POSLEDNÍ DISKUSE

Posilování a strečink

Návrat k běhání po porodu - posilování břišních svalů



Jana
Jana
Tyto cviky - posilování břicha by ale v zásadě měly dělat všechny běžkyně, ne? Nebo byste doporučila před porodem jiné cviky?
24. 02. 2015, 12:38:51
Katka
Katka
Ano, posilovat břišní svaly by samozřejmě měly všechny běžkyně, ale po porodu by měla každá žena (nejen běžkyně) začít pozvolna a dodržet postup - nejprve pánevní dno, které musí být dostatečně pevné a až poté začít s příčným břišním svalem, následně šikmým břišním svalem a nakonec přímým brišním svalem. Podceňování tohoto postupu může vést k nepříjemným zdravotním komplikacím, které jsou uvedeny výše. Pokud žena není těhotná, může cvičit cviky na které je zvyklá, tzn. cviky, které jsou v článku uvedeny jsou spíše názorné a je už na každé běžkyni, jaké cviky zvolí, samozřejmě se může inspirovat i těmito cviky. A co se týče posilování břicha v těhotenství a před porodem, je to doporučeno jen těm ženám, které nemají žádné zdravotní komplikace a jsou na posilování břicha zvyklé. V prvním trimestru je možné s opatrností provádět cviky, na které žena byla zvyklá před otěhotněním.. Po prvním trimestru se doporučuje pouze lehké posilování šikmých břišních svalů, což se později s rostoucím břichem může stát téměř nemožné. Naopak každá žena by měla během celého těhotenství provádět cviky na zpevnění pánevního dna.
25. 02. 2015, 08:58:58
katka
katka

Dobrý den, jak poznám, že mám dostatecně posílené pánevní dno? Jsem 3 týdny po porodu (přirozený bez komplikací). Se svaly pánevního dna jsem nikdy neměla problémy, proto bych chtěla začít posilovat příčné a šikmé břišní svaly co nejdříve. Děkuji.

06. 10. 2015, 13:58:14
Katka H.
Katka H.

Dobrý den, ze své vlastní zkušenosti bych zkusila menší zátěžový testík, třeba pár poskoků za sebou či krátký běh, stačí 50 m. Pokud Vám toto bude nepříjemné, ucíte tlak dole, velmi bych doporučila zaměřit se na pánevní dno. 3 týdny je dost krátká doba, je dobré se vším začít pozvolna. Také jsem neměla nikdy s pánevním dnem problémy, během šestinedělím mi připadlo, že to tam mám všechno v pohodě. Po šestinedělí jsem si šla celá natěšená zaběhat a nemile mě přepvapilo, že neudržím moc a mám pocit přeplněného močáku, nešlo s tím absolutně běhat. Dala jsem si ještě 2 týdny bez běhání a fest jsem posilovala pánevní dno a dost se to zlepšilo, od té doby můžu zase běhat, ale je fakt že ani rok a půl po porodu to není jak dřív. Měla jsem ale těžký porod......Zkuste zátěžový testík a uvidíte ;-)

07. 10. 2015, 20:50:58


Sem vložte diskusní příspěvek.


 
 

RSS této diskuze

REPORTÁŽE ZE ZÁVODŮ

Gladiátoři opět dobyli pevnost Josefov, WINTER Gladiator Race ovládli Tomáš Tvrdík a Stanislava Babušková!
Gladiátoři opět dobyli pevnost Josefov, WINTER Gladiator Race ovládli Tomáš Tvrdík a Stanislava Babušková!


Ostrý start a přes dva metry sněhu, LH24 ovládl Chrobák a Cichá
Ostrý start a přes dva metry sněhu, LH24 ovládl Chrobák a Cichá


ONLINE ZPRAVODAJSTVÍ LH24
Pro všechny účastníky, ale především pro jejich kamarády, rodiny a blízké budeme přinášet pravidelné online zpravodajství přímo z trati závodu od začátku (tedy startu) závodu až do jeho konce.