POSLEDNÍ DISKUSE

Výživa

Nedostatkem bílkovin si nabíháme na únavu nebo zdravotní potíže! Proč jsou bílkoviny pro běžce důležité a jak je doplňovat?



Jirka
Jirka

Ok, takže je to reklama

21. 06. 2018, 14:30:16
Vladimír
Vladimír

Trochu zavádějící článek. Ten DOPORUČENÝ trojpoměr (70, 12, 18) je hmotnostní, ne energetický. A protože 1g tuku obsahuje 9kcal, zatímco 1g bílkovin nebo 1g sacharidů obsahuje 4 kcal (oba shodně), vychází pro celkový úhrn 3650 kcal potřeby jednotlivých složek takto:

sacharidy: 522g ~ 2086kcal

bílkoviny: 89g ~ 358kcal (ejhle, ne 110, chybička 24% se vloudila...)

tuky: 134g ~ 1207kcal

Osobně nejsem přítel úzkostlivého přepočítávání kolik čeho bych měl jíst. Každému také sedí něco jiného. Prostě běhám, cvičím (silový trénink) a vnímám své tělo. Nedostatek bílkovin by byl poznat na úbytku svalové hmoty a tím i na poklesu výkonnosti. Krom toho česká populace dle české lékařské komory údajně nedostatkem bílkovin netrpí. Ale hold se to teď dobře prodává. Proteiny kam se člověk podívá. Ať žije marketing!!!

22. 06. 2018, 22:02:01
Jitka, SvětBěhu.cz
Jitka, SvětBěhu.cz

Dobrý den,

Z námi dostpuných zdrojů jsou uvedené informace správné. Například Český svaz lyžařů ve své příručce pro svoje svěřence a reprezentanty uvádí stejná data, čerpá mimo jiné ze skrypt poradce pro výživu Petra Fořta.

Proteiny člověk samozřejmě může přijímat jemu preferovaným způsobem, ať už z výživy nebo z doplňků stravy.

09. 07. 2018, 15:53:31
zemekoulan
zemekoulan

Možná reklama, ne. Je mi to jedno.Vladimíre, díky za popíchnutí (mne) dohledal jsem a i když je to v článku možná nepřesně popsáno, tak podle dalších (nestejných) zdrojů se jedná skutečně o 1,5-2g proteinů na kg tělesné hmotnosti. Např zde: http://www.toxicology.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=849

19. 10. 2018, 12:57:09


Sem vložte diskusní příspěvek.


 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů
 

RSS této diskuze