Žižkovsko-vysočanský okruh: běžecká trasa s nádechem divočiny v Praze

Turistický region
Praha
Kraj
Délka trasy (km)
Povrch
Převážně asfaltový
Převýšení (m)
243

Trasa v centru města s dotekem divočiny. Z Vítkova přes Smetanku a podél Rokytky na Palmovku

Trasa je koncipována jako okruh, možné je začít kdekoliv.

Popis začínám od Vítkovského památníku. Skrz park běžíme po cyklostezce na Krejcárek kolem koupaliště Pražačka. Cyklostezky se držíme při průběhu zahrádkářskou kolonií Na Balkáně až k hlavní silnici Spojovací. Překonáme silnici a před sebou máme neudržovaný bývalý sad Višňovka, na hlavní se dáme doprava a za chvilinku opouštíme asfalt a odbočíme prošlapanou cestou mezi křovím. Ubíráme se doleva do prudkého kopce. Ze sadu se nám otevírají výhledy. Seběhneme do přírodního parku Smetanka a u Rokytky se dáme doprava, běžíme podél řeky lesem, kolem chatek a rodinných domů až se ocitneme pod mostem s hlavní silnicí. U Hořejšího rybníka se napojíme na naučnou stezku JV stezka, která nás dovede na novou cyklotrasu A26, z které seběhneme u zahrádkářské kolonie a dál běžíme opět podél Rokytky mimo asfalt až k Vysočanské, kde se opět napojíme na cyklotrasu A26 a běžíme podél Rokytky až na Palmovku, pak zadem kolem Vltavy do Karlína a výběh tunelem na Žižkov nám okruh uzavírá.

Zejména část v parku Smetanka má hodně přírodní ráz a člověk by neřekl, že je jen pár kilometrů od centra hlavního města. Jdou zde najít různé trasy lesem.