Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno

POSLEDNÍ DISKUSE

KNIŽNÍ NOVINKY: Vtipné kaše - namíchejte si ty vaše

KNIŽNÍ NOVINKY: Vtipné kaše - namíchejte si ty vaše

Další knižní novinka přichází do českých knihoven. Každý běžec miluje kaši a kniha Vtipné kaše - namíchejte si ty vaše přináší inspirativní recepty na zajímavé kaše - sladké i slané, svačiny i hlavní jídla.



Objevte s námi zdravé a dobré kaše: sladkou a přitom zdravou snídani či svačinu, ale třeba i slanou verzi  jako rychlý  oběd či večeři! Vždy s čerstvými surovinami a mnoha důvtipnými doplňky pro vaše zdraví.

 


Obsah, receptová část - náhledová stránkaObsah, receptová část - náhledová stránka

Obálka knihy Vtipné kašeObálka knihy Vtipné kaše

Obálka knihy Vtipné kaše (zadní)Obálka knihy Vtipné kaše (zadní)

 

Prohlédněte si další fotografie k článku...

 


 

Kaše jsou hitem zdravé výživy číslo jedna, a navíc tak praktické! Jejich kouzlo tkví ve snadné přípravě a výživové hodnotě, ovšem také v rozmanitosti chutí a rafinovanosti kombinací všemožných zdravých surovin. S pomocí této knihy vykouzlíte během chvilky sladkou či slanou kaši přesně podle svého gusta. Naučíme vás vařit kaši jáhlovou, čirokovou, pohankovou, špaldovou, ale třeba i kaši z quinoy, tsampy či teffu. Poradíme, jak si snadno připravit rostlinná mléka (např. ovesné, mandlové, kokosové, rýžové), čím si kaši zdravěji osladit (všechny zdravější alternativy cukru – sirupy, panela, obilné slady, melasa…). Vysvětlíme, jak a kdy používat všechny možné důvtipné doplňky - zdravé tuky a oleje, oříšky, semínka, koření a bylinky a další suroviny, co se do a na kaše vejdou.

Mnoho receptů je bez lepku, bez laktózy, téměř všechny recepty jsou veganské a jsou určeny pro děti i dospělé. V knize najdete také rychlé kaše, hotové do deseti minut, ale i řadu dalších specifických variant – např. kaše vhodné na léto či zimu, při rekonvalescenci… Kniha zahrnuje rovněž praktické tipy, co mít pro jejich přípravu po ruce, jak vše skladovat či jak si kaši zabalit jako svačinu.

 

Čím si kaši ředit - náhledová stránkaČím si kaši ředit - náhledová stránka

 

Autorka Věra Strnadová, úspěšná foodblogerka, lektorka kurzů vaření, praktikující jogínka a máma dvou dětí, seznamuje se základními poznatky o jídle z pohledu ájurvédy a uvádí je do praxe. „Má cesta ke zdravějšímu životu začala právě u kaší.“ tvrdí autorka knihy.

K dostání u všech dobrých knihkupců a na www.smartpress.cz.

Na ukázku jsme pro vás připravili dvě ukázky receptů - jednu slanou a jednu sladkou kaši:

Sladká kaše TSAMPA

  • 1 porce
  • příprava: 10 minut – blesková kaše
  • bez laktózy

Sladká kaše TSAMPASladká kaše TSAMPA

200 ml tekutiny (viz kapitola o tekutinách na str. 49 a 89), nejvíce se hodí kokosové, rýžové nebo mandlové mléko

70 g tsampy (mletého praženého ječmene)

sladidlo (viz kapitola o sladidlech na str. 53), nejvíce se hodí rýžový sirup

ořechy, kakao nebo karob či další zdobení (viz kapitola o doplňcích na str. 59), skvěle se hodí pistácie a nepražené kakaové boby

Postup:

Tekutinu v rendlíku zahřejte. Když je horká, přelijte ji do mísy a metličkou či vidličkou do ní postupně vmíchejte tsampu. Oslaďte, nechte pár minut zhoustnout, ozdobte a podávejte.

Tip: Tsampa je tibetská národní specialita. Výživný pokrm, který můžete navíc obohatit chia semínky.

Ovesná slaná kaše

  • 1 porce
  • příprava: 15 minut – blesková kaše
  • bez laktózy

Ovesná slaná kašeOvesná slaná kaše

200 ml tekutiny (viz kapitola o tekutinách na str. 49 a 89), nejlépe se hodí voda nebo jakýkoliv vývar kromě rybího

40 g ovesných vloček (celých nebo, pro hladší konzistenci, jemných)

hrst sezonní zeleniny (například mrkve), očištěné a nakrájené na nudličky nebo nastrouhané

1–2 lžíce čerstvého tvarohového sýra

sůl a čerstvě mletý pepř

případně 1 lžíce panenského řepkového oleje k restování

Postup:

Nejdříve si připravte zeleninu. Očistěte ji a pak nakrájejte nebo nastrouhejte. Případně ji krátce (2–3 minuty) na řepkovém oleji orestujte.

Do rendlíku nalijte tekutinu, přidejte vločky a podle chuti osolte. Přiveďte k varu, stáhněte na mírný plamen a za častého míchání vařte 5–10 minut do zhoustnutí. Podle potřeby dochuťte pepřem. Na talíři servírujte s čerstvou nebo restovanou sezonní zeleninou a s rozdrobeným sýrem tvarohového typu.

Tipy: Použijete-li certifikované bezlepkové ovesné vločky, bude kaše vhodná i pro celiaky.


17.06.2017, Michaela Gladišová


Sem vložte diskusní příspěvek.


 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů
 

ZAJÍMAVÉ VYBAVENÍ