HedvabnaStezka.cz SvetBehu.cz Pohora.cz SvetOutdooru.cz TuleniPasy.cz Festival OBZORY Pádler.cz Expediční kamera SNOW Film fest Klub cestovatelů Praha/Brno

BĚŽECKÉ OSOBNOSTI

POSLEDNÍ DISKUSE

RADEK HÜBL - půlmaratonec a trailrunner: "Trénink musí hlavně bavit!"

RADEK HÜBL - půlmaratonec a trailrunner: "Trénink musí hlavně bavit!"



První běžecké závody byly někdy ve 3 letech

Jak ses k běhání dostal?

Mamka i děda (Jiří Hetfleiš) pracovali jako sportovní funkcionáři. Takže jsem všechen volný čas trávil na stadionu. K běhání jsem se dostal přes stolní tenis a fotbal. Ale první běžecké závody jsem absolvoval už asi ve třech letech.

 

Na co se specializuješ?

Pár let zpět to byly půlmaratony, ale přestalo mě bavit 70 minut běhat po městě, do hor to mám blízko, takže se nyní zaměřuju hlavně na horské závody.

 

Jaké jsou tvoje nejoblíbenější závody?

Praha-Běchovice / Hronov-Náchod / Série závodů KTRC

 


 

Výběh sjezdovky v KrkonošíchVýběh sjezdovky v Krkonoších

Závody ve FranciiZávody ve Francii

Na Králickém SněžníkuNa Králickém Sněžníku

Podívejte se na další fotografie k článku...

 


 

Trénink musí člověka bavit

Jak a čím se motivuješ před závodem?

Ideálně nějakou sázkou s kamarády. Jinak si jdu závod ale hlavně vždy užít, samozřejmě do každého závodu nastupuji s tím, že ho chci vyhrát. Motivací mi jsou silnější soupeři, stále vyhrávat by mě ale nebavilo.

 

Co je podle tebe nejdůležitější součást tréninku?

V první řadě musí trénink člověka bavit. Nejde vybrat jednu věc, je to o kombinaci objemu (výdrže), rychlosti a správné funkčnosti celého těla. Bez protažení není možné začít trénink, bez rychlosti není možné dobře zafinišovat, bez vytrvalosti občas není ani o co finišovat.

 

Jaký je tvůj týdenní tréninkový objem?

100 km

 

Tvoje nejoblíbenější běžecké oblasti?

Králický Sněžník

Jím, na co mám chuť

Jak se stravuješ? Co je základem tvé stravy před a po závodě?

Tady narazíme, stravu absolutně neřeším. Určitě si před závodem nedám klobásu, ale jen něco lehčího. Jím, na co mám chuť. Sladké mi nic neříká, ale přímo strava mířená na sportovce také ne.

 

A co si dáváš průběhu závodu?

Při závodech do 2 hodin (což je většina toho, co běhám) není jídlo potřeba. Tekutiny jen při velkých vedrech a to stačí obyčejný ionťák.

 

Využíváš nějaké gely nebo doplňky stravy?

Vyzkoušel jsem mnoho značek a asi před 7 lety jsem skončil u značky Enervit, jejich výrobky mi nejvíce chutnají a nedělají problém se zažíváním.

Výběh sjezdovky v KrkonošíchVýběh sjezdovky v Krkonoších

 

Neobejdu se bez hodinek a toaletního papíru...

Jaké jsou tvoje oblíbené boty?

Do terénu Salomon a na silnici Adidas.

 

A jaké bereš na závod?

SALOMON S-LAB SENSE / Adidas Adizero Takumi Sen

 

Bez jakého vybavení se neobejdeš?

Hodinky Garmin Forerunner 645 Music. Hodinky s vlastní pamětí a bluetooth pro připojení bezdrátových sluchátek. Hodně tréninků chodím sám a muzika je ideálním partnerem.

Dále se neobejdu bez toaletního papíru, běh bych doporučil všem, co mají problémy se zažíváním. :-)

 

Děláš nějaké doplňkové sporty?

Běžky (v zimě i v létě), horské kolo, silniční kolo, plavání, ferraty a lezectví.

Osobní rekordy

Maraton: Neběžel

Půlmaraton: 1:10:04

10 km: 0:31:15

5 km: 15:22.81

Největší úspěchy

3. Mistrovství ČR v silničním běhu (Běchovice)

4. místo Half Marathon Edinburgh (Skotsko)

8. místo Half Marathon Benátky (Itálie)

 

Děkujeme za rozhovor a ať se daří!

 

/fotografie: archiv Radka Hübla/


31.12.2018, Jitka Richterová


Sem vložte diskusní příspěvek.


 
 

RSS této diskuze