Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno
HedvabnaStezka.cz Pohora.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Pádler.cz Festival OBZORY Expediční kamera SNOW Film fest Klub cestovatelů Praha/Brno

PRO POKROČILÉ BĚŽCE

POSLEDNÍ DISKUSE

Už běhám, ale chci lépe


Trailový trénink – důležitý prvek v přípravě na maraton

Trailový trénink – důležitý prvek v přípravě na maraton

Každým rokem roste obliba trailových běhů, respektive závodů. Mnozí běžci se na tuto aktivitu již specializují. K tomu je potřeba přizpůsobit i samotný trénink. Patří takový běh i do tréninkového plánu pro běžce, kteří se cíleně připravují na silniční půlmaratón či maraton? Rozhodně ano. Poradíme, jak nejlépe a nevhodněji zařazovat trailový trénink do přípravy.

Umíme si správně stanovit běžecké cíle?

Umíme si správně stanovit běžecké cíle?

Stanovení cílů je základem úspěšného tréninku a povedené sezony. Jak si ho stanovit a jak zjistit, že je stanoven správně vzhledem k mé výkonnosti? Na tyto otázky se vám pokusíme odpovědět v následujícím článku.

Běžecké tréninkové rady Martina Koukala

Běžecké tréninkové rady Martina Koukala

Mistr světa a olympijský medailista v běhu na lyžích Martin Koukal nám prozradil svých 10 běžeckých tipů. Nechte se inspirovat!

Běžecká regenerace a příprava: Jak a co trénovat přes zimu?

Běžecká regenerace a příprava: Jak a co trénovat přes zimu?

Jen otrlí a zkušení běžci si ještě na přelomu podzimu a zimy dopřávají požitek ze závodní atmosféry. Pro většinu běžců už jsou ale závody v zimních měsících minulostí a teď spřádají plány na další, snad úspěšnější běžeckou sezonu.

Příprava na běžeckou sezónu je nejlepší začít již v prosinci

Příprava na běžeckou sezónu je nejlepší začít již v prosinci

Znáte ten pocit, který následuje po běžeckém odpočinku, který, ač neradi, jste do svého kalendáře zařadili a také celý absolvovali? Nesoustředěnost, neklidné nohy, sny o běhání, prostě pocit, kdy se ve vašem těle houfují hormony jako malí čertíci před pekelnou branou, chystající se každou vteřinou vyrazit a pochytat hříšné duše. Pro běžce k nevydržení.

Pozor na přetrénování, je to zabiják pokroku a výkonnosti

Pozor na přetrénování, je to zabiják pokroku a výkonnosti

Přetrénování potká určitě každého, kdo to s během, ale i obecně se sportem myslí aspoň trochu vážně. Není to ale nic žádoucího ani chválihodného. Běžci by se měli snažit upravit svůj trénink tak, aby k takovému stavu nikdy nedocházelo.