Advertisement

POSLEDNÍ DISKUSE

Pár rad, jak spálit 500 Kilokalorií

Pár rad, jak spálit 500 Kilokalorií

Upřímně – proč se člověk hýbá? Většinou aby si mohl dopřát dobré jídlo a dobře vypadal. Někdo taky proto, aby se zbavil stresu, ale ty dva první důvody jsou nejčastější. Tak si posvítíme na ten první a řekneme si, co je všechno možné dělat a jak, chcete-li spálit 500 kalorii.



Z ankety Běžecké školy vyplývá, že pro 90 % jejích návštěvníků není běh jediným sportem, který běžně provozují. To je jeden z důvodů, proč vznikl tento článek, a také proto, že si myslíme, že čím má člověk možnost větší variability pohybových aktivit, tím spíše se jim věnuje a neprovozuje gaučink. Chcete-li se dostat do kondice nebo si ji udržet, měli byste každý týden 3x spálit při nějaké sportovní činnosti okolo 500 kalorii. Kolik času vám to zabere záleží na tom, jaký druh sportu si zrovna zvolíte. Při střídání sportovních aktivit nemůže naše tělo spadnout do stereotypu, který znamená, že si na nějakou zátěž (pohyb) zvykne a po čase už při něm nevykazujeme takové výsledky (nepálíme tolik kalorií).

Přespolní běh(běh v terénu, trail running, cross)

Při přespolním běhu běží člověk terénem jak ho napadne. Běžíte přes pole, louky, do kopce, z kopce, přeskakujete potoky, prostě nejste vázáni nějakou pevnou – předem vytýčenou trasou, nebo pevnou cestou. Při tomto způsobu běhu člověk musí zapojit všechny možné svalové partie, dostávají zabrat klouby a šlachy, proto by jej neměl provozovat úplný běžecký nováček.

Na přespolní běh byste se měli vydat až budete mít vy, ale především vaše tělo, s běháním nějaké zkušenosti. Dobré je, než se vydáte na souvislý běh v terénu, občas jej zařazovat v tréninku, když běháte po zpevněných cestách. Můžete začít s pár minutami a postupně tuto vzdálenost prodlužovat. Při běhání v terénu se může snadno stát, že vám tepová frekvence vyletí až na maximum. Měli byste běžet stále a pokud možno nezastavovat, což může být třeba při brodění se hlubokým bahnem dost problém. Časem si však i na takovéto „chuťovky“ zvyknete a možná se vám začnou i líbit.

Plán na spálení 500 kcal – 40 minut

Ten, kdo s přespolním během začíná, by měl začít zhruba podle tohoto plánu: 5 – 10 minut se rozběhat (volně) a na zpevněné cestě, pak 15 – 20 minut běžet v terénu a posledních 10 – 15 minut se vyběhat na rovině. Každý další týden by se měla prostřední část, kdy běháte v terénu, prodloužit cca o 5 minut.

Tip na zlepšení efektivity

Přeskakování přirozených překážek při běhu (kmenů, kamenů, potoků, louží …). Můžete se však na to připravit i při běžném tréninku, kdy do něj zařadíte výskoky z dřepu, přeskakování umělých překážek (lavička), při přeskakování střídejte obě nohy.

Přespolní běh

Nordic Walking

Žádný sport pro důchodce! Chození s hůlkami je dobrým tréninkem, pokud jej budete provádět v potřebné intenzitě. Základním předpokladem pro jeho provozování je, že si osvojíte správnou techniku a nebudete se při tom flákat (zvolíte přiměřenou intenzitu). Většina těch, kteří provozují takzvaný Nordic Walking (po našem - Severská chůze), používají hůlky jen jako hole a chodí příliš pomalu. Než se pustíte do provozování Nordic Walkingu, měli byste absolvovat alespoň jeho základní kurz. Velkou výhodou Nordic Walkingu oproti jiným sportům je, že při něm zapojíte až 90 % svalů, je velmi šetrný k vašim kloubům a zádům a proto je vhodný i pro lidi s nadváhou a ty méně trénované.

Plán na spálení 500 kcal – 75 minut

Na začátku se zahřejte 10ti minutami volné chůze, pak 30 minut intenzivního Nordic Walkingu, pak následuje 5 minut pauza. Druhou půlku tréninku přizpůsobte podle své momentální fyzické kondice. V každém případě však je lepší kratší dobu jít intenzivně než jít kilometry, ale šetřit síly.

Tip  na zlepšení efektivity

Trénink je vhodné proložit např. výběhem do schodů, máte-li po ruce lavičku, využijte ji a udělejte si u ní pár kliků či dřepů, není na škodu si vyběhnout krátký strmý kopec. Každý týden byste měli zvyšovat počet vložených kliků. Uděláte-li jich první týden 5, udělejte v dalším týdnu 6, v dalším 7 a tak pořád dál.


Zdroj - www.sportvital.cz – Vše, co potřebujete vědět o zdraví a sportu.  Autoři článku: Miloš Škorpil


05.02.2015, Redakce


Sem vložte diskusní příspěvek.


 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů