HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Trénink na maraton

Trénink na 10 km
Jak neztratit formu v závodní sezoně? Zkuste kombinaci závodního a nezávodního týdne!

Jak neztratit formu v závodní sezoně? Zkuste kombinaci závodního a nezávodního týdne!

Letošní závodní sezóna je v plném proudu. Mnozí z vás už máte za sebou několik závodů a plánujete se zúčastnit ještě mnoha dalších. Víte ale, jak si v průběhu dlouhé závodní sezóny udržet skvělou formu a jak ji dokonce zvýšit?

Trénink na maraton
Poslední týden před maratonem- jak se stravovat, pít, trénovat, abyste podali co nejlepší výkon

Poslední týden před maratonem- jak se stravovat, pít, trénovat, abyste podali co nejlepší výkon

Uběhnout maraton je cíl řady běžců. Náročnost této distance nelze brát na lehkou váhu, a proto jde s plánem absolvovat maraton, ruku v ruce také dlouhodobá příprava – jak fyzická, tak i psychická. Blíží se však den D a řada běžců se mylně domnívá, že to, na co se v přípravě tolik nesoustředili, dotrénuje v posledních dnech před závodem. Opak je však pravdou. Jaké jsou tedy obecné rady na poslední týden před maratonem?

Maraton
Tréninkový plán na první maraton

Tréninkový plán na první maraton

Maraton nemůžete běžet jen tak bez přípravy. Tento tréninkový plán je určen začínajícím vytrvalostním běžcům, kteří se chystají na svůj první opravdu dlouhý závod.

Maraton
Jak si sám a efektivně sestavit maratonský trénink III. – Výživa v maratónské přípravě

Jak si sám a efektivně sestavit maratonský trénink III. – Výživa v maratónské přípravě

Chtěli byste natrénovat na maraton, ale nevíte, jak si sami sestavit efektivně tréninkový plán? Připravili jsme si pro vás souhrn nejdůležitějších zásad a pravidel pro trénink na maraton.

Trénink na maraton
Trénink na (půl)maraton: komplexní souhrn tipů

Trénink na (půl)maraton: komplexní souhrn tipů

Souhrn všeho důležitého o tréninku, stravě, motivaci, regeneraci a výbavě, co je pro úspěšné zvládnutí půlmaratonu a maratonu potřeba!

Trénink na 10 km
Využití běžeckých hodinek pro lepší výkon a efektivnější trénink

Využití běžeckých hodinek pro lepší výkon a efektivnější trénink

Většina z nás, běžeckých či jinak sportovně zaměřených sportovních nadšenců, používá běžecké či vymazlenější multifunkční chytré sportovní hodinky. Oproti tomu existují i tací běžci, kteří ignorují technický pokrok a zarytě odmítají cokoliv slyšet o sportovních hodinkách či dokonce o sporttestrech. Každého volba. Proč ne? Možnosti jsou jen dvě. Zvolit cestu, kde se jednoznačně spolehnu na vlastní pocit nebo se řídit exaktními daty a inovativními technologickými přístupy, které maximálně zvyšují efektivitu tréninku? To je otázka. V článku se pokusím vypíchnout důležitost sportovních hodinek a jejich význam ve sportovním tréninku, aby byly dobrým sluhou ne zlým pánem.

Trénink na maraton
Jak si sám a efektivně sestavit maratonský trénink II. – Intervalový trénink a vše kolem něj

Jak si sám a efektivně sestavit maratonský trénink II. – Intervalový trénink a vše kolem něj

Chtěli byste natrénovat na maraton, ale nevíte, jak si sami sestavit efektivně tréninkový plán? Připravili jsme si pro vás souhrn nejdůležitějších zásad a pravidel pro trénink intervalů v rozhovoru s Šárkou Dýrovou Macháčkovou, mistryní ČR v maratonu z roku 2015.

Osobnosti
ROZHOVOR s Lenkou Kubkovou, držitelkou World Marathon Majors: „Maraton mě chytnul okamžitě!“

ROZHOVOR s Lenkou Kubkovou, držitelkou World Marathon Majors: „Maraton mě chytnul okamžitě!“

Čtyřiačtyřicetiletá Lenka Kubková si svou maratonskou závislost začala pěstovat ve třiatřiceti letech. Coby amatérka stihla za jedenáct let odběhnout devatenáct maratonů na všech kontinentech světa (kromě Antarktidy) a jako první Češka získala diplom World Marathon Majors. Jak se k maratonským běhům dostala, jak svůj koníček kombinuje s ostatními povinnostmi a co jí prozatímních jedenáct maratonských let dalo a vzalo?

Trénink na maraton
Jak si sám a efektivně sestavit maratonský trénink I. – Běžecký rok a nastavení cílů

Jak si sám a efektivně sestavit maratonský trénink I. – Běžecký rok a nastavení cílů

Chtěli byste natrénovat na maraton, ale nevíte, jak si sami sestavit efektivně tréninkový plán? Připravili jsme si pro vás souhrn nejdůležitějších zásad a pravidel v rozhovoru s Šárkou Dýrovou Macháčkovou, mistryní ČR v maratonu z roku 2015.

Osobnosti
Trénink na (půl)maraton s Milošem Škorpilem – neběhejte každý trénink naplno, je to kontraproduktivní

Trénink na (půl)maraton s Milošem Škorpilem – neběhejte každý trénink naplno, je to kontraproduktivní

Běháte už nějakou dobu a rádi byste si vyzkoušeli závody delší než 10 km? Ultramaratonec a trenér běhu Miloš Škorpil radí, jak se připravit na distance půlmaraton nebo maraton!

Trénink na maraton
CÍL: Maraton v roce 2016 v čase 3:15 hodin – závod v Písku

CÍL: Maraton v roce 2016 v čase 3:15 hodin – závod v Písku

Sliby se mají plnit nejen o vánocích, a proto i já naplním myšlenku sloganu ze známé písničky Janka Ledeckého a uskutečním slíbený pokus o zaběhnutí maratonské trati v čase 3:15 hodin.

Osobnosti
Jiří Šmiták: Závěrečná příprava Aleny Krchákové na maraton

Jiří Šmiták: Závěrečná příprava Aleny Krchákové na maraton

Veteránka Alena Krcháková dosahuje už několik let na vytrvalostních tratích kvalitních výkonů, které jí mohou některé i mnohem mladší soupeřky jen závidět. Přečtěte si o její přípravě na maraton ve Vídni pod vedením trenéra Jiřího Šmitáka.

Trénink na maraton
Jak se na maratonskou přípravu Jiřího Maška dívá Jiří Šmiták?

Jak se na maratonskou přípravu Jiřího Maška dívá Jiří Šmiták?

Každý měsíc vám přinášíme infromace o přípravě Jiřího Maška, redaktora Světa běhu, na Pražský maraton. Jeho trénink sleduje i tréner a běžecký historik Jiří Šmiták. Jak trénink hodnotí a jak vidí Jirkovy vyhlídky na maraton?

Trénink na maraton
CÍL: Pražský Maraton v roce 2016 v čase 3:15 hodin – dubnová příprava

CÍL: Pražský Maraton v roce 2016 v čase 3:15 hodin – dubnová příprava

Téměř půlroční tréninková dřina je za námi. Zbývá poslední měsíc přípravy, kdy je tělo dobré postupně stabilizovat a vyladit na výkon, na který se po celou dobu připravuje. Není jednoduché vše správně naplánovat, ale věřím, že díky svým zkušenostem to zvládnu, jak nejlépe umím.

Trénink na maraton
CÍL: Pražský Maraton v roce 2016 v čase 3:15 hodin – březnová příprava

CÍL: Pražský Maraton v roce 2016 v čase 3:15 hodin – březnová příprava

Redaktor SvetBehu.cz, Jiří Mašek, se rozhodl zaběhnout Pražský maraton v osobním rekordu. My budeme u toho a každý měsíc přinášet jeho výsledky a plány na měsíc další. Chcete maraton také běžet, inspirujte se jeho radami a překonávejte společně své limity!