SALOMON BĚŽECKÉ TRASY: podzimní pohodovky pro odpočinek po sezóně

V říjnu už je většina závodů za námi a mnoho z nás cítí únavu, která se pojí s výkony, ke kterým jsme tělo vyburcovali. Ať už se právě věnujete úplnému odpočinku a hledáte nápady, kde za pár týdnů znovu začít trénovat, a nebo jen potřebujete na chvíli zpomalit, inspirujte se našimi podzimními pohodovkami!

Kunratickými vyhlídkami: běžecká trasa za muflony v Praze

Kunratický les je pro pražské běžce klasickým cílem. My začneme u jezírka Labuť, které je tak trochu překvapením u hlavních silnic. Napojíme se na žlutou turistickou značku, která se po chvíli stočí doprava a pak hned vlevo. My ale pokračujeme vzhůru a po 150 metrech seběhneme ze stezky, abychom doběhli na krásnou vyhlídku. Po oblouku se zpět napojíme na původní cestu a běžíme po ní až do konce. Na „téčkové“ křižovatce odbočíme vpravo a pak hned vlevo…

Délka trasy (km): 5.277

Převýšení (m): 152

Celá trasa Kunratickými vyhlídkami

Prohlédněte si i další fotografie k článku…

Petrovicko: pohodová běžecká trasa krajem kamenů

Trasa začíná v malebné vesničce Petrovice u Sedlčan, mnohokrát postoupila v soutěži vesnice roku. Začněte na náměstí a odtud se vydejte po zelené směr fotbalové hřiště, kde silnice odbočuje a mění se v lesní cestu. Pokračujte po zelené lesem mírně do kopce, za nedlouho bude možnost odbočit mírně doprava a podívat se na místní menhiry, studánku a posezení, poté se vraťte cestou zpět a pokračujte po zelené…

Délka trasy (km): kratší varianta 6,8 km, delší 9 km

Převýšení (m): 308

Povrch: Přírodní terén (kros)

Autor: Jitka Richterová

celá trasa krajem kamenů

Beroun-Srbsko: běžecká trasa po stopách českých králů

Ze Srbska vyběhneme po cyklostezce „Po stopách českých králů„. Vede podél Berounky a ani jednou z ní neuhneme, až doběhneme do cíle u hlavní silnice. Klidná, rovná trasa se nám odmění krásným pohledem na řeku, lezce na Alkazaru a kvalitním asfaltovým povrchem.

Délka trasy (km): 4.777

Převýšení (m): 80

Autor: Tomáš Sadílek

celá trasa po stopách českých králů

TIP: Přečtěte si také tipy na nejkrásnější podzimní trasy, pro výhledy jako stvořené.

Vyšší Brod: běžecká trasa Loučovickou stezkou podél Vltavy

Trasa startuje od vlakového nádraží Loučovice, odkud je nutné přeběhnout přes železniční přejezd na opačnou stranu kolejí. Tam můžete zahlédnout (http://www.mapy.cz/s/iP47 ) monumentální vilu viceprezidenta dnes již zkrachovalých papíren a zruinované továrny, které jsou nepřehlédnutelné. Ty vytvářejí nezkreslený ráz této krajiny a spolu s dalšími zvláštními objekty tříští Loučovice na všehochuť. Za nimi začíná ta nejúžasnější lesní stezka na světě! Povede vás vedle tratě, těsně kolem rozdivočelé Vltavy. Na tomto místě je snadný přístup k řece ( http://www.mapy.cz/s/iP4b )…

Délka trasy (km): 7.792

Převýšení (m): 79

Autor: Jonáš Holub

celá trasa Loučovickou stezkou

Z Mikulova s plavkama: běžecká trasa v CHKO Pálava

Začneme v geoparku Turold, který před startem stojí za prohlédnutí. Seběhneme po červené stezce do centra, ale cestou si oběhneme Kozí hrádek, odkud se nám nabízí nádherné rozhledy na město. Seběhneme schody a na náměstí se napojíme na modrou značku. Po ní se dostaneme pod Svatý kopeček, který nás čeká. Vyběhnout křížovou cestu trvá chvíli, ale stoupání je celkem intenzivní. Kolem Božího hrobu se po modré dostaneme na silnici, která nás zavede až k zatopenému lomu. Zde využijeme plavky, které jsme si vzali s sebou….

Délka trasy (km): 6.635

Převýšení (m): 266

celá trasa v CHKO Pálava

Liberec: běžecká trasa kolem lesního koupaliště trasou RunTour

Super 5km dlouhé kolečko na kraji města, startující před Zoo. Přes kopeček po zpevněné cestě do lesa, kde se parádně vlní nahoru dolu, kolem lesního koupaliště zpět k Zoo. Po chodníku oběhneme kolem jezírka a zpátky parkem nahoru na místo startu. Komu je 5 km málo může si dát dle libosti kolečko další, nebo se vrátit v protisměru.

Délka trasy (km): 4.95

Převýšení (m): 144

Autor: Vašek Hajdur

celá trasa kolem lesního koupaliště

Frýdek-Místek: běžecká trasa kolem řeky Ostravice

Trasa se začíná v Místku od Sokolíku a běží se po nábřeží, až k Místeckému splavu. Poté se přeběhne přes lávku a pokračuje se do Starého města na Dožinky kde se odběhne kilometrový okruh a pokračuje se na další lávku přes řeku a běží se po proudu po druhé straně nábřeží zpět k Sokolíku.