Velké Meziříčí – Náměšť nad Oslavou: běžecká trasa údolím řeky Oslavy

Převážně terénní
Převýšení (m)
318

Krásným údolím řeky Oslavy ze Zámecké zahrady Velkého Meziříčí do centra Náměště nad Oslavou.

Ze zámeckého parku ve Velkém Meziříčí se vydáváme přes náměstí tohoto městečka podél řeky po žluté turistické značce. Tohoto značení se dále držíme stále po proudu řeky Oslavy.

Hned za tímto městem běžíme po krásné upravené polní cestě Nesměřickým údolím až k hájovně Nesměř. Zde se napojujeme na NS Balinského údolí a Nesměřického údolí. Opět podél řeky na kraji lesa běžíme skrz Eliášovu myslivnu až pod zříceninu hradu Templštejn. Je možnost si na tuto zříceninu vyšplhat, ale kopec je opravdu hodně strmý. Pokračujeme dále stále po žluté kolem Říhákova mlýna až do vesnice Oslava. Stále se držíme žlutého značení podél řeky až pod zříceninu hradu Dub a Holomkův mlýn.

Zde je jedna varianta vybočit z cesty a běžet stále podél řeky, ale několik stovek metrů zde není žádná cesta, jen vyšlapaná pěšinka. Raději volím vyběhnutí kopce po žluté až do vesničky Kamenná. V této vesnici na rozcestí změníme barvu značky, po které budeme pokračovat až do konce trasy – zelená. Okolo Dobrovolného Mlýna se dostaneme zpátky k toku řeky Oslavy – vesnice Vaneč. Přejdeme řeku a vydáme se !! skrz pole !! Pozor. Jde se opravdu skrz takovou louku, kde není značení, jen stezka. Na kraji lesa je posezení a opět dobře značená zelená turistická.

Dále není kde zabloudit. Cesta vede stále po zelená podél mlýnů, skrz vesničky až k velkému rybníku Rathan v Náměšti, kde je možné vykoupání. Cesta končí u barokního kamenného mostu s krásným výhledem na zdejší zámek.