Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno

POSLEDNÍ DISKUSE

Tréninkové tipy

Přidat nové téma


  • Běhání do kopců - jak postupně zvyšovat svou výkonnost?  (1)

    Ještě bych doplnil, že pro takový pravidelný trénink v kopcích je nutné mít pevný střed těla, aby nedocházelo k přetěžování zad nebo břicha a z toho plynoucích problémů v podobě vadného držení těla nebo bolesti zad.

    Radek 17. 06. 2017, 20:44:23

  • Základy intervalového tréninku - bolí, ale pomáhá  (1)

    Velmi pěkný článek děkuji.

    pavel krejčí 02. 06. 2017, 08:47:48

  • Běhání v zimě je třeba přizpůsobit vybavení i trénink  (4)

    Oobně běhám klidně ve sněhu, jen si beru kvalitní termoprádlo: http://www.rybashop24.com/Obleceni-Obuv/Spodni-pradlo/ a ve tmě nebo šeru i čelovku. A to chodím klidně v lednu uprostřed noci, prostě...dá se :)

    Lenka Laskava 22. 04. 2017, 22:24:10

  • BĚŽECKÁ PORADNA: Zdeněk Kříž odpoví na vaše dotazy  (24)

    Ještě jednou díky :o)

    Petr 13. 04. 2017, 17:35:35

  • Tréninkové tipy na překážkové závody typu Gladiator Race  (1)

    Jsem klasický běžec a o podobných závodech jsem si původně myslel své, ale pak jsem loni vyzkoušel Gladiátor a zjistil jsem:

    1) že to je docela sranda

    2) že je super válet se v blátě

    3) a hlavně, že to je fyzicky hodně náročné, daleko víc než by si člověk myslel; jako běžec jsem si myslel, že to bude spíše taková sranda věc, ale bylo to naopak

    Kitty 13. 04. 2017, 10:40:18

  • Aerobní a Anaerobní zona  (2)

    Pavel

    Je mi 64let, max.TF-185tep.

    Jak určím anaerob.zonu?

    Pavel 17. 03. 2017, 15:28:23

  • Trénink na ADIDAS - CONTINENTAL BESKYDSKOU SEDMIČKU nebo podobné martyrium   (2)

    Ahoj za7, je to hodně o tom, zda už máte nějaký základ.. Kolik třeba týdně naběháte? Dělala jste v minulosti nějaký sport?

    Další věc je, s čím chcete do závodu jít. Zda máte závodní ambice nebo zda se tam chcete jít jen projít. Zkuste o sobě napsat trochu více.

    Následně by to chtělo postupně navyšovat objem a délku tréninků (není nutné běh) dlouh

    Michaela, SvetBehu.cz 27. 02. 2017, 13:58:28

  • Nebojte se začít běhat a závodit po padesátce  (2)

    existují dostupné analýzy, jaké by měly být tepové hodnoty u běžkyň začátečnic (po 50 roce)? a jak by měl vypadat konkrétní trénink, příprava na 5-10-21-42,5 km? jaká by měla být regenerace? chybí mi info.

    díky V

    vs 23. 01. 2017, 17:24:29

  • Umíme si správně stanovit běžecké cíle?  (1)

    Já si většinou stanovím cíle v tomto pořadí:

    1) Pořád běhat dál.

    2) Běhat hodně, konkrétně se držet kolem 200km / měsíc. Nemít žádné dlouhé výpadky, tj. udržet celý rok motivaci a dobré zdraví.

    3) Proběhnout si TOP běžecké trasy, které si najdu na mapě. Tak například mám letos vytipované trasy přes hřeben Jeseníků a přes velkou část Krušných hor

    David G 12. 01. 2017, 08:28:05

  • TABATŮV TRÉNINK: 4 minuty tréninkového pekla  (3)

    Tabatu už pár let používám při cvičení. Párkrát jsem si ji střihnul i při běhu u nás v lese, ale určitě jsem nejel "nadoraz" a během desetisekundových pauz jsem lehce proklusával.

    Vyzkouším si Vaši plnohodnotnou variantu. Zvlášť v zimě by to mohlo být příjemnější, než zdlouhavé intervaly. Za 4 minuty zpátky v teple :)

    To Dan Kvasnička: Toto vysvě

    David N. 15. 12. 2016, 10:29:30

  • Co nám říká tepová frekvence?  (3)

    Ahoj Mirku, zadýchávání způsobuje námaha na kterou tělo není zvyklé. Mít natrénováno na 200m a 10km je uplně jiný druh zátěže. Doporučuji doopravdy hodně zpomalit (7min/km) a pokud ani to nepomůže, tak prostě indián a ono se to hodně rychle zlomí. Ale hlavně pomalu. Běhu zdar.

    Honza 24. 11. 2016, 17:26:58

  • 5 věcí, které je třeba v začátcích překonat  (5)

    Zdravím všechny začínající běžce!50 let mám za sebou,běhám asi měsíc a pobolívají kolena.Myslíte že to časem přejde?

    Pepa 13. 11. 2016, 20:12:27

  • Přemýšleli jste někdy o tom, proč vůbec běháte?   (7)

    Díky všem za velmi hezké příspěvky. Všichni máte svou pravdu a věřím, že všem nám to běhání vydrží dlouho, ať už běháme pro medaile nebo jen tak pro pěkný pocit.

    Jirka 10. 10. 2016, 18:37:32

  • Do Innsbrucku za krásnými traily  (1)

    Super fotky, hned bych jel ...

    David G 02. 08. 2016, 10:11:47

  • Běžecká cvičení - význam běžecké ABC   (2)

    Ahoj, škoda, že se neumíš podepsat, přesto rád odpovím. Občas zazlobí přepis článku a přinese drobnou chybu, to je jediný problém.

    1, s vysokým zvedáním kolen

    2, v rovnoběžné poloze s povrchem

    3, rychlé kmitání nohou.

    Díky za upozornění.

    Jirka 29. 07. 2016, 06:52:45

  • Proč je posilování u běžců důležité?  (5)

    Zdravím Martine,

    kombinovat posilování a běh není až tak složité. Osobně bych doporučoval, se vždy po posilování v tělocvičně vyběhat na běžeckém trenažeru cca 15 - 25 minut. Samotný běh bych nechal na dny, kdy neposiluješ. Posilování a běh ... to jsou rozdílně namáhané svaly, proto bych vše takto rozdělil. Pokud máš opravdu prioritu posilování, t

    Jirka 15. 06. 2016, 12:24:22

  • Petr Vabroušek: Jak na zvyšování běžeckého objemu  (5)

    Děkuji za radu.

    Hodně jsem toho tu načetla a musim říci, že jsou to výborné stránky, je tu vše. A díky tomu jsem si přidala už před první zprávou. Včera dokončila týdenní trénink 4x 6km a cítím se skvěle. Chodím běhat už přes rok,krom zimy. Teď jsem začala v půlce února a od příštího týdne bych chtěla zkusit trénink co tu máte : čtyřtýdenní trénin

    07. 04. 2016, 15:59:07

  • Madeira – běžecký ráj Atlantiku jako stvořený pro celoroční běžeckou přípravu  (1)

    Jste slavný borci :D Můžu někdy běžet s váma ? A počkáte na mě ? :D

    Kopr 24. 03. 2016, 11:13:35

  • Towerrunning neboli běh do schodů- nový sport s velkou budoucností  (1)

    idem behat nech to stoji za to!!!

    bombardak 10. 02. 2016, 21:52:56

  • Sprint vs delší tratě  (2)

    Milý Petře,

    v žádném případě nelze dosahovat kvalitních výkonů jak ve sprintu, tak i na vytrvalostních tratích. Každý jednotlivec má totiž genetické dispozice buď pro sprinty, nebo pro delší tratě. Kombinace závodů ve sprintu a na dlouhých tratích je tedy zcela nevhodná.

    Sdělte mně Váš věk a současnou výkonnost na tratích, které jste absolvoval,

    Jiří Šmiták 13. 01. 2016, 11:10:18

  • CÍL: PIM v roce 2016 v čase 3:15 hodin - prosinec  (4)

    Ahoj Jirko,

    je mi 55 let a Pražský maraton běhám od roku 2010 s časem okolo 3:30 hod. Na ten příští se chci připravovat podle Tvých rad. Bohužel ze zdravotních důvodů jsem přípravu zahájil až 16.12.2015.

    Přesto věřím v zlepšený výsledek.

    Mirek 26. 12. 2015, 21:37:41

  • Běhání na páse - špičkový triatlonista Petr Vabroušek radí, jak na to  (3)

    Ahoj Radku,

    souhlas s okysličováním, pokud si ale člověk nechá chytře cirkulovat vzduch, pak se toto dá vynahradit, ale nemůže se to nikdy vyrovnat venkovní aktivitě, to souhlasím.

    Co se týká nachlazení, tak z vlastní zkušenosti vím, že to rozhodně nezáleží na tom, jesli běháme, plaveme nebo děláme jakoukoliv jinou aktivitu uvnitř či venku. Stejn

    Michaela 12. 12. 2015, 01:29:25

  • Co radí Kilian Jornet všem běžcům ultra?  (4)

    Teda s tema 520 km to tu nekdo dobre prestrelil :-D

    Venca 11. 12. 2015, 00:14:34

  • Běžecké citáty - motivujte se od těch nejlepších!  (4)

    Běhej pro život, ale nežij pro běh. Nevíme, zda běh přidává roky životu. Víme však, že přidává život rokům. Povídání o běhu může být namáhavější než běh. Měli bychom se nechat prohlédnout, zda můžeme postoupit riziko žít bez pohybu. Když nemůžete trénovat a cvičit pravidelně, je lepší necvičit vůbec. Pospíchej pomalu. Bez pohybu je život po

    František Burda 10. 10. 2015, 14:21:43

  • Měsíc do startu B7 – odhodlání střídá nervozita a pochyby  (14)

    Od člověka, pro kterého byl problém uběhnout 5 km jsem se za rok dostal až na B7 a měli jsme čas 20:57, což dokazuje to když se chce tak to prostě jde. Ale musím říct že fyzická příprava je velice důležitá, ale i člověk, který je průměrně fyzicky zdatný je schopen dojít. V závodě je to pouze o hlavě a psychické odolnosti, ikdyž to bolí člověk musí

    Jaffa 27. 08. 2015, 13:10:50

  • Věděli jste, že běhání v noci může zpestřit váš trénink?  (2)

    Já mám běhání večer moc ráda. Před spaním si aspoň pročistím hlavu a je mi skvěle. Kvalitní boty mám, ty jsou potřeby vždycky, takže ty mám ošetřené. Pro mě je základ pořádná čelovka, která mi dostatečně osvětlí cestu přede mnou, není těžká a dobře drží. Chtěla jsem si nějakou koupit, ale u přítele jsem našla čelovku od nitecoru. Ani nevím, jaký je

    klárka 21. 08. 2015, 14:20:25

  • Měsíc do startu B7 – odhodlání střídá nervozita a pochyby  (1)
    Snažím se běhat poctivě 4. měsíc (v objemu cca 200km s převýšením 5-6km) Před týdnem jsme s kamarády cvičně zkusili 2. etapu L700 (maraton přes 4 vrcholy Lužických 700 s 1250m+) a cca za týden to půjdeme závodně. Jak tu naznačil i nějaký kolega, ta porce 93km@6km+ pro začínajícího je neúměrné zatížení. Dle mého amatérského pohledu by již zdolání po
    Rákoska 07. 08. 2015, 09:19:28

  • Přetrénování – noční můra všech sportovců  (2)
    Mi naopak přijde článek celkem přínosný. Popisuje to, že přetrénování není něco, z čeho se dá jednoduše dostat. Je potřeba si dávat pozor a rozhodně nepodcenit vyšetření u lékaře.
    Lou 21. 07. 2015, 15:05:35

  • Kam až si sáhnou běžci při maratónském běhu?  (2)
    NO tak toto tvrzení ,, proč nikdy nesportovat ráno nalačno ,, je uplně mimo mísu !!!! Běhám klidně i více neý 30km nalačno a žádný problém s tím nemám a stejně tak spousta dalších . Dokonce se to doporučuje i k naučení pracování těla s tukovým metabolismem . Ale holt odbornící to zase vidí jinak !!!!
    zms 14. 07. 2015, 10:24:48

  • Desatero výživových rad pro půlmaratón  (3)
    po prvním půlmaratonu (který jsem došel) jsem 2 hodiny byl mimo svou konstrukci O:)) pravda šel jsem do toho jen s 1/2 iontáku
    jiří 18. 04. 2015, 18:56:57


Sem vložte diskusní příspěvek.



 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů