Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno

BĚŽECKÉ OSOBNOSTI

POSLEDNÍ DISKUSE

DENISA KREJČIŘÍKOVÁ - horská běžkyně, kterou si na Lysou jen tak nedáte

DENISA KREJČIŘÍKOVÁ - horská běžkyně, kterou si na Lysou jen tak nedáte

Denisa Krejčiříková je vítězkou letošního Lysacupu a na další vítězství má už více než dobře našlápnuto. Pochází z Ostravy a Lysá hora je pro ni domovem. V roce 2014 se nominovala do skyrunningové reprezentace a solidně nás reprezentovala i v zahraničí.



Běh byl pro Denisu časově méně náročnější, takže vyhrál nad florbalem

Denisa pochází z Bolatic, ale v současné době žije v Ostravě. Jejím domácícm klubem je VZS Ostrava. V současné době září v běžecké lize Lysacup, kde vyhrává každý díl seriálu, kde se běhá pokaždé z jiné strany na Lysou horu. A jak se k běhání dostala?

Čtěte také: Trénink běhu do kopce. Je to asi nejnáročnější součást běžecké přípravy, ale může vás posunout o hodně dál.

 

"K běhu mě přivedl hlavně nedostatek času během VŠ. Hrála jsem florbalovou ligu, tréninky jsme měla v Opavě, školu v Ostravě, bydliště na Prajzské ... Běh byl časově i finančně méně náročný, nevázán na kolektiv, tělocvičnu. Bavil mě pohyb v přírodě a vzhledem k tomu, že jsem vždy věděla, že jsem spíše vytrvalostní typ, do půl roku běh jednoznačně zvítězil nad florbalem. S ním jsem skončila, za to běhat nepřestala :)"

V současné době se Denisa specializuje hlavně na běh v horách - skyrunning, maraton a běhy do vrchu. Týdně naběhá 50-70 km a nejčastěji potkáte v Chuchelenském lese na Prajzské nebo v oblíbených Beskydech.

 


 

Moje fotografie:Moje fotografie:

Moje fotografie:Moje fotografie:

Moje fotografie:Moje fotografie:

Podívejte se na další fotografie k článku...

 


 

"Vytrvalost trénuji především na kole"

Jejím nejoblíbenějším závodem je již zmíněný Lysacup a jeho jednotlivé etapy, ale nepohrdne ani jakýmkoliv závodem v terénu. A jakou skladbu tréninku volí?

"Nevyzdvihuji žádnou ze součástí, v posledních dvou letech se snažím hlavně o pestrost v zatížení. Běhám tempové běhy hlavně z práce, běh do vrchu nebo úseky specificky netrénuji. Dlouhodobou vytrvalost trénuji více na kole, než-li během. Běh doplňuji fitkem, strečinkem, v létě jej z 2/3 nahrazuji svým bikem. Nyní jsem zařadila do přípravy gymnastickou průpravu :) Další důležitou součástí je kvalitní regenerace. Té bych potřebovala určitě více."

Denisu moc baví videa Kiliana Jorneta a dalších světových hvězd. Proto pokud se chce namotivovat před závodem, pustí si jedno z nich.

Strava by měla být hlavně pestrá

Denisa, co se týče stravy, není nijak vyhrazená, v zásadě jí zdravě a nepodléhá žádným trendům. Její zásadou je, aby strava byla hlavně pestrá. "Nejsem vegan, vegetarián ani netíhnu k žádným momentálním trendům (raw strava, bezlepková ...). Je ale pravdou, že si ze mě v práci občas přátelé dělají srandu, když vidí mé zeleninové přílohy. Ze srandy mě následně nutí jíst bílé pečivo, smažák, knedlíky :) Odolávám myslím docela úspěšně."

Před závodem jí většinou to, na co má nastavený žaludek. Ráno nesmí chybět kafe, pečivo se sýrem, hodinu před závodem banán. Po běhu, nebo závodě má chuť na ovoce, ovocné šťávy. "Nyní testuji 100% ovocné dřeně Monnami, které jsou výbornou alternativou." dodává Denisa.

Pokud běží nějaký delší závod, pak využívá především gely a energetické tablety od Nutrendu. Na občerstvovačkách si s oblibou dává meloun a banán. K doplnění tekutin kombinuje ionťák, vodu a občas kolu.

Zdraví je nejdůležitější vybavení

Nejoblíbenějšími botami, kterou Denisa obuje, jsou Asics Kayano, na závody ale obouvá jiné koně: běh do vrchu - Inov 8 X-talon, Salomon S-LAB sense, horské běhy - Salomon speedcross. A na závěr radí: "Poslouchejte své tělo, hýčkejte si a starajte se o své zdraví, to je to nejdůležitější vybavení, které máte :)"

Osobní rekordy

Maraton: Silniční maratony neběhám

Půlmaraton: 1:29:18

Největší úspěchy

Nominace do skyrunningové reprezentace (2014),

Marathon du Mont Blanc (MS skyrunning, 2014) - 29. žena

Lysacup 2015 (zimní etapový závod v běhu do vrchu) - 1. žena

L4L (MČR ultraskymaraton, 2015) - 2. žena


21.12.2015,


Diskuse


Deni
Deni

Ráda bych uvedla autory zveřejněných fotografií: Lukáš Podolák František Raška

21. 12. 2015, 12:17:19

Hezký den, autory jsem k fotkám přidala ;-)

21. 12. 2015, 20:38:31
Deni
Deni

Děkuji!

21. 12. 2015, 22:42:18
Alča
Alča

Ahoj, já bych měla dotaz na Deni  - asi Ti to bude znít blbě, ale jsem takový věčný začátečník. Týden vydržím a pak jsem dlouho v práci nebo mám hlad nebo..prostě výmluvy. Nenašla jsem totiž sport, který by mě nadchl. Až teď, ve 24 letech uvažuju o běhání a nechci s tím seknout. Jak hlavu nastavit tak, abych vydržela a bavilo mě to? Pokud je motivace minimální kromě zhubnutí? Díky

04. 01. 2016, 18:36:57
Deni
Deni

Ahoj! Mě běh bavil od začátku. Možná to bylo tím, že jsem za sebou měla sportovní období prožité v tělocvičně, vázané na kolektiv, dojíždění a jehož základem nebyla jen technika s florbalkou, ale i běh. Sice jiný, dynamický, rychlostní, ale přesto pořád běh. Najednou jsem mohla vyběhnout za barákem kde chci, na jak dlouho chci a kam chci ... bez nutnosti se přizpůsobit jiným. Začala jsem běhat na výšce, byl to absolutní relax od zkoušek, učení, problémů, asi byl a možná stále je tak trochu "útěkem". Ale každý ten útěk v životě nějaký má, někdo kouká na TV, kreslí, čte si, běhá, někdo chodí pokecat do hospody :) Běh pro mne znamenal a stále znamená SVOBODU. To určitě sehrálo velikou roli, zahlcená mysl si mohla odpočinout. Ale určitě velikou roli sehrálo i to, že jsem se od dětství byla stále v pohybu v zajetí míčových a pohyb. her, kola, inlajnů, stále na hřišti, venku na louce ... Bavilo mě vše, i když mi to třeba ze začátku tolik nešlo. A co člověka baví, naplňuje, u toho člověk zůstává rád, zkouší znovu a znovu ... a posunuje ve svých schopnostech dál a dál. Přestože jsem už v době svých prvotních výběhů měla nějakou kondici, moc jsem toho v kuse neuběhla. Ale opět - bavilo mě to. A tak jsem vyběhla opět. Do půl roku jsem bez problémů uběhla půlmaraton. Následovaly dva roky pobíhání striktně po rovině, po silnici. Vše kde se jen zdánlivě objevil kopeček, mě děsilo :) Tvrdila jsem, že běhy v terénu, do kopce NIKDY běhat nebudu. A lysacup? Banda bláznů :D Nikdy! Ale nová éra s příchodem B7 mě uchvátila. Hltala jsem běžecká videjka, videa Kiliana, UTMB ... samozřejmě, že mi běh v terénu bral nesmírně moc sil, je to přece jen úplně jiná zátěž pro aparát. Ale bavilo mě to, přinášelo neskutečnou radost, jen tak pobíhat lesem, po horách. Takže pro mne je asi zásadní, aby nám to, co v tom volném čase děláme, něco vnitřně přinášelo (radost, uvolnění, psychický odpočinek) a mělo pro nás smysl. Bylo by smutné, kdybychom se ve volném čase do aktivit moc nutili. Když by opravdu nastala krize, a ne ane vyběhnout, doporučuji právě zmíněná youtube videa. Jsou skvělým motivátorem. V samotném běhu bych určitě vyzkoušela běh s parťákem, parťačkou, hledání nových cestiček a tras, aby i v těch trénincích byla nějaká dynamika. A pak se snažit opravdu vnímat přítomný okamžik, atmosféru přírody a sebe samou v pohybu, v přírodě, v tom jedinečném okamžiku. Vnímat pohyb všemi smysly :)

Hodně štěstí!

05. 01. 2016, 22:12:13
Alča
Alča

Ahoj, já bych měla dotaz na Deni  - asi Ti to bude znít blbě, ale jsem takový věčný začátečník. Týden vydržím a pak jsem dlouho v práci nebo mám hlad nebo..prostě výmluvy. Nenašla jsem totiž sport, který by mě nadchl. Až teď, ve 24 letech uvažuju o běhání a nechci s tím seknout. Jak hlavu nastavit tak, abych vydržela a bavilo mě to? Pokud je motivace minimální kromě zhubnutí? Díky

04. 01. 2016, 19:44:17
Elena
Elena

Ahoj, myslím, že nejlepší varianta jak vydržet u sportu - konkrétně u běhu - je začít zvolna, mírné tempo a postupně prodlužovat vzdálenost. Únava po sportu by měla být příjemná, neměla by ses tím naprosto zchvátit. Pokud se příjemně sportem unavíš, tělo pravděpodobně vyprodukuje dost endorfinů, na které vzniká závislost v neškodné podobě :-) což posílí motivaci. Nejen pro začátečníka může být fajn běhat s někým - mám zkušenost, že pak mnohem méně přemýšlím nad tím, že "už se mi do toho kopce nechce a už mi ty mohy jdou ztěžka" apod. Taky je fajn že je potom ten zážitek s kým sdílet, jak se běželo, jak se líbila trasa.. Odkud jsi?

12. 01. 2016, 21:24:10

Sem vložte diskusní příspěvek.


 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů
 

RSS této diskuze