Běžecká trasa přírodním parkem Balinské údolí

Turistický region
Převýšení (m)
215

Okružní běžecká trasa malebnou krajinou Vysočiny v blízkosti Velkého Meziříčí

Trasa začíná u silnice Velké Meziříčí – Uhřínov naproti odbočce k hotelu Amerika. Je zde možné zaparkovat auto. Trasa poté vede malebným Balinským údolím do Balin a potom pokračuje do Uhřínova. Zde po krátkém stoupání odbočíme (v prudké zatáčce) ze silnice společně s cyklostezkou č. 5234 a pokračujeme do Šeborova, kde z cyklotrasy odbočíme mírně vpravo směrem dolů zpět do údolí. Tady po lávce přeběhneme řeku Balinku a trasa se mírně zvedá krajem lesa, pak po louce podél remízku až do Svařenova. Odbočíme vpravo a pokračujeme po silničce do Hrbova, kde za kapličkou odbočíme vpravo do kopečka směrem ke Štěpánkově kapličce a odtud se trasa zvažuje mírně dolů a asi po 500 metrech odbočíme mírně vlevo na polní cestu, která se po chvíli změní v lesní cestu a přivede nás k soustavě rybníčků Lalůvky. Blátivou cestou a pěšinou seběhneme k poslednímu rybníku, přeběhneme hráz, odbočíme vlevo na silničku a pak nás čeká posledních 600 metrů do cíle (a zároveň startu) trasy. Příště můžeme zkusit proběhnout trasu opačným směrem.

Celou trasu nás provází zelená značka naučné stezky Balinské údolí s několika stanovišti a informačními panely.

Balinské údolí je zajímavé přirozeně meandrující říčkou Balinkou zaříznutou do okolního terénu s typickými syenitovými balvany v řece a rozsochatými olšemi a vrbami na březích. Když vystoupáme nad údolí, objevíme malebné vesničky a klidnou kulturní krajinu Vysočiny.