úplná "lemra" tak bude B7 úplně v pohodě... nahoru chodit, dolů nebo po rovině trošku popoběhnout, zkus v rámci přípravy nějakou akci (50, 100 km) na "dálkových pochodech", třeba zrovna o víkendu "s trilobitem zimou nezimou" (nevím tedy jestli jsi z Prahy, abys to měl blízko). Ahoj.

    mapo 23. 02. 2016, 15:42:54

  • CÍL: Pražský Maraton v roce 2016 v čase 3:15 hodin – leden 2016  (1)

    Ahoj Jirko.

    Vypadá dobře, ten tvůj trénink. Já se bohužel musím stále obejít bez dráhy, nicméně kilometráž kolem 80 km týdně se mi daří držet a rozmanitost povrchů též. Lehce válčím s achilovkou, ale snad to nebude nic vážného. Zkouším běhat 2xtýdně delší běhy (23-25 Km), ve středu a o víkendu. Uvidíme, jestli to přinese ovoce :)

    Držím palce a bě

    Tomáš 10. 01. 2016, 11:33:26

  • Čtyřtýdenní tréninkový program pro výkonnostního běžce na 10 km do 50 minut  (1)

    Škoda, že chybí podrobné vysvětlivky

    Michal 26. 12. 2015, 20:32:29

  • CÍL: Pražský International Maraton v roce 2016 v čase 3:15 hodin  (3)

    Listopad za námi, jak se podařil plán? Já jsem věkem 52, a jdu do toho s Vámi. Pouze budu mít ještě v sezóně nějaké zavody v behu na lyžích ( Vasův běh ). Už čekám na prosincový plán . V jakém tempu máte dlouhý běh ? Díky. Hezký den.

    Jarda 01. 12. 2015, 06:18:54

  • Na půlmaraton bez plánu  (2)

    Ahoj Petře,

    MHR je maximální tepová frekvence (max. heart rate) a fartlek více zde: http://www.svetbehu.cz/bezecky-slovnik/17369-fartlek/

    Michaela 21. 10. 2015, 22:58:35

  • Tréninkový plán na 5 km za 25 min  (2)

    Ahoj, kombinace MTB a běhu je sice dobrou prevencí proti zranění, ale pokud se chceš zlepšit v běhu, pak musíš kolo omezit. 2500 km v terénu je relativně dost. MTB je silově-vytrvalsotní sport a používáš poněkud jiné svaly něž při běhu. Prakticky nepracují chodidla, achilovky,... Co se týká běžeckého tréninku, je potřeba pracovat na rychlosti (inte

    Radek 04. 10. 2015, 09:23:34

  • Tréninkový plán na 5km pod 20 min  (1)

    -Zdvořilá prosba, dovolil bych si požadat pana P.Baběráda o možnost shlednutí některých treninkovych deniku byval.běžce M.Zoubka,s kterym jsem v letech 79-84 sparing.běhal ,prosim o odpov.na tonda.vavra@gmail.com děkuji P.S. rad bych si vzpomněl na některe dulež.běžecke prvky z běžec.trenink.pana J.Šramka

    Antonin Vavra 09. 09. 2015, 09:38:43

  • Čekání až přijde Beskydská sedmička aneb nazdárci jsou na porážku  (1)

    No proste pripravu jsme zvladli jak se patri :)

    mates 01. 09. 2015, 23:30:06

  • Tréninkový plán na půlmaraton na cílový čas 1:50 podle Hal Higdona  (4)

    Odpovím na uvedený mail.

    Jiří Šmiták 28. 08. 2015, 17:56:37

  • žádost  (3)

    U mě je to možna něčím podobne,ale věkově jsem jinde a mam za sebou 20letou pauzu a nyni již 4roky treninku,jen možná metodickou -e rady co a jak dělat lepe,jinak a zda mohu docilit těchto času, s pozdravem a diky A

    Antonin Vavra 28. 08. 2015, 08:13:57

  • Tréninkový plán na 10 km pro pokročilé  (2)
    Myšleno je to s pauzou, tedy bez výklusu. Můžete jít nebo jenom stát. Samozřejmě, že pokud vám vyhoduje spíše výklus, tak si ho dát můžete, doporučuji ale opravdu pomalý...
    Michaela 07. 07. 2015, 15:33:19


Sem vložte diskusní příspěvek.



 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů