HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Regenerace

Osobnosti

Rozhovor o regeneraci s Tomášem Šafránkem: „Dejte tělu čas na zotavení…“

„Kdo neregeneruje, neběhá!“ Regeneraci běžci (obecně sportovci) často podceňují, ale ne nadarmo se říká, že forma roste ve spánku. A opravdu tomu tak je. Během tréninku se svalová vlákna zpřetrhají. Aby naše tělo tyto trhliny mohlo zacelit, následně pak svaly zesílily a naše forma mohla růst, potřebujeme dodat tělu dostatek stavební hmoty (výživy) a prostoru (odpočinku).

Regenerace

Chci začít využívat sportovní výživu… Čím začít?

Regenerace

Regenerace a výkonnost běžce: druhy únavy, formy regenerace, doba zotavení – část II.

V tomto článku se podíváme pod pokličku klíčové složky nejenom běžeckého tréninku. Fázi regenerace. A jejího reálného vlivu na výkonnost běžce. V druhém díle si podrobněji představíme konkrétní formy regenerace masáže, saunu a další… Taky se koukneme na to, jak dlouho organismu trvá než se z určité zátěže dostane.

Regenerace

Regenerace a výkonnost běžce: druhy únavy, formy regenerace, doba zotavení – část I.

Prevence a léčba
JARNÍ DETOX podle Kateřiny Kašparové: "Připravte své tělo na novou sezónu"

JARNÍ DETOX podle Kateřiny Kašparové:“Připravte své tělo na novou sezónu“

Jarní detox – než se přejde rovnou na věc, je dobré vysvětlit si oba pojmy. Každý ví, že jaro je roční období následující po zimě. Odhazujeme oblečení při tréninku, vyndáváme pomalu kraťasy a tílka a především, energie stoupá. Příroda se probouzí, vše je zelené… je to jaro, s nímž jsou spojena naše játra, která jsou na svém vrcholu, očišťují se po zimě, kdy jsme shromažďovali zásoby, které byly nutné na zahřátí a vydání většího množství energie.

Psychika, soustředění, motivace
Přetrénování a stres - jaké jsou příčiny přetrénování, jak mu předcházet a jak z něj ven? - část II.

Přetrénování a stres – jaké jsou příčiny přetrénování, jak mu předcházet a jak z něj ven? – část II.

Máte strach z přetrénování, ale nevíte, jak ho zjistit nebo monitorovat? Nabízíme souhrn metod a pomůcek pro měření a prevenci přetrénování pro běžce samorosty i pro trenéry výkonnostních běžců.

Regenerace
Doplňkové sporty - co dokáže efektivně zastoupit běh

Doplňkové sporty – co dokáže efektivně zastoupit běh

I když žijete především pro běhání a nic jiného vás možná ani tolik nenaplňuje nebo nebaví, i jiné sporty mohou mít ve vaší přípravě své velmi důležité místo.

Regenerace
Přetrénování a stres - jaké jsou příčiny přetrénování, jak mu předcházet a jak z něj ven? - část I.

Přetrénování a stres – jaké jsou příčiny přetrénování, jak mu předcházet a jak z něj ven? – část I.

Jste přetrénovaní? Může za to stres! Jaké jsou příčiny přetrénování, jak ho identifikovat a co s ním? Je vůbec možné mu předejít? Více se dozvíte v dvoudílném speciálu o přetrénování a stresu.

Regenerace
Superpotraviny jako dědictví starodávných civilizací pro vaše lepší běžecké výkony

Superpotraviny jako dědictví starodávných civilizací pro vaše lepší běžecké výkony

Superpotraviny často mají svůj původ v místech, kde sídlili starodávné civilizace (Jižní Amerika, Asie, Severní Afrika…). Drsné podmínky jako např. pouště, tropické pralesy nebo nadmořská výška donutily plodiny zadržovat v sobě co možná nejvíce živin, aby v takovém prostředí mohly vůbec přežít. Díky tomu můžeme v superpotravinách objevovat skutečně abnormální množství nutričních hodnot.

Regenerace
Po běžecké sezóně potřebuje tělo i hlava odpočinek! Jak správně využít běžecký klid?

Po běžecké sezóně potřebuje tělo i hlava odpočinek! Jak správně využít běžecký klid?

Běžecká sezóna trvá zhruba od března do října, což je plných osm měsíců ve velké zátěži a někdy i stresu.  Mnozí z nás ale závodí i mimo toto období, což našemu organismu moc neprospívá. Víte, kolik nás to všechno stojí fyzických, ale i těch psychických sil?

Regenerace
Avokádo je ideální palivo pro vytrvalce i zrychlovač regenerace. Proč ho zařadit do jídelníčku a nejlepší recepty

Avokádo je ideální palivo pro vytrvalce i zrychlovač regenerace. Proč ho zařadit do jídelníčku a nejlepší recepty

Avokádo patří mezi superpotraviny, které jsou velmi prospěšné pro běžce. Poslouží jako ideální palivo pro vytrvalce, ale také urychlí regeneraci.

Regenerace
Nedostatkem bílkovin si nabíháme na únavu nebo zdravotní potíže! Proč jsou bílkoviny pro běžce důležité a jak je doplňovat?

Nedostatkem bílkovin si nabíháme na únavu nebo zdravotní potíže! Proč jsou bílkoviny pro běžce důležité a jak je doplňovat?

Bílkoviny jsou pro vytrvalce nezbytností, z jejich nedostatečného příjmu mohou pramenit četné zdravotní komplikace. Proč jsou pro běžce nezbytné a jak je doplňovat? /PR článek/

Regenerace
Zařazujete do tréninku odpočinkový týden? Pomůže s regenerací i růstem výkonnosti!

Zařazujete do tréninku odpočinkový týden? Pomůže s regenerací i růstem výkonnosti!

Zařazujete do tréninku i odpočinková období? Ať už se jedná o den, týden nebo měsíc, článek prozradí, proč jsou důležité a v čem vám mohou pomoct.

Regenerace
Ideální strava po závodě, která vás rychle vrátí do hry

Ideální strava po závodě, která vás rychle vrátí do hry

Přemýšleli jste už o tom, co si nejlépe vzít po závodě, abyste urychlili regeneraci a mohli brzy zase začít trénovat? Poradíme vám, co jíst, co nejíst a jak dlouho po výkonu čekat.

Prevence a léčba
Foam Rolling - pomůže najít bolestivá místa a pomoct s regenerací

Foam Rolling – pomůže najít bolestivá místa a pomoct s regenerací

Je současným hitem mezi sportovci, setkáte se s ním v každé posilovně, sportovním obchodu a v mnoha instruktážních videích na youtube či ve sportovních článcích. Pojďte se podívat na to, jak přesně válec neboli foam rolling funguje a jak jej použít tak, aby nám posloužil skutečně efektivně. Informace o něm, jak tomu bývá, nejsou vůbec jednotné.