Běžecký styl
Alexandrova technika – pomocník na cestě ke zlepšení běhu a zdraví

Alexandrova technika – pomocník na cestě ke zlepšení běhu a zdraví

Správné držení těla, odstranění špatných návyků ze sezení u počítače může mít velký vliv na zlepšení nejen vaší techniky, ale také celého vašeho výkonu běžeckého stylu. Alexandrova technika je metoda, jak toho docílit.

Recenze: Nesmeky CAMP Ice Master Run s dobrým záběrem na sněhu, blátě i ledu

Recenze: Nesmeky CAMP Ice Master Run s dobrým záběrem na sněhu, blátě i ledu

Málokterý běžec dokáže svoje tenisky během zimy úplně pověsit na hřebík. Zimní běhání rozhodně není žádná velká věda, pár specifik ve vybavení přesto vyžaduje a dobré obutí je vždycky základ. Zkusili jste využít už někdy nesmeky?

Běžecká zranění
Vyvrknutý kotník – postrach běžců

Vyvrknutý kotník – postrach běžců

Vesele si běžíte a najednou špatně šlápnete, noha se vám stočí dovnitř a kotník ven. Buď nebezpečnou situaci vybalancujete, jen se trochu leknete a běžíte dál. V opačném případě skončíte na zemi s prudkou bolestí v oblasti kotníku a po chvíli se odbelháte domů. V horším případě se ale na nohu sotva postavíte, natož abyste někam šli. Pokud je to tak zlé, máte na několik týdnů o zábavu postaráno.

Soutěže
Nominuj Běžeckou perlu 2021 a sám vyhraj boty Altra!

Nominuj Běžeckou perlu 2021 a sám vyhraj boty Altra!

Na začátku nového roku přicházíme s novou běžeckou soutěží, která má 2 kola. Nominuj svůj oblíbený malý závod, kde je podle tebe nejkrásnější trasa, a sám můžeš vyhrát boty Altra.

Tipy redakce
Organizuješ závody? Připravujeme pro tebe originální workshop

Organizuješ závody? Připravujeme pro tebe originální workshop

Přátelský a velmi neformální workshop pro pořadatele běžeckých závodů pořádá redakce SvětBěhu.cz vůbec poprvé a cílem je motivovat pořadatele závodů, sdílet zkušenosti a vzájemně se podpořit v nelehké době pro hromadné akce.

Trénink orientačního běhu
Co dělají orienťáci v zimě?

Co dělají orienťáci v zimě?

Běhat, běhat a běhat, to by jednoho mohlo omrzet, zvlášť když je tma, sníh a mráz. Možností je ale spousta. Orientační běžci kromě nabíhání objemů do nadcházející sezóny vyrážejí na zimní ligy, noční orienťáky nebo trénovat za teplem. Rádi také zajdou do tělocvičny nebo na závody v lyžařském orienťáku!

Recenze / testy

Časopis Svět běhu

Nenech si jej ujít!
Detail

Diskuzní fórum

Sedm rad do začátku aneb jak začít běhat a u běhu vydržet
Začínám běhat

Nedávno jsem začal běhat. Po prvním běhu mě bolely kotníky a záda, tak jsem si řekl, že je asi něco špatně. Zjistil jsem, že mám špatné pohybové návyky (asi většina lidí) a při dalším běhu jsem se soustředil na techniku, tj. dopad na celou plochu chodidla, ruce, předklon, dýchání atd. Rozhodně se běh zlepšil. Dost času také věnuji běžecké abecedě, která je dle mého super. Každopádně mám problém s dechem, uběhnu ani ne 1km a již neudýchám. Pravděpodobně se to bude zlepšovat (doufám). Je to úplně jiný pohyb, jelikož pravidelně chodím dlouhé přechody hor a to udýchám naprosto s přehledem i s báglem. Po posledním běhu mě bolí místo kousek pod pánevními výstupky z boku směrem k hýžďovým svalům. Nejsem si jist, jestli dělám špatný pohyb nebo jsem zapojil svaly, které do té doby nic nedělaly. Každopádně běhání super.

No především se mi zdá, že to až příliš řešíš a moc přemýšlíš, to k těm výčitkám. Co se týče pravidelnosti, no ono to jinak nejde, pokud chceš běhat aby to za něco stálo, tak to vyžaduje určitou pravidelnost, a ze začátku se asi člověk musí trochu nutit. Ale garantuji Ti, že pokud Tě běh opravdu chytí, tak se rozhodně nutit nebudeš a budeš se na další výběh těšit. Co se týče nutkání na konci běhu přestat běžet, je to trochu boj s hlavou a proto se zkus "kousnout" a poručit tělu to nevzdat a běžet dále, myslím tím ale běh na pohodu (při tom tělo opravdu neztrháš), ne na krev, tam už je nějaké přemáhání kontraproduktivní. Když už fakt nechceš, tak aspoň vynechej tu tramvaj a zbytek trasy dojdi, i chůze má význam, svézt se tramvají je opravdu trochu potupné a nevěřím, že v tu chvíli už nemůžeš, prostě si jen líný. Zkrátka, míň přemýšlet a víc běhat (chodit) a ono to půjde samo.