TYROLSKO: Náherná náročná trasa přes hřeben k jezeru Drachensee a k Zugspitze

Přírodní terén
Převýšení (m)
1358

Nádherná, technicky náročnější trasa přes hřeben k jezeru Drachensee a Zugspitze.

Trasa začíná v menší vesničce v Tyrolsku jménem Obsteig. Od informačního centra se vydáme severně po turistické trase, která míří do lesa. Na rozcestí se vydáme do leva a pokračujeme po cestě až k restauraci. Od té pokračujeme severně, stále po značené trase. U další horské chaty se nevydáme přímo nahoru, ale pokračujeme po širší cestě za chatu, trasa se následně zúží do horské stezky a vede nahoru na hřeben.

Z hřebenu klesáme po horské cestičce oklikou v kuloáru, shora už bychom měli vidět jezero Drachensee. U něj je ideální místo na pauzu u další horské chaty. Od Drachensee sestoupáme k Seebensee, od kterého je nádherný výhled na nejvyšší německou horu, Zugspitz. Od jezera se pak můžeme za můstkem vydat doleva po náročné horské stezce (Höhen Alpine Route) nebo doprava po širší cestě směr k lanovkám.

U lanovek máme opět možnost jít rovnou dolů do vesnice Ehrwald, popřípadě pro fajnšmekry nebo milovníky ultra je možné u lanovek odbočit doleva a obkroužit masiv Zugspitze. Jedná se o prodloužení o dalších 18 km, popřípadě o další možnou trasu.

Od půlky-konce října už nahoře může být sníh, od konce listopadu do března vhodné i na skitouring.

(Fotky jsou z druhé poloviny října.)