Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno

POSLEDNÍ DISKUSE

Běhání pomůže pročistit hlavu

Běhání pomůže pročistit hlavu

Lámete si hodiny hlavu nad problémem, který ne a ne vyřešit? Cítíte se zaseknutí na jednom místě, zavařili jste si všechny mozkové závity a už opravdu nevíte kam dál? Odpověď je prostá: běžte si zaběhat. Dokonce se říká „jít si vyčistit hlavu na čerstvý vzduch“, a vědecké výzkumy nedávno prokázali, že je na tom více pravdy, než se na první pohled zdá. Bylo dokázáno, že lidská mysl spojuje fyzický pohyb dopředu s budoucností. Zjednodušeně - běhání tedy nutí váš mozek myslet dopředu, což v něm může spustit kreativní procesy a obraz budoucnosti se tak může stát víc konzistentní a jasný. Vyzkoušejte to sami a následujte několik tipů jak vytřískat maximum ze spojení pohyb-mysl.



1. Zasaďte semínko

Myšlením na určitou věc před výběhem může dodat vašemu mozku malý impuls a náskok. Věnuje minutu před tréninkem myšlení o problému, na který se budete chtít soustředit během běhu.

2. Nasměrujte se k úspěchu

Vyběhněte na známou a vyzkoušenou trasu a nejlépe v čas, kdy jste plně bdělí a ostražití. To je pro vás ta nejlepší šance, jak problém v hlavě vyřešit. Pokud se budete neustále starat o to, kde jste a kam běžíte, nemůžete svou mysl správně uvolnit a dát jí šanci pracovat naplno.

3. Běhejte lehce

Pokud nasadíte tempo opravdu vysoko nebo se rozhodnete vylepšovat osobní rekordy, pozornost vašeho mozku se zcela jistě upne na vaši rychlost a počítání mezičasů. Proto zvolte raději klidný výběh, dostaňte se do tempa, a až poté se začněte soustředit na konkrétní problém.

4. Ale myslete tvrdě

Pokud se usilovně snažíte přijít na něco kloudného a námahou se vám až kouří z uší, i v sedě se váš srdeční tep zvýší a s ním i schopnost potit se. Když budete o tom samém problému uvažovat při běhání, můžete pocení připsat zvýšené fyzické aktivitě a kapky potu na zádech a v podpaží vás nebudou znervózňovat.

5. Ne však příliš dlouho

Vytyčte si určitý čas na začátku běhání, který chcete věnovat nepříjemným tématům a problémům. Dlouhodobý pocit starostí vás totiž může zablokovat, přivodit vám stav předčasné únavy a snížit vaši vytrvalost.

6. Nebuďte v tom sami

Konverzací s druhou osobou vám může přinést zcela odlišný pohled na věc a perspektivu. Drobné připomínky či komentáře ve vašem mozku mohou probudit kreativitu. Váš běžecký partner by o všem měl vědět dopředu, aby se tak dokázal snadněji přizpůsobit vašemu tématu a fyzickému tempu.


01.12.2006, Redakce


Sem vložte diskusní příspěvek.


 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů