HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Trénink


Běh na dráze – v čem mi pomůže a jak začít?

Běh na dráze – v čem mi pomůže a jak začít?

Držíte v tréninku i v závodě stále stejné tempo, chcete zrychlit a nevíte jak na to? Zkuste dráhu. Není to jen bezhlavé kroužení rovně a doleva, jak by se na první pohled mohlo zdát. Běhání na oválu je jednoduché, přínosné a nepotřebujete k němu nic speciálního.

Začínám běhat
5 tipů pro začátečníky – jak si udržet chuť do běhání?

5 tipů pro začátečníky – jak si udržet chuť do běhání?

Začít běhat nebo si dokonce vytvořit návyk k běhání rozhodně nejde samo. Představa, že vstáváte ráno za úsvitu svěží, bez známky únavy absolvujete svůj běh a potom jste celý den nebytí energií, vypadá moc dobře. A tyto idylické obrazy nemusí být ani tak vzdálené od reality. A dokonce ani cesta k nim není nijak zvlášť komplikovaná. Jenomže, nějaký krok musí být přeci první… Takže kde začít? Máme pro vás 5 základních tipů, jak začít běhat, u běhu vydržet a navíc si jej co nejvíce užívat.

Běhání v zahraničí
Nepropásněte nejlevnější REGISTRACI na Pirin Ultra – ultratrail divokými a neprobádanými horami v Bulharsku

Nepropásněte nejlevnější REGISTRACI na Pirin Ultra – ultratrail divokými a neprobádanými horami v Bulharsku

Pirin Ultra je závod divokými bulharskými horami, který nabízí pořádné dobrodružství i klid na rozjímání, vede navíc oblastí vedenou v UNESCO. Závod je součástí MIGU Run Skyrunner World Series a můžete na něm získat body na UTMB.

Regenerace
Jak se vyhnout přetrénování aneb trénink nejsou jen kilometry

Jak se vyhnout přetrénování aneb trénink nejsou jen kilometry

Přetrénování – jak ho poznám, co to je, proč vzniká a jak ho řešit. Vrcholový sport je o neustálém pohybu nad propastí. Cesta na vrchol vede po úzkém hřebeni a stačí krok navíc a řítíte se dolů…
Dát tréninku maximum je nesmírně těžké. Nikdo totiž přesně neví, kde zátěž tělo přestane zvládat.

Regenerace
Doplňkové sporty – co dokáže efektivně zastoupit běh

Doplňkové sporty – co dokáže efektivně zastoupit běh

I když žijete především pro běhání a nic jiného vás možná ani tolik nenaplňuje nebo nebaví, i jiné sporty mohou mít ve vaší přípravě své velmi důležité místo.

Běžecká literatura, film
Předplať si časopis Svět běhu do 25.11.2019!

Předplať si časopis Svět běhu do 25.11.2019!

Příprava posledního letošního čísla je již v plném proudu. Kromě tréninkovém rad a tipů vám opět naservírujeme zajímavé rozhovory, tipy na závody, recenze vybavení a spoustu dalšího.

Začínám běhat
Proč je dobré kombinovat silnici a terén?

Proč je dobré kombinovat silnici a terén?

Mám běhat rychle nebo pomalu? Ráno nebo večer? Jak často? Je lepší běhat na silnici nebo v terénu? Většinou neexistuje jednoznačná odpověď, nicméně právě poslední otázku si rozebereme podrobněji.

Běhání a trénink dětí
PŘEDČASNÁ SPECIALIZACE dětí a mladistvých – ano nebo ne?

PŘEDČASNÁ SPECIALIZACE dětí a mladistvých – ano nebo ne?

Vybudování sportovní výkonnosti trvá určitou dobu a má určitá pravidla. Je vhodné projít všechny etapy tréninku. Optimální věk, kdy je běžec střední a dlouhé tratě schopen podávat nejvyšší výkony, je nejčastěji uváděn 24–26 let. Čím delší trať, tím vyšší věk. Je to statistický údaj, samozřejmě jsou známi běžci na vrcholné úrovni i v mnohem vyšším věku. Pokud vývoj běžce probíhá přirozeně, měl by se v uvedeném věku protnout fyziologický vrchol organismu a vliv dlouhodobého tréninku. Individuálně nejlepší výkonnost pak může pokračovat i po další roky, záleží na individualitě. Případy, kdy si běžci zaběhnou osobní rekordy v 18 letech a pak se již nikdy nezlepší, nenasvědčují na optimální průběh vývoje výkonnosti. Důvodů, proč běžec přestává sportovat, může být spousta. Například studijní povinnosti, ztráta motivace atd. V některých případech bývá ale důvodem příliš akcelerovaný trénink. Tedy moc velká zátěž, příliš brzo. To je důležité téma, zejména v zemi naší velikosti. Určitě se u nás nerodí takové množství talentů, abychom s nimi mohli plýtvat. Proto stojí za zamyšlení, jak s nimi nakládat.

Trénink na 5 km
Tréninkový plán na 5 km za 25 min

Tréninkový plán na 5 km za 25 min

Chystáte se na závod, možná i na váš první, ale trénujete jen občas? Následující tréninkový osmitýdenní plán by vám měl umožnit uběhnout 5 km v čase okolo 25 minut. Ideální čas pro hobby běžce.

Tepová frekvence – proč a jak ji měřit, jak s ní pracovat, druhy tréninku

Tepová frekvence – proč a jak ji měřit, jak s ní pracovat, druhy tréninku

Jak běžíš rychle? „Běžím 80, 82, 85, 90, 100“. Nějak tak by se mohl odehrávat rozhovor dvou běžců, jež jsou ovládáni svými běžeckými kompjůtry, které jim měří, kolik na svůj běh momentálně vynakládají síly. Ta čísla v uvozovkách jsou hodnoty jejich tepové frekvence v procentech TF max.

Posilování
Proč je posilování nohou pro běžce důležité? (+názorné ukázky cviků)

Proč je posilování nohou pro běžce důležité? (+názorné ukázky cviků)

Nohy jsou jako kmen u stromu. Bez kmene nevyrostou silné větve a nesklidíme sladké plody. A totéž platí i o dolních končetinách. Nejsou-li silné, výkonnost zřejmě oslnivá nebude. V minulých dobách byl pro vytrvalce silový trénink zakázaná zóna. Posilovalo se jen samotným běžeckým tréninkem, případně s vlastní vahou na škváře či tartanu. Dnešní trend je jiný.

Běžecká literatura, film
Co všechno vás čeká na stránkách nového čísla časopisu Svět běhu 3/2019?

Co všechno vás čeká na stránkách nového čísla časopisu Svět běhu 3/2019?

Trénink v závodní sezóně – jak na něj, aby neuškodil

Trénink v závodní sezóně – jak na něj, aby neuškodil

Kalendářní rok se skládá ze čtyř ročních období – jaro, léto, podzim a zima. Podobně lze rozdělit i ten běžecký rok s tím rozdílem, že jednotlivá období nazýváme v běžecké terminologii na přípravné, předzávodní, závodní a odpočinkové.

Běžecká literatura, film
Časopis Svět běhu 3/2019 míří do tiskárny. Chcete ho mít také? Máte týden na objednání předplatného!

Časopis Svět běhu 3/2019 míří do tiskárny. Chcete ho mít také? Máte týden na objednání předplatného!

Trénink na 10 km
Tréninkové tipy pro mírně pokročilé, jak co nejlépe zaběhnout desítku

Tréninkové tipy pro mírně pokročilé, jak co nejlépe zaběhnout desítku

Na první pohled se může jevit desetikilometrová distance jako celkem neškodná vzdálenost, ale opak je pravdou. Kvalitní příprava na 10 km ve skutečnosti může být mnohem náročnější než samotná příprava na královskou vytrvalostní disciplínu, kterou je bezpochyby maraton.

1 2 3 34