Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno

POSLEDNÍ DISKUSE

Tréninkové tipy

Přidat nové téma


  • Základní pravidla regenerace pro běžce  (2)
    Mohl bych se vás zeptat o jaké zábaly jde ?
    Honza 08. 12. 2017, 23:47:05

  • Kouzlo ultramaratonů a jaké typy lidí přitahuje?  (3)

    Asi tak... Krásně napsáno! :-)

    Pája PJ Sojka 23. 11. 2017, 00:14:02

  • Proč je dobré běhat po ránu  (13)

    Mám ve zvyku si po tréninku dát nejlepší iontový nápoj. Což ráno ke snídani není zrovna ideální. Nezbývá má než závidět skřivanům jejich jednotnou chuť, s níž se noří do tmy a zimy.  Ale ve skoro 40 se ze sovy asi nepředělám ...

    Jog´n´Roll 20. 11. 2017, 08:00:17

  • Běhání na pohodu podle Jirky Maška  (7)

    Zdá se mi, že mimo mísu je tu asi více přispěvatelů. To už tak ale bývá, když čtenář špatně čte a nebo bohužel vůbec nepochopil. A nebo “potrefená husa asi opět zakejhala”?

    Mám dojem, že v článku se řeší VÝKONNOSTNÍ POHODA!

    Každý účastník závodu nemůže o sobě prohlásit, že je “závodník”. Myslím, pokud jsem to správně pochopil, jsou rady směřová

    Marcel 14. 11. 2017, 16:26:39

  • Trénujte podle svého biorytmu  (4)

    Ahoj Míšo, mezi trenéry a sportovci platilo a myslím, že i stále platí takové nepsané pravidlo. Pokud se cítíš drobně unaven a trénuješ zvýšeným úsilím, tak vlastně do sebe vstřebáš nejvíce z tréninkové dávky a projeví se to postupně pozitivně. Je to hodně obecné (musí se dodržovat některé podmínky), ale u spoustu lidí platné. Ke změně biorytmu v t

    Jirka 06. 11. 2017, 12:23:43

  • 1km - 38 let, 120 kg, 20 let kuřák, čas 3:30 je to vůbec možné??  (2)

    Ahoj. Podle mého názoru lze 1 km za 3:30 zaběhnout i ve vašem případě. ALE! Se 120 kily to určitě neuběhnete, budet muset změnit svůj životní styl a radikálně zhubnout. Další bod je vaše zdraví, jste-li zdráv a nemáte žádné zdravotní problémy či kompikace, tak vaše plus. V opačném případě je potřeba to řešit. Určitě bych doporučil navštívit sportov

    Filip Peřinka 02. 11. 2017, 20:45:01

  • Proč je dobré běhat po ránu  (1)

    Nevím, komu by se chtělo běhat hned sotva se probere. Vidina odjezdu do práce, problémů v ní a celého dne přede mnou  mě nechává spíš co nejdýl spočnout v posteli.   Taky jsem pravidelný běžec, ale zásadně večer. Splachuju všechny starosti a čistím hlavu po náročném dni. Když doběhnu svých 6 km, je to nejhezčí ukončení dne. Řeknu si: Dala jsem to,

    Loanna 02. 11. 2017, 14:05:30

  • Tréninkové tipy na překážkové závody typu Gladiator Race  (5)

    Ahoj Deniso, mě připravoval na Gladiator Race Praha 28.10. trenér, který se sám vypracoval během několika závodů z 89. místa na 4. místo. Je mi 50 let, 130 kilo a předtím jsem se prakicky nehýbal. Nejen, že jsem závod v Praze absolvoval, ale umístil jsem se dokonce jako 3: od konce s 30 minutai náskoku na pána, kterému je 37 let. Vše díky tomu, že

    Michal 02. 11. 2017, 08:34:43

  • BĚŽECKÁ PORADNA: Zdeněk Kříž odpoví na vaše dotazy  (25)

    Dorbý den, chcel by som sa opýtat na pár otázok.... Začal som behávat vrchy a aj cesty.... A môj životný ciel jelen o behaní... Chcel by som sa teda opýtat odbotníka, ako dýchať. V cestnych pretekoch a horských... A ako najlepšie zvíšim silu v nohách a v celom tele.... začal som 2 mesiace do zadu a mavam problemy ako napr: bolesť nartu, lítok, pri

    Kristian 26. 10. 2017, 09:57:12

  • Běhání na páse - špičkový triatlonista Petr Vabroušek radí, jak na to  (6)

    I když spousta lidí bude zásadně proti, běžící pásy budou stále populárnější. Nikdo s tím nic nenadělá.

    jato 13. 09. 2017, 17:52:16

  • Základy intervalového tréninku - bolí, ale pomáhá  (3)

    Ahoj, popíšu ti ji tady do komentáře. Vemu to z osobního hlediska, jak ji běhám a můžeš si ji případně upravit k obrazu svému. Pokud běhám rovinu, 30 sekundový interval je pro mě volný klus (tempem od 4:30 do 5:30 / km, v závislosti na počet cyklů v tréninku, únavě... důležité je si v tomto intervalu odpočinout, relativně se vydýchat, ať jsem svěží

    Vojtěch 03. 08. 2017, 10:56:10

  • Jak běhat na sněhu  (2)

    S kolenem na sněhu mám stejnou zkušenost.Pravděpodobně je to o technice, někdo nějaké rady?Děkuji

    Michal 19. 07. 2017, 21:25:21

  • TABATŮV TRÉNINK: 4 minuty tréninkového pekla  (4)

    Já se snažím 3 krát v týdnu takto.100 m za 20 vteřin 20 vteřin pauza a znovu stovaka za dvacet...Tohle jedu 5 min v kuse.Pak prechazim na 75 m za 15 vteřin a 15 vteřin pauza.Opet 5 min v kuse.A poslední běh 50 m za 10 vteřin,10 vteřin pauza a opět 5 min v kuse...Za nejakych 25 minut je po tréninku a fyzická kondice je nadstandardní

    Miri 15. 07. 2017, 21:02:41

  • Desatero výživových rad pro půlmaratón  (4)

    Co jsou sacharidy a co proteiny? Nechce se mi to hledat a vyznamy tech pojmu porad zapominam. Je mozne napsat "treba rohlik nebo banan", pripadne "maso"?

    Klara 07. 07. 2017, 23:52:25

  • Běhání do kopců - jak postupně zvyšovat svou výkonnost?  (1)

    Ještě bych doplnil, že pro takový pravidelný trénink v kopcích je nutné mít pevný střed těla, aby nedocházelo k přetěžování zad nebo břicha a z toho plynoucích problémů v podobě vadného držení těla nebo bolesti zad.

    Radek 17. 06. 2017, 20:44:23

  • Běhání v zimě je třeba přizpůsobit vybavení i trénink  (4)

    Oobně běhám klidně ve sněhu, jen si beru kvalitní termoprádlo: http://www.rybashop24.com/Obleceni-Obuv/Spodni-pradlo/ a ve tmě nebo šeru i čelovku. A to chodím klidně v lednu uprostřed noci, prostě...dá se :)

    Lenka Laskava 22. 04. 2017, 22:24:10

  • Aerobní a Anaerobní zona  (2)

    Pavel

    Je mi 64let, max.TF-185tep.

    Jak určím anaerob.zonu?

    Pavel 17. 03. 2017, 15:28:23

  • Trénink na ADIDAS - CONTINENTAL BESKYDSKOU SEDMIČKU nebo podobné martyrium   (2)

    Ahoj za7, je to hodně o tom, zda už máte nějaký základ.. Kolik třeba týdně naběháte? Dělala jste v minulosti nějaký sport?

    Další věc je, s čím chcete do závodu jít. Zda máte závodní ambice nebo zda se tam chcete jít jen projít. Zkuste o sobě napsat trochu více.

    Následně by to chtělo postupně navyšovat objem a délku tréninků (není nutné běh) dlouh

    Michaela, SvetBehu.cz 27. 02. 2017, 13:58:28

  • Nebojte se začít běhat a závodit po padesátce  (2)

    existují dostupné analýzy, jaké by měly být tepové hodnoty u běžkyň začátečnic (po 50 roce)? a jak by měl vypadat konkrétní trénink, příprava na 5-10-21-42,5 km? jaká by měla být regenerace? chybí mi info.

    díky V

    vs 23. 01. 2017, 17:24:29

  • Umíme si správně stanovit běžecké cíle?  (1)

    Já si většinou stanovím cíle v tomto pořadí:

    1) Pořád běhat dál.

    2) Běhat hodně, konkrétně se držet kolem 200km / měsíc. Nemít žádné dlouhé výpadky, tj. udržet celý rok motivaci a dobré zdraví.

    3) Proběhnout si TOP běžecké trasy, které si najdu na mapě. Tak například mám letos vytipované trasy přes hřeben Jeseníků a přes velkou část Krušných hor

    David G 12. 01. 2017, 08:28:05

  • Co nám říká tepová frekvence?  (3)

    Ahoj Mirku, zadýchávání způsobuje námaha na kterou tělo není zvyklé. Mít natrénováno na 200m a 10km je uplně jiný druh zátěže. Doporučuji doopravdy hodně zpomalit (7min/km) a pokud ani to nepomůže, tak prostě indián a ono se to hodně rychle zlomí. Ale hlavně pomalu. Běhu zdar.

    Honza 24. 11. 2016, 17:26:58

  • 5 věcí, které je třeba v začátcích překonat  (5)

    Zdravím všechny začínající běžce!50 let mám za sebou,běhám asi měsíc a pobolívají kolena.Myslíte že to časem přejde?

    Pepa 13. 11. 2016, 20:12:27

  • Přemýšleli jste někdy o tom, proč vůbec běháte?   (7)

    Díky všem za velmi hezké příspěvky. Všichni máte svou pravdu a věřím, že všem nám to běhání vydrží dlouho, ať už běháme pro medaile nebo jen tak pro pěkný pocit.

    Jirka 10. 10. 2016, 18:37:32

  • Do Innsbrucku za krásnými traily  (1)

    Super fotky, hned bych jel ...

    David G 02. 08. 2016, 10:11:47

  • Běžecká cvičení - význam běžecké ABC   (2)

    Ahoj, škoda, že se neumíš podepsat, přesto rád odpovím. Občas zazlobí přepis článku a přinese drobnou chybu, to je jediný problém.

    1, s vysokým zvedáním kolen

    2, v rovnoběžné poloze s povrchem

    3, rychlé kmitání nohou.

    Díky za upozornění.

    Jirka 29. 07. 2016, 06:52:45

  • Proč je posilování u běžců důležité?  (5)

    Zdravím Martine,

    kombinovat posilování a běh není až tak složité. Osobně bych doporučoval, se vždy po posilování v tělocvičně vyběhat na běžeckém trenažeru cca 15 - 25 minut. Samotný běh bych nechal na dny, kdy neposiluješ. Posilování a běh ... to jsou rozdílně namáhané svaly, proto bych vše takto rozdělil. Pokud máš opravdu prioritu posilování, t

    Jirka 15. 06. 2016, 12:24:22

  • Petr Vabroušek: Jak na zvyšování běžeckého objemu  (5)

    Děkuji za radu.

    Hodně jsem toho tu načetla a musim říci, že jsou to výborné stránky, je tu vše. A díky tomu jsem si přidala už před první zprávou. Včera dokončila týdenní trénink 4x 6km a cítím se skvěle. Chodím běhat už přes rok,krom zimy. Teď jsem začala v půlce února a od příštího týdne bych chtěla zkusit trénink co tu máte : čtyřtýdenní trénin

    07. 04. 2016, 15:59:07

  • Madeira – běžecký ráj Atlantiku jako stvořený pro celoroční běžeckou přípravu  (1)

    Jste slavný borci :D Můžu někdy běžet s váma ? A počkáte na mě ? :D

    Kopr 24. 03. 2016, 11:13:35

  • Towerrunning neboli běh do schodů- nový sport s velkou budoucností  (1)

    idem behat nech to stoji za to!!!

    bombardak 10. 02. 2016, 21:52:56

  • Sprint vs delší tratě  (2)

    Milý Petře,

    v žádném případě nelze dosahovat kvalitních výkonů jak ve sprintu, tak i na vytrvalostních tratích. Každý jednotlivec má totiž genetické dispozice buď pro sprinty, nebo pro delší tratě. Kombinace závodů ve sprintu a na dlouhých tratích je tedy zcela nevhodná.

    Sdělte mně Váš věk a současnou výkonnost na tratích, které jste absolvoval,

    Jiří Šmiták 13. 01. 2016, 11:10:18


Sem vložte diskusní příspěvek.



 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů