HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Nejnovější

Tajemství hodnoty VO2 max
Tréninkové tipy

Přidám svoji zkušenost. Běhám sedm let a asi 5 let používám Garmin 630 s hrudním pásem, který umí vypočítat VO2 max. Ne že bych této metodě nějak slepě věřil, určitě nelze brát výsledky jako přesné. Stala se mi ale taková věc, které jsem nepřišel na kloub. Dlouhodobě se hodnoty mého VO2 pohybují kolem cca 45, pokud se někdy vyhouply (krátkodobě) na 48 tak to bylo maximum. Letos v březnu nastalo během cca 3 týdnů postupné navýšení až na 52 a i potom se to drželo mezi 50 až 51. Co se týče tréninku, nic zásadního jsem nezměnil běhám cca 110km/měsíc a běhám víceméně pořád stejným tempem, dokonce většinou i po stejné trase. Jak jsem zmínil neberu metodu Garmin za něco ultra přesného ale přece jen je tady srovnání : stejné podmínky (i hodinky) versus zvýšená hodnota VO2. Zajímavé je, že ruku v ruce se zvýšením hodnoty VO2 se snížila hodnota Training effect z obvyklých 3,5 na 3,0. Má někdo podobnou zkušenost nebo vysvětlení?

Hodnotu VO2 max bych na hodinkách úplně zakázal. Spousty začínajících běžců, hobby běžců se k této veličině až nesmyslně upínají, přičemž údaj z hodinek je naprosto mimo. Jak bylo napsáno v článku, hodnota VO2 max se měří kyslíkovou maskou. Není možné, aby hodinky v závislosti na rychlosti běhu a tepové frekvence určily tu hodnotu přesně. Pokud chcete znát skutečnou hodnotu, zajděte si na laboratorní test na běhátko...

Nejdiskutovanější