Brno: vyhlídková běžecká trasa

Převážně terénní
Převýšení (m)
406

Trasa kolem Brna s vyhlídkou na lom, nádherné údolí, okolí Brna a na závěr i výhled na celé samotné Brno z lomu.

Trasa je proměnlivá s občasným klesáním a stoupáním, ale převážně rovinatá.

Počátek je trochu složitější, ale má svůj účel. Po vběhnutí do lesa po asfaltové cestě z ulice Velká Klajdovka se zabočí doprava kousek za dráty po pěšině rovně dolů. Po přiblížení k zástavě se seběhne zleva dolů na asfaltku, po které se běží chvilku doprava a hned doleva kolem chovu koní. Hned za chovem se vyběhne doleva nahoru. Po výběhuse zahne doprava kolem lomu na který je z několika míst výhled.

Po stejné cestě se doběhne na silnici, kterou je třeba přeběhnout a napojit se na zelenou značenou trasu. Po ní se běží až na konec odkud je značena žlutě cesta na vyhlídku Hornek. Tam se běžec otočí zpět a běží opačným směrem, ale tentokrát po žluté. Po ní doběhne až na křižovatku Kopaniny. Od ní se běží po bílé zpevněné a málo využívané cestě s výhledem do okolí. Po několika kilometrech, až běžec uvidí závoru a za ní první domy, zahne doleva po vyšlapané pěšině na strmé stoupání. Pěšina ho zavede až na asfalt, který vede skrz bývalý lom, ze kterého je nejlepší vyhlídka na celé Brno. Po ní běžěec doběhne zpět na start.