Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno

POSLEDNÍ DISKUSE

Tréninkové deníky a plány

Tréninkový plán na 5 km za 25 min



Lenka
Lenka

Začala jsem běhat pravidelněji od jara letošního roku, běhám okruhy 5.3 - 6km obden, mám hodinky s měřením tepu, gps, vyhodnocením tréninku. Běhám pro relax, pro radost, nejde mi o výkony. Nicméně podle tohoto tréninkového plánu zde na stránkách bych měla být schopna zaběhnout 5km za 25min. Moje výkonnost ale v podstatě stagnuje, běhám plus mínus stejně - okruh 5.3km běhám za cca 38 minut (běhám v terénu, ale žádný extrém).Netrénuji cíleně např intervaly zde zmiňované. Je možné, že i to se na tréninku "negativně" podepisuje?

Na jednu stranu mi "stačí" to, že mám z běhání radost a docela mne udržuje v kondici, na druhou stranu bych se ráda posunula i někam dál a třeba si zkusila zaběhnout i nějaký závod s tím, že se nebudu trápit a nebudu poslední :)

 

162/56/45 let, další sport je aktivně MTB (cca 2500km/rok převážně v terénu)

29. 09. 2015, 22:08:25
Radek
Radek

Ahoj, kombinace MTB a běhu je sice dobrou prevencí proti zranění, ale pokud se chceš zlepšit v běhu, pak musíš kolo omezit. 2500 km v terénu je relativně dost. MTB je silově-vytrvalsotní sport a používáš poněkud jiné svaly něž při běhu. Prakticky nepracují chodidla, achilovky,... Co se týká běžeckého tréninku, je potřeba pracovat na rychlosti (intervaly, tempo) i na vytrvalosti (dlouhá rychlá chůze střídaná klusem)

04. 10. 2015, 09:23:34
Jarda
Jarda

Ahoj, kdysi jsem trochu běhával, ale posledních deset let v podstatě vůbec.  Vytvořil jsem si jednoduchý plán na 5km. Běhám na pásu pondělí, středa, pátek, nastavený sklon 1°, rychlost 12km/h, začít na 1 minutě a každý den zvýšit dobu běhu o minutu, za 8 týdnů bych se měl dostat na 5km za 25 minut.  Předtím a potom rychlá chůze na rozehřátí a vychladnutí.

Vsoučasnosti jedu s pár výpadky podle plánu a jsem na 10 minutách.

Zajímal by mě názor profesinálů na takovýto plán. Díky. Jarda

20. 08. 2017, 11:05:39
Jirka
Jirka

Ahoj Jardo, rád bych odpověděl na tvůj dotaz. Musím se přiznat, že běhání na pásu moc rád nemám, ale respektuji ho. Tvůj plán je zajímavý a pokud vydržíš, tak určitě svého cíle dosáhneš, přesto pozor. Samotný běh v terénu potom může být velmi ošidný, proto bych upřednostnil trénink v přírodě a ne na pásu. Důležitý je rozvoj rychlosti, což je ideální pomocí intervalového tréninku, kdy střídáš jednotlivá tempa a tím prakticky posouváš svůj anaerobní práh a díky němu poté dokážeš běžet v tempu, které potřebuješ. Takže já bych zvolil trénink v přírodě a hlavně jednou týdně trénink zaměření na intervaly. Určitě máš ale nějaký důvod, proč trénuješ na pásu, ale věř, že tréninkem v přírodě v terénu dosáhneš možná lepších výsledku a také dříve. pro mne je běžecký pás jako alternativa, když je hodně nepříznivé počasí (deštivo či velký mráz). V případě dalšího dotazu se na mne kdykoliv obrať. Ať ti to běhá ... Jirka

24. 08. 2017, 08:13:54
Jarda
Jarda

Ahoj Jirko,

díky za odpověď. Teď už to prokládám i běháním venku. Na pásu mám daleko silnější vůli. I když mám pocit, že už to nemůžu udýchat a v přírodě bych už zvolnil, tak na pásu "zatnu zuby" a dám to.

Navíc mám pás doma a vlézt na něho je daleko jednodušší než příroda, ale je mi jasné, že venku je to lepši.

Jarda

26. 08. 2017, 19:09:00


Sem vložte diskusní příspěvek.


 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů
 

RSS této diskuze

ZAJÍMAVÉ VYBAVENÍ