Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno
HedvabnaStezka.cz Pohora.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Festival OBZORY Pádler.cz Expediční kamera SNOW Film fest Klub cestovatelů Praha/Brno

POSLEDNÍ DISKUSE

Tréninkové tipy

Přidat nové téma


  • Aerobní a Anaerobní zona  (2)

    Pavel

    Je mi 64let, max.TF-185tep.

    Jak určím anaerob.zonu?

    Pavel 17. 03. 2017, 15:28:23

  • Trénink na ADIDAS - CONTINENTAL BESKYDSKOU SEDMIČKU nebo podobné martyrium   (2)

    Ahoj za7, je to hodně o tom, zda už máte nějaký základ.. Kolik třeba týdně naběháte? Dělala jste v minulosti nějaký sport?

    Další věc je, s čím chcete do závodu jít. Zda máte závodní ambice nebo zda se tam chcete jít jen projít. Zkuste o sobě napsat trochu více.

    Následně by to chtělo postupně navyšovat objem a délku tréninků (není nutné běh) dlouh

    Michaela, SvetBehu.cz 27. 02. 2017, 13:58:28

  • Nebojte se začít běhat a závodit po padesátce  (2)

    existují dostupné analýzy, jaké by měly být tepové hodnoty u běžkyň začátečnic (po 50 roce)? a jak by měl vypadat konkrétní trénink, příprava na 5-10-21-42,5 km? jaká by měla být regenerace? chybí mi info.

    díky V

    vs 23. 01. 2017, 17:24:29

  • Umíme si správně stanovit běžecké cíle?  (1)

    Já si většinou stanovím cíle v tomto pořadí:

    1) Pořád běhat dál.

    2) Běhat hodně, konkrétně se držet kolem 200km / měsíc. Nemít žádné dlouhé výpadky, tj. udržet celý rok motivaci a dobré zdraví.

    3) Proběhnout si TOP běžecké trasy, které si najdu na mapě. Tak například mám letos vytipované trasy přes hřeben Jeseníků a přes velkou část Krušných hor

    David G 12. 01. 2017, 08:28:05

  • Běhání v zimě je třeba přizpůsobit vybavení i trénink  (3)

    No, něco na tom asi bude při opravdu tuhých mrazech. Je pravda, že vzduch se nestihne ohřát při průchodu dýchacích cest až do plicních sklípků, ale pak mě napadá celkem logická otázka: Když si dám šátek nebo něco přes pusu, všichni víme, že za chvíli ten šátek bude mokrý kvůli srážení se teplého a studeného vzduchu. A ví se, že vlhký vzduch může pl

    Tom 05. 01. 2017, 10:28:05

  • TABATŮV TRÉNINK: 4 minuty tréninkového pekla  (3)

    Tabatu už pár let používám při cvičení. Párkrát jsem si ji střihnul i při běhu u nás v lese, ale určitě jsem nejel "nadoraz" a během desetisekundových pauz jsem lehce proklusával.

    Vyzkouším si Vaši plnohodnotnou variantu. Zvlášť v zimě by to mohlo být příjemnější, než zdlouhavé intervaly. Za 4 minuty zpátky v teple :)

    To Dan Kvasnička: Toto vysvě

    David N. 15. 12. 2016, 10:29:30

  • Co nám říká tepová frekvence?  (3)

    Ahoj Mirku, zadýchávání způsobuje námaha na kterou tělo není zvyklé. Mít natrénováno na 200m a 10km je uplně jiný druh zátěže. Doporučuji doopravdy hodně zpomalit (7min/km) a pokud ani to nepomůže, tak prostě indián a ono se to hodně rychle zlomí. Ale hlavně pomalu. Běhu zdar.

    Honza 24. 11. 2016, 17:26:58

  • 5 věcí, které je třeba v začátcích překonat  (5)

    Zdravím všechny začínající běžce!50 let mám za sebou,běhám asi měsíc a pobolívají kolena.Myslíte že to časem přejde?

    Pepa 13. 11. 2016, 20:12:27

  • Přemýšleli jste někdy o tom, proč vůbec běháte?   (7)

    Díky všem za velmi hezké příspěvky. Všichni máte svou pravdu a věřím, že všem nám to běhání vydrží dlouho, ať už běháme pro medaile nebo jen tak pro pěkný pocit.

    Jirka 10. 10. 2016, 18:37:32

  • Do Innsbrucku za krásnými traily  (1)

    Super fotky, hned bych jel ...

    David G 02. 08. 2016, 10:11:47

  • Běžecká cvičení - význam běžecké ABC   (2)

    Ahoj, škoda, že se neumíš podepsat, přesto rád odpovím. Občas zazlobí přepis článku a přinese drobnou chybu, to je jediný problém.

    1, s vysokým zvedáním kolen

    2, v rovnoběžné poloze s povrchem

    3, rychlé kmitání nohou.

    Díky za upozornění.

    Jirka 29. 07. 2016, 06:52:45

  • Proč je posilování u běžců důležité?  (5)

    Zdravím Martine,

    kombinovat posilování a běh není až tak složité. Osobně bych doporučoval, se vždy po posilování v tělocvičně vyběhat na běžeckém trenažeru cca 15 - 25 minut. Samotný běh bych nechal na dny, kdy neposiluješ. Posilování a běh ... to jsou rozdílně namáhané svaly, proto bych vše takto rozdělil. Pokud máš opravdu prioritu posilování, t

    Jirka 15. 06. 2016, 12:24:22

  • Petr Vabroušek: Jak na zvyšování běžeckého objemu  (5)

    Děkuji za radu.

    Hodně jsem toho tu načetla a musim říci, že jsou to výborné stránky, je tu vše. A díky tomu jsem si přidala už před první zprávou. Včera dokončila týdenní trénink 4x 6km a cítím se skvěle. Chodím běhat už přes rok,krom zimy. Teď jsem začala v půlce února a od příštího týdne bych chtěla zkusit trénink co tu máte : čtyřtýdenní trénin

    07. 04. 2016, 15:59:07

  • Madeira – běžecký ráj Atlantiku jako stvořený pro celoroční běžeckou přípravu  (1)

    Jste slavný borci :D Můžu někdy běžet s váma ? A počkáte na mě ? :D

    Kopr 24. 03. 2016, 11:13:35

  • Towerrunning neboli běh do schodů- nový sport s velkou budoucností  (1)

    idem behat nech to stoji za to!!!

    bombardak 10. 02. 2016, 21:52:56

  • Sprint vs delší tratě  (2)

    Milý Petře,

    v žádném případě nelze dosahovat kvalitních výkonů jak ve sprintu, tak i na vytrvalostních tratích. Každý jednotlivec má totiž genetické dispozice buď pro sprinty, nebo pro delší tratě. Kombinace závodů ve sprintu a na dlouhých tratích je tedy zcela nevhodná.

    Sdělte mně Váš věk a současnou výkonnost na tratích, které jste absolvoval,

    Jiří Šmiták 13. 01. 2016, 11:10:18

  • CÍL: PIM v roce 2016 v čase 3:15 hodin - prosinec  (4)

    Ahoj Jirko,

    je mi 55 let a Pražský maraton běhám od roku 2010 s časem okolo 3:30 hod. Na ten příští se chci připravovat podle Tvých rad. Bohužel ze zdravotních důvodů jsem přípravu zahájil až 16.12.2015.

    Přesto věřím v zlepšený výsledek.

    Mirek 26. 12. 2015, 21:37:41

  • Běhání na páse - špičkový triatlonista Petr Vabroušek radí, jak na to  (3)

    Ahoj Radku,

    souhlas s okysličováním, pokud si ale člověk nechá chytře cirkulovat vzduch, pak se toto dá vynahradit, ale nemůže se to nikdy vyrovnat venkovní aktivitě, to souhlasím.

    Co se týká nachlazení, tak z vlastní zkušenosti vím, že to rozhodně nezáleží na tom, jesli běháme, plaveme nebo děláme jakoukoliv jinou aktivitu uvnitř či venku. Stejn

    Michaela 12. 12. 2015, 01:29:25

  • Co radí Kilian Jornet všem běžcům ultra?  (4)

    Teda s tema 520 km to tu nekdo dobre prestrelil :-D

    Venca 11. 12. 2015, 00:14:34

  • Běžecké citáty - motivujte se od těch nejlepších!  (4)

    Běhej pro život, ale nežij pro běh. Nevíme, zda běh přidává roky životu. Víme však, že přidává život rokům. Povídání o běhu může být namáhavější než běh. Měli bychom se nechat prohlédnout, zda můžeme postoupit riziko žít bez pohybu. Když nemůžete trénovat a cvičit pravidelně, je lepší necvičit vůbec. Pospíchej pomalu. Bez pohybu je život po

    František Burda 10. 10. 2015, 14:21:43

  • Měsíc do startu B7 – odhodlání střídá nervozita a pochyby  (14)

    Od člověka, pro kterého byl problém uběhnout 5 km jsem se za rok dostal až na B7 a měli jsme čas 20:57, což dokazuje to když se chce tak to prostě jde. Ale musím říct že fyzická příprava je velice důležitá, ale i člověk, který je průměrně fyzicky zdatný je schopen dojít. V závodě je to pouze o hlavě a psychické odolnosti, ikdyž to bolí člověk musí

    Jaffa 27. 08. 2015, 13:10:50

  • Věděli jste, že běhání v noci může zpestřit váš trénink?  (2)

    Já mám běhání večer moc ráda. Před spaním si aspoň pročistím hlavu a je mi skvěle. Kvalitní boty mám, ty jsou potřeby vždycky, takže ty mám ošetřené. Pro mě je základ pořádná čelovka, která mi dostatečně osvětlí cestu přede mnou, není těžká a dobře drží. Chtěla jsem si nějakou koupit, ale u přítele jsem našla čelovku od nitecoru. Ani nevím, jaký je

    klárka 21. 08. 2015, 14:20:25

  • Měsíc do startu B7 – odhodlání střídá nervozita a pochyby  (1)
    Snažím se běhat poctivě 4. měsíc (v objemu cca 200km s převýšením 5-6km) Před týdnem jsme s kamarády cvičně zkusili 2. etapu L700 (maraton přes 4 vrcholy Lužických 700 s 1250m+) a cca za týden to půjdeme závodně. Jak tu naznačil i nějaký kolega, ta porce 93km@6km+ pro začínajícího je neúměrné zatížení. Dle mého amatérského pohledu by již zdolání po
    Rákoska 07. 08. 2015, 09:19:28

  • Přetrénování – noční můra všech sportovců  (2)
    Mi naopak přijde článek celkem přínosný. Popisuje to, že přetrénování není něco, z čeho se dá jednoduše dostat. Je potřeba si dávat pozor a rozhodně nepodcenit vyšetření u lékaře.
    Lou 21. 07. 2015, 15:05:35

  • Kam až si sáhnou běžci při maratónském běhu?  (2)
    NO tak toto tvrzení ,, proč nikdy nesportovat ráno nalačno ,, je uplně mimo mísu !!!! Běhám klidně i více neý 30km nalačno a žádný problém s tím nemám a stejně tak spousta dalších . Dokonce se to doporučuje i k naučení pracování těla s tukovým metabolismem . Ale holt odbornící to zase vidí jinak !!!!
    zms 14. 07. 2015, 10:24:48

  • Desatero výživových rad pro půlmaratón  (3)
    po prvním půlmaratonu (který jsem došel) jsem 2 hodiny byl mimo svou konstrukci O:)) pravda šel jsem do toho jen s 1/2 iontáku
    jiří 18. 04. 2015, 18:56:57

  • Tréninkové zóny TF  (1)
    Vždy když se snažím běhat v regenerační zóně, nejem schopna dosáhnout tak nízkých tepů, jako bych dle této zóny měla. Mám pocit, že bych už musela jít, abych měla tepovku na 145 TF.
    Denisa 23. 02. 2015, 11:03:47

  • Mám běžet maraton?  (1)
    Začala jsem běhat a běhám teprve 3 měsíce, chtěla bych výhledově běžet maraton. Máte někdo zkušenost, za jak dlouho bych mohla? Díky!
    Tereza 21. 02. 2015, 20:28:43

  • Jak běhat na sněhu  (1)
    Letos jsem začal běhat v nesmecích ve sněhu a chci upozornit ostatní běžce, aby si dali pozor a nestalo se jim to, co mi: noha při běhu ve sněhu dopadá často nakřivo, zvlášť když běžíte po lesních prošlapaných cestách, což vytváří extra nároky na různé klouby. U mně konkrétně, přestože posledních mnoho let běhám bez zdravotních komplikací, tak po t
    Kitty 16. 02. 2015, 10:09:15


Sem vložte diskusní příspěvek.



 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů