HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Renata Hejhalová

Rekordy

Půlmaraton 1h:38m
10 km 44:10
5 km 21:17
Renata Hejhalová

Od silového trojboje až k běhu

Za jaký klub běháš?

TJ Sokol Unhošť

Jak ses k běhání dostala?

Jsem docela začátečník v běhu. Běhám od loňského července. K běhu mě přivedla touha trochu zhubnout, protože než jsem začala více běhat věnovala jsem se 2 roky závodně silovému trojboji, kde se mi vedlo celkem slušně. V roce 2017 jsem byla více mistrině Rebubliky 🙂 Jednoho dne mě to přestalo bavit, začala jsem tedy běhat a teď jsem tam, kde jsem 🙂

Na co se specializuješ?

Mám ráda trochu delší tratě což je pro mne 10 – 20 km, protože to není tak rychlé jako 5km trať.

Jaké jsou tvoje nejoblíbenější závody?

Nejoblíbenější závod snad ani nemám, miluju běhání a ráda střídám jak silniční běhy tak i krosy. Možná v terénu se mi běží líp, člověku to rychle i uteče, když je trasa členitá.

V tréninku sázím na komplexnost

Jak a čím se motivuješ před závodem?

Motivace před závodem je snažit se nemyslet na milión věcí, což mi moc nejde. Většinou se snažím soustředit na dýchání a rozložit si síly, což je alfa omega všech závodů.

Co je podle tebe nejdůležitější součást tréninku?

Dle mého názoru jsou všechny součásti tréninku důležité, aby byl běžec dobrý, musí mít vytrvalost, rychlost, psychickou odolnost a hlavně podstatná část je regenerace, bez ní to nikdy nejde.

Jaký je tvůj týdenní tréninkový objem?

Nyní toho moc nenaběhám, v rozmezí 50-60 km týdně. Ještě se snažím začlenit kolo (silniční/horské) a plavání.

Běh s plným žaludkem za moc nestojí

Tvoje nejoblíbenější běžecké oblasti?

Nejraději běhám v lese. Tím, že bydlím v Domoušicích, kde máme krásné lesy a hlavně kopce :-D.

Jak se stravuješ? Co je základem tvé stravy před a po závodě?

Před závodem se snažím minimálně dvě hodiny nejíst, jinak by byl běh za trest. Důležité je si dát něco lehkého-banán, müsli tyčinku. Každému vyhovuje něco jiného. Tím, že miluju sladké, po závodě se vždycky něčím sladkým odměním 🙂

A co si dáváš v průběhu závodu?

Během závodu skoro nikdy nepiju. Můj nejdelší běh byl půlmaraton a přitom jsem taky nepila. Protože mi to ani během běhu nejde do sebe cokoliv dostat. Jediné, co jsem při triatlonu, který jsem si zkusila loni, dala, byl gel, který mi tedy nechutnal, ale jako nakopávač je dobrý. Samozřejmě i ionťák. Protože na delší vzdálenosti to bez jídla a pití prostě nejde.

Využíváš nějaké gely nebo doplňky stravy?

Nemám vyhraněnou značku.

Jsi vegetarián nebo vegan?

Né, nejsem 🙂

Inov-8 Krosový pohár

„Bez sluchátek jako bez ruky…“

Jaké jsou tvoje oblíbené boty?

Záleží na jakém povrchu se běží. Objemy a rychlosti běhám v botech značky New Balance a kros v Inov-8, na ty nedám dopustit 🙂

A jaké bereš na závod?

New Balance a nebo Inov-8.

Bez jakého vybavení se neobejdeš?

Když trénuji, neobejdu se bez hudby a sluchátek, to jsem jak bez ruky. Nejvíce důležité jsou samozřejmě boty a slušívé oblečení 🙂 Je přece super u běhu vypadat ještě hezky ;-).

Děláš nějaké doplňkové sporty?

Jak už jsem zmiňovala, střídám běh s kolem a plaváním, připravuji se ještě na triatlon. Jinak předcvičuju několik let ve fitku TRX, alpinnin a spinning.

Jakých úspěchů si ceníš nejvíce?

Asi není závod, kterého si cením nejvíce. Jsem ráda, když vždycky doběhnu do cíle celá 🙂

Děkujeme za rozhovor, a ať se i nadále daří!

/fotografie: archiv Renaty Hejhalové/

Zajímavé vybavení

Přidejte se k diskuzi

Odpovídáte na komentář: