HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Články


Horské běhy a skyrunning
Rozhovor s Petrou Ševčíkovou, vítězkou Kilpi 24 hodin na Lysé hoře: „Důležitý je pro mě zážitek, ne ceny…“

Rozhovor s Petrou Ševčíkovou, vítězkou Kilpi 24 hodin na Lysé hoře: „Důležitý je pro mě zážitek, ne ceny…“

„Hlavně se mě neptej na trénink…“ První věta, která při rozhovoru padla. A tak jsme si s vítězkou letošní LH24 povídali spíše o tom, jak vnímá celou situaci kolem horského běhání v Česku, co je pro ni důležité a v neposlední řadě taky o samotném průběhu letošní čtyřiadvacetihodinovky.

Trénink na maraton
Kdy je třeba začít trénovat na jarní (půl)maraton?

Kdy je třeba začít trénovat na jarní (půl)maraton?

Pro nás v redakci je zima období, kdy jde vše tak nějak víc ztuha. Kvůli namrzlému asfaltu na stezce nebo díky hlubokému sněhu na horách jsme o poznání pomalejší. Vychytat správné navrstvení oblečení, abychom nepřehřáli motor, ale zároveň nepromrzli, je taky velká alchymie. A ani přemluvit unavené tělo vyběhnout jen s čelovkou do tmy, není nic jednoduchého. Jenomže, až se jarní sezóna zeptá, argument „byla tma…“ nám bude k ničemu. Jak tedy poznám, že už je opravdu třeba začít trénovat…?

Tipy redakce
Nový ženský rekord na Kilpi LH24

Nový ženský rekord na Kilpi LH24

9. ročník Lysohorské „čtyřiadvacítky“ je za námi. Díky malému množství sněhu závodníci kolem Lysé hory kroužili pekelně rychle a tak jsme se v ženské kategorii dokonce dočkali nového traťového rekordu v podobě dvanácti kol. Tomáš Štverák, vítěz mužské kategorie, Lysou horu zdolal 13,5x, což je historicky 3. nejlepší výkon.

(Domnělí) Strašáci doby: sacharidy a lepek

(Domnělí) Strašáci doby: sacharidy a lepek

Není tomu tak dávno, co byl úhlavním nepřítelem jídelníčku tuk a cholesterol. Stačí se posunout o třicet let vpřed a lidé hromadně omezují sacharidy a vyhýbají se lepku. Na obou principech je založena řada módních diet. Má ale taková restrikce ve stravě své opodstatnění, nebo může být běžcům naopak na škodu?

Zajímavosti
Tipy na nejzajímavější bežecké závody v lednu až březnu 2020

Tipy na nejzajímavější bežecké závody v lednu až březnu 2020

První čtrvtina roku bývá studená a většina běžců prochází tzv. zimní přípravou, takže ani závodů nebývá tolik. My jsme pro vás ale připravili přehled těch nejzajímavějších závodů nejen v ČR, které by vám neměly uniknout, určitě je z čeho vybírat.

Osobnosti
Rozhovor s Vítkem Pavlištou:  „Na start MS v běhu do vrchu jsem nastupoval s tím, že neodběhnu ani jeden km…“

Rozhovor s Vítkem Pavlištou: „Na start MS v běhu do vrchu jsem nastupoval s tím, že neodběhnu ani jeden km…“

Přinášíme vám rozhovor s jedním z nejlepších českých maratonců – Vítkem Pavlištou. Před vánoci jsme se bavili o tom, jak u něj probíhá posezónní volno, o tom jak trénuje v zimě, ale taky o nepodařeném Mistrovství světa v Argentině.

Rady k vybavení
Jak se správně obléknout na běh do mrazivého počasí?

Jak se správně obléknout na běh do mrazivého počasí?

První vrstva je základ, ale jak na ty ostatní? Jak se správně obléknout do chladného a mrazivého počasí, aby nám nebyla zima, nebo naopak horko, když to s oblečením přeženeme.
Vyplatí se dodržovat systém oblékání 1-2-3.

Horské běhy a skyrunning
Stomílový otvírák La Corsa della Bora v podání našeho běžce

Stomílový otvírák La Corsa della Bora v podání našeho běžce

Náš redaktor, tester a kamarád Mirek Jančík si na začátku roku střihl stomílový závod La Corsa della Bora, přečtěte si, co obnáší takovou štreku absolvovat!

Začínám běhat
Sedm rad do začátku aneb jak začít běhat a u běhu vydržet

Sedm rad do začátku aneb jak začít běhat a u běhu vydržet

Všichni známe záběry šlachovitých atletů z televize. Nohy se téměř nedotýkají země. Ladný krok. Ani známka únavy. Dokonce se zdá, že se ani nezačali potit. A to už za sebou mají 35 km. Jo, něco na tom běhu bude. A to ani nemusíte běžet maraton za 2:20h. Dokonce maraton nemusíte běžet vůbec. Vlastně ani půlmaraton. Právě volnost je na běhu jedna z nejkrásnějších věcí. Jenomže jak na něj? Pokud chcete s během začít, pokud chcete, aby vás bavil a abyste u něj vydrželi, přečtěte si sedmero následujících rad, které vám ve vašich běžeckých začátcích pomůžou.

Běžecká zranění
Častá běžecká zranění – jak se vypořádat s bolestí holení a lýtek

Častá běžecká zranění – jak se vypořádat s bolestí holení a lýtek

Běh může být výborný koníček, prostor pro seberealizaci nebo třeba, ač to zní trochu protichůdně, útěk od dnešní výkonově zaměřené společnosti. Můžeme jej vnímat jako jeden z nejpřirozenějších pohybů. Na druhou stranu v porovnání s jinými sporty, jako je třeba plavání nebo cyklistika, je u běhu tělo vystavováno mnohem větším otřesům a je pro tělo invazivnější. A v důsledku dlouhodobého přetížení běžci (především amatérští) také častěji podléhají únavovým zraněním – například zánět okostice nebo dokonce únavová zlomenina. Jednou z oblastí, kde k takovýmto zraněním dochází nejhojněji, je oblast bérce – část mezi kolenem a kotníkem. Níže v článku vám zkusíme přiblížit nejčastější příklady těchto zranění a jak se s nimi vypořádat.

1 2 3 220