Běžecká trasa kolem tří studánek a Brněnské přehrady

Turistický region
Přírodní terén
Převýšení (m)
451

Bezmála dvacetikilometrový okruh v lesích okolo Brněnské přehrady.

Od křižovatky u Křivé borovice, která se nachází nedaleko brněnského sídliště Kamechy, se vydáte po červené turistické značce směrem k hájovně u Křivé borovice. Po tomto krátkém úseku vedoucím po rovinaté polní cestě se dostanete do lesa, kde vás čeká trailové stoupání vedoucí přes Horákův žleb směrem k Helenčině studánce. Poté, co si vychutnáte několik doušků čisté pramenité vody, zahnete doprava a poběžíte 2,3 km po zelené turistické cestě až k Ríšově studánce. Tady se kříží zelená, modrá a žlutá turistická stezka. Krátce poběžíte podél žlutého i modrého značení. Po chvíli se ale modrá stezka spolu s vámi odpojí a vás čeká trailový seběh, během kterého ztratíte víc nadmořských metrů, než kolik jste dosud nabrali. Stezka vás zavede až k hradu Veveří, kde přeběhnete silnici a podél hradeb budete pokračovat k lávce na Junácké louce, přes kterou se dostanete na druhý břeh Brněnské přehrady. Mezi hradem Veveří a lávkou je možné narazit také na poslední studánku na cestě, studánku Veveří. Zbytek cesty vás bude doprovázet červené turistické značení. Z počátku se bude jednat o lehký zábavný trail, většina cesty podél přehrady bude ale ve znamení asfaltové cesty, nicméně s hezkými výhledy na přehradu. Od lávky k Hrázi je to přibližně 6,7 km mírně zvlněným terénem. Dále pokračujte přes přístaviště až k rozcestí Rakovec. Odsud už zbývají necelé dva kilometry do kopce abyste se dostali zpátky na křižovatku u Křivé Borovice.