Kokořínsko: Pokličky – Truskavna – Kokořín

Převýšení (m)
296

12km Kokořínskými lesními cestami, 10% silnice, 30% zpevněna cesta

Trasa začíná pod Pokličkami, kde je možné nechat zaparkované auto. Vydáte se přes potok (přímo vedle parkoviště) po modré značne KČT. Hned od začátku profil trasy stoupá po cca 1.5 km, dokud se nedostanete do obce Jestřebice na kopci.

V Jestřebici se dáte doleva a pokračujete po žluté značce KČT, která vás povede po silnici cca 1km a následně odbočí doprava do lesa, kde začíná klesaní. Trasa vede okolo kameneho opida „kostelíček“ a po strmějším sestupu na zpevněnou lesní cestu.

Trasa dále vede krásným údolím dokud znovu nenarazíte na asfaltovou cestu. Zde se dáme opět do leva a čeká nás přímá cesta dokopce, až se dostaneme do obce Kokořín. Kokořín projdeme celý po hlavní a na konci je po levé straně příjemná hospůdka „Na Truhlárně“, kde je možné se celoročně občerstvit.

Další cesta pokračuje po stejné silnici, ze které sejdeme doleva do prvního stromoví a čeká nás sestup k hradu Kokořín a podle něj až do Kokořínského dolu. V kokořínském dole je pivovar, zmrzlina a dlaší možnosti občerstvení.

Přejdeme můstek a pokračujeme po červené značce KČT podél potoka, krásným trailem podél místních chat, mokřadů a v ochrané klentbě místních stromů. Červená trasa nás vyvede na louce, odkud je již vidět zaparkované auto.

Trasa je fajn a schůdná v každém ročním období a pokaždé je jiná.