HedvabnaStezka.cz SvetBehu.cz Pohora.cz SvetOutdooru.cz TuleniPasy.cz Festival OBZORY Pádler.cz Expediční kamera SNOW Film fest Klub cestovatelů Praha/Brno

POSLEDNÍ DISKUSE

Běhám a nehubnu - proč? Vyplatí se změna jídelníčku, trpělivost i pestrost tréninku!

Běhám a nehubnu - proč? Vyplatí se změna jídelníčku, trpělivost i pestrost tréninku!

Chodíte běhat, potřebujete zhubnout a stále se vám to nedaří? Důvodů může být hned několik. Rozhodně to nevzdávejte.



Jídelníček

Pokud máte nadváhu, tak samotné běhání vám většinou nepomůže. Musíte si i trochu upravit jídelníček. Především se snažte jíst často a po malých dávkách. Jakmile vynecháte jedno jídlo, při dalším toho sníte o to více a nepravidelnost způsobí špatné a pomalé spalování. Můžete si dopřát pět i šest malých porcí denně, důležité je omezit množství tuku. Když sníte celou tabulku čokolády a zapijete ji litrem Coca Coly, dostanete do sebe během chvilky okolo 1000 kilokalorií. Abyste spálili takto velké množství, museli byste běhat nejméně 2 hodiny (doba záleží na trénovanosti jedince a rychlosti běhu, může se mnohonásobně lišit)! Zkuste se řídit jednoduchým principem 50 – 25 – 25. Znamená to, že 50 % energie přijmete z uhlohydrátů, 25 % budou bílkoviny a 25 % tuky.

Trpělivost

Běháte už týden, vážíte se dvakrát denně a stále jste nezhubli? Nebuďte netrpěliví, nelze to ze dne na den, ačkoliv se to v mnohých moderních reklamách říká i píše. Pokud teprve začínáte sportovat, musíte dopřát tělu čas. Zpočátku se vám dokonce může zdát, že přibíráte na váze. Svaly, které se vám utvoří z běhu váží více než tuk. Teprve v další fázi, se vám nebude jen formovat postava, ale sníží se i vaše hmotnost. Pokud člověk začně pravidelně cvičit 3-4krát týdně, tedy obden, pozorovatelné změny na své postavě uvidí přibližně po 3 měsících. Vhodné je doplnit běh i posilovacím cvičením, aby se tělo komplexně zpevnilo.

Pestrost tréninku

Jestliže běháte už delší dobu, vaše tělo si již mohlo přivyknout a nespaluje tolik kalorií jako dříve při stejném tréninku. Zkuste proto trénovat s větší intenzitou, uběhněte více kilometrů nebo se vydejte do neznámého prostředí a vyhněte se svým starým dobrým osvědčeným trasám. Váš hodinový nebo třeba desetikilometrový běh nahraďte během, při kterém budete měnit své tempo. Zkuste i sprint, výběh do kopce, pak lehký klus. Nezastavujte se. Za stejnou dobu uběhnete zhruba stejný počet kilometrů. S tím podstatným rozdílem – spálíte při tom více kalorií. Ačkoliv se vám to zdá třeba zvláštní, je to opravdu tak. Není stejné, jestliže určitou vzdálenost zaběhnete pomalu nebo rychle. Po hodně náročném běhu v rychlém tempu spálíte až dvakrát více kalorií než při pohodové rychlosti. A navíc je vaše látková výměna urychlena i po tréninku a dochází k intenzivnějšímu spalování tuků. Chuť na jídlo bývá zpravidla minimálně na hodinu po běhání potlačena.

Rychlejší tempo a změna zažité trasy má ještě další výhodu. Trénink vás bude více bavit, někteří z toho i pocitově omládnou. Běhání do schodů či sprinty do kopce vás rozhodně nebudou nudit.


10.04.2018, Redakce


Diskuse


Denisa
Denisa
Dobrý den, myslela jsem, ze si musim drzet tepovku, abych spalovala tuky a ne cukry. Tady ctu, ze mam behat rychle abych spalovala...Uz jsem z toho jelen...
28. 06. 2016, 14:11:25

Dobrý den Deniso,

jde o to, že pokud běháte stále se stejnou intenzitou, tělo si na konstantní zátěž zvykne a vy přestanete hubnout. Proto je například dobré měnit tempo nebo i terén, pro tělo to bude znamenat novou zátěž, na kterou by mělo reagovat vyšším výdejem energie, a tedy hubnutím. Petra

28. 06. 2016, 23:43:03
Luky
Luky

Ahooj,

úplně nejlepší na hubnutí je zařadit fitko. Vím o čem mluvím, za 4 měsíce 15kg dole. :) Jelikož při běhu hubneš jen když běžíš, kdežto po silovém tréninku tělo hubne až 48 hodin po výkonu, kdy se regeneruje. Takže z hlediska hubnutí bych k běhu připojil několikkrát (třeba 3x) týdně posilku alespoň na hodinku a budeš hubnout ikdyž spíš a nemusíš proto nic jiného dělat.. :)

30. 06. 2016, 21:31:48

Sem vložte diskusní příspěvek.


 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů
 

RSS této diskuze