HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Adéla Stránská 2.0

Rekordy

Půlmaraton 1:18:38 (2019)
10 km 34:47 (2018)
5 km 17:05,31 (2019)

Největší úspěchy

Titul Mistr České republiky v Běhu do vrchu (Janské Lázně - Černá hora, 2019)
Titul Mistr České republiky v Běhu do vrchu (Janské Lázně - Černá hora, 2019)
Týmové medailí z vrchařských šampionátů. Stříbro z ME v Makedonii (2018). Bronz z MS v Itálii (2017). Bronz z ME v Itálii (2016). A individuálního umístění na vrchařském ME v Makedonii - 16. místo. (2018)
Že jsem si letos zase posunula “limity” a uběhla jsem horský skoro maraton - 35km a 2000m převýšení. (Rosengarten Schlern Skymarathon, 2019).
Adéla Stránská 2.0

Letošní Sierre – Zinal bylo zklamání a vítězství v jednom

Co podstatného se od posledního dotazníku „Běžec týdne“ v běžeckém životě změnilo? Mám natrénováno o 11 000 km více. Nad postelí se práší na pár medailí navíc. Chodím normálně do práce. Neměla jsem žádný vážný úraz nebo dlouhou pauzu v tréninku. A před sebou mám Mistrovství světa v běhu do vrchu v Argentině.

Přečtěte si první dotazník Adéla Stránská – Běžce týdne

Co ti běhání dalo a vzalo?
Nevzalo mi nic, kromě času dělat něco jinýho. 🙂 Dalo mi toho hodně – od nových přátel a známých, přes skvělou fyzickou kondici až po mnoho hlubokých zážitků u nás i v zahraničí. Neměnila bych.

Nejsilnější běžecký zážitek?
Nejsilnější běžecký zážitek není zas tak vousatý, je z letošního léta, kdy jsem poprvé běžela legendární horský závod Sierre – Zinal. Od začátku závodu jsem se pohybovala kolem 18. místa, což bylo pro mě vzhledem k top konkurenci naprosto parádní. Úvodní dvanáctikilometrové stoupání jsem zvládla na výbornou, a i následně po hřebínku se mi běželo dobře. Na dvacátým kilometru se ale všechno změnilo, takové křeče jaké mě chytly kousek od Weisshornu už nechci nikdy zažít. Na pravém stehně se mi vytvořila úplná díra a nemohla jsem ani došlápnout. 🙂 Sice se mi je podařilo překonat, díky péči pořadatelů na občerstvovací stanici, ale posledních jedenáct kilometrů do cíle byl opravdu boj. Na té občerstvovačce jsem se rozhodovala, jestli vzdám nebo doběhnu. Bylo to psychicky velmi těžké, a zase mě to posunulo dál. A tak konečné 42. místo je zklamání a vítězství v jednom.

Trénink musí bolet

Co nejraději běháš?
Běh do vrchu, ale běhám ráda i na silnici, dráze nebo v horách.

Jaký je tvůj (ne)oblíbený typ tréninku?
Oblíbený trénink neexistuje, to je mýtus. Mám v hlavě tabulku “Deset nejhorších tréninků ever” a pořád se mění, podle toho co zase trenér vymyslí. 🙂 Trénink musí bolet.

Nejoblíbenější místo k běhání?
Už jsem byla na mnoha místech, ale zatím u mě vedou Rakouské Alpy a Italské Dolomity.

Trénink v Jizerkách, se ségrou

Základ je jednoduché jídlo… a dortíčky

Nejoblíbenější závody?
Každý závod, který vyhraju, je oblíbený.. 🙂

Tajný výživový tip?
Jím v podstatě vše, snažím se vařit ze základních surovin, vyhýbám se lepku (až na dortíčky).

Kolik ti doma leží párů běžeckých bot?
cca 20 párů

Ve kterých nejraději běháš?
Nejradši mám Inov-8 do terénu a Adidas Boston na silnici.

Oblíbený kousek vybavení?
Masážní válec od Trigger point.

„Maratonec přece pořád běhá…pořád!“

Co děláš, když zrovna neběháš?
Spaní a jídlo (ne vaření, ale konzumace).

Co bys dělala kdybys neběhal?
Jak neběhala? Jak neběhala? (viz Česká soda)

Co bys chtěla ještě ve spojení s běháním zažít?
Zaběhat si fell race ve Skotsku a samozřejmě se dobře umístit na evropském nebo světovém šampionátu v běhu do vrchu.

Děkujeme za rozhovor, a ať se i nadále daří!

Zajímavé vybavení

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: