HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz
Začínám běhat
5 tipů pro začátečníky – jak si udržet chuť do běhání?

5 tipů pro začátečníky – jak si udržet chuť do běhání?

Začít běhat nebo si dokonce vytvořit návyk k běhání rozhodně nejde samo. Představa, že vstáváte ráno za úsvitu svěží, bez známky únavy absolvujete svůj běh a potom jste celý den nebytí energií, vypadá moc dobře. A tyto idylické obrazy nemusí být ani tak vzdálené od reality. A dokonce ani cesta k nim není nijak zvlášť komplikovaná. Jenomže, nějaký krok musí být přeci první… Takže kde začít? Máme pro vás 5 základních tipů, jak začít běhat, u běhu vydržet a navíc si jej co nejvíce užívat.

Regenerace
Regenerace a výkonnost běžce: druhy únavy, formy regenerace, doba zotavení – část I.

Regenerace a výkonnost běžce: druhy únavy, formy regenerace, doba zotavení – část I.

V tomto článku se podíváme pod pokličku klíčové složky nejenom běžeckého tréninku. Fázi regenerace. A jejího reálného vlivu na výkonnost běžce. V prvním díle si rozebereme formy únavy a lehce nastíníme prostředky samotné regenerace.

5 potravin, které by neměly chybět v jídelníčku žádného běžce

5 potravin, které by neměly chybět v jídelníčku žádného běžce

Základem vydařeného závodu nejsou pouze pravidelné tréninky. Abyste dokázali vaši rychlost a kondici dostat skutečně na maximum, musíte se zaměřit také na to, co dáváte do svého těla. Pokud si totiž dopřejete správné potraviny ve správnou chvíli, podaří se vám výrazně vylepšit své běžecké výkony a navíc se vám podaří snížit riziko zranění či různých onemocnění. Která jídla by vám tedy v jídelníčku neměla chybět?

Začínám běhat
Jak začít běhat z nuly? Indiánský běh jako odrazový můstek

Jak začít běhat z nuly? Indiánský běh jako odrazový můstek

Co na tom běhu vlastně všichni mají? Nasoukat se do elasťáků. Shazovat drahá kila ze svého těžce vypěstovaného pivního břicha nebo čokoládového zadku. Odepisovat nehty, boty, hodiny, které člověk mohl strávit spánkem.

Soutěže
Soutěž o 3 startovné na Půlmaraton Plzeňského kraje – zažijte neopakovatelnou atmosféru!

Soutěž o 3 startovné na Půlmaraton Plzeňského kraje – zažijte neopakovatelnou atmosféru!

Již pošesté ožije areál Škodalandu v Plzni-Liticích tradičním rodinným závodem Krajský půlmaraton Plzeňského kraje. Tentokrát si závodníci i jejich fanoušci užijí den sportu a zábavy v sobotu 18. dubna 2020.

Hubnutí
Jak tělo navyknout na efektivní spalování tuků?

Jak tělo navyknout na efektivní spalování tuků?

Tuk je zcela přirozenou součástí lidského těla. Pro zachování základních funkcí v těle je nutno alespoň 2-5% tuku u mužů a 10-13% u žen. Zdravá míra pro běžce se ale uvádí mnohem vyšší, 6-13% u mužů a 14-20% u žen. K čemu všemu je tuk pro sportovce užitečný a jak docílit jeho optimálního a efektivního využití?

Běžecká zranění
Častá běžecká zranění – jak se vypořádat s bolestí holení a lýtek

Častá běžecká zranění – jak se vypořádat s bolestí holení a lýtek

Běh může být výborný koníček, prostor pro seberealizaci nebo třeba, ač to zní trochu protichůdně, útěk od dnešní výkonově zaměřené společnosti. Můžeme jej vnímat jako jeden z nejpřirozenějších pohybů. Na druhou stranu v porovnání s jinými sporty, jako je třeba plavání nebo cyklistika, je u běhu tělo vystavováno mnohem větším otřesům a je pro tělo invazivnější. A v důsledku dlouhodobého přetížení běžci (především amatérští) také častěji podléhají únavovým zraněním – například zánět okostice nebo dokonce únavová zlomenina. Jednou z oblastí, kde k takovýmto zraněním dochází nejhojněji, je oblast bérce – část mezi kolenem a kotníkem. Níže v článku vám zkusíme přiblížit nejčastější příklady těchto zranění a jak se s nimi vypořádat.

Recenze / testy

Zajímavé vybavení

Časopis Svět běhu

Nenech si jej ujít!
Detail

Diskuzní fórum

Bolest paty
Zranění a nemoci

Ahoj,
popíši zde svůj problém a třeba se najde někdo kdo má/měl něco podobného, abych v tom nebyl sám. :-)
Běhám cca 150km/měsíčně tempo cca 4:30/km (boty spíše vytlumené) a v podstatě celou svou "karieru" bojuji s bolestí paty, občas se výrazně objeví, občas téměř zmizí. Konkrétněji:
Bolí pouze na jedné noze a pouze při odrazu, např. když stojím na jedné noze a pokusím se stoupnout (i pomalu) na špičku to bolí dost. I na lehký dotek je to občas také hodně bolestivé - konkrétně zezadu a zboku na patní kosti. Zespodu to nebolí vůbec, můžu dupat nohou jak chci a bolest necítím. Ale odraz je kámen úrazu, kolikrát to bolí i při chůzi - zvlášť po rychlejším běhu, to i viditelně kulhám. Ale bolí to tedy pouze ve fázi odrazu. Snažím se to "eliminovat" tak, že při běhu nohy jen zvedám, ale aktivně se kotníkem neodrážím (i když se to nezdá, tak to díky setrvačnosti a gravitaci jde). Možná jsem si to přivodil tím, že jsem se dříve naopak odrážel kotníkem hodně a naopak kyčle (a hip-flexor) nezapojoval tolik kolik bylo třeba (to je ale spekulace).
Většinou to bolí tak, že se s tím běžet dá, ale před 14 dny jsem si dal intervaly a po tom jsem na běh cca týden ani nepomyslel a pak běhal jen velmi opatrně přes bolest.
Co na velmi krátkou dobu pomůže je natažené nohy a hluboký předklon, cca 30s-1min. Ale to je spíše něco co by pomohlo s diagnozou než s léčbou.
Při jízdě na kole to nebolí.
Kdysi jsem s tím byl na ultrazvuku tuším, ale bez většího efektu. tejpy a podobné věci na to taky nefungují - můj názor je, že když to bolí málo jsou takové věci zbytečné a když hodně, tak už vlastně taky. :-) Ale to jen tak mimo.
Každopádně se chystám na ortopedii, tak uvidím. Ale rád bych získal i tak zkušenosti od spolutrpících. :-) Alespoň na základě symptomů. Díky.