Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno

BĚŽECKÉ OSOBNOSTI

POSLEDNÍ DISKUSE

KRISTÝNA CHMELKOVÁ - nová tvář SvetBehu.cz, co miluje běhání v horách

KRISTÝNA CHMELKOVÁ - nová tvář SvetBehu.cz, co miluje běhání v horách

Kristýna Chmelková pochází z Olomouce a jejím domácím klubem je Tj Liga 100 Olomouc. V běhání se specializuje především na dlouhé horské běhy a horské maratony. Má ale skvělé výsledky i u silničních tratí.



Z fitka na Olomoucký půlmaraton

Jak ses k běhání dostala?

K běhu mne přivedla posilovna. Běhala jsem tam 15 km na páse jen tak pro radost a osobní trenér z posilovny mne přihlásil na Olomoucký 1/2maraton. Od té doby běhám závody.

Jak a čím se motivuješ před závodem?

Den před závodem se snažím hodně odpočívat a spát. Pestrá strava je základem dobrého výkonu. Těstoviny nebo pizza večer před závodem a dostatek pitného režimu. Strečink Zařazuji také strečink ráno a večer. Rozklusaní a rovinky před startem jsou také důležité. Motivace je pro  mne se zlepšit v dánem závodě a dosáhnout co nejlepšího umístění.

Jaké jsou tvoje nejoblíbenější závody?

LH24 a Lysohorský čtyřlístek.

 


 

Moje fotografie:Moje fotografie:

Moje fotografie:Moje fotografie:

Moje fotografie:Moje fotografie:

Podívejte se na další fotografie k článku...

 


 

Specializuji se na horské maratony

Jaký je tvůj týdenní tréninkový objem?

80 - 120 km. Můj trénink je 5x týdne běhání, z toho dva rychlejší tempové běhy a 3 pomalejší převážně v horách. 1 den v týdnu se jdu vyplavat a do sauny. Pokud zbyde čas, tak zařazuji kolo a posilovnu. Protahování a strečink každý den asi 20 minut. 2 dny v týdnu si dávám úplné volno - většinou v pondělí po závodech a v pátek den před závodem.

Co je podle tebe nejdůležitější součást tréninku?

Chůze a běh do kopců, čas strávený v horách za každého počasí, regenerace a strečink.

Tvoje nejoblíbenější běžecké oblasti?

Beskydy a Tatry.

 

Kristýna na tréninku v RoháčíchKristýna na tréninku v Roháčích

Jím zdravě, ale nejsem vegetarián

Co je základem tvé stravy před a po závodě?

Před závodem: těstoviny, ovesná kaše, raw tyčinky a banán.

Po závodě: těstoviny, regenerační nápoj, proteinová tyčinka a ořechy.

A co si dáváš průběhu závodu (pokud vůbec)?

Cola, gumové bonbóny a enervit gel.

Využíváš nějaké gely nebo doplňky stravy?

Enervit enervitene sport cola, MagnesLife nutrend, GT sport a regener nutrend, Enervit Presport.

Hlavně zvolit správnou velikost bot

Jaké je tvoje oblíbené vybavení?

Mezi mé oblíbené běžecké boty patří značka Mizuno na silniční běhy a Inov-8 na trailové. Na závody pak beru přeedvším Inov-8 nebo Salomon.

Bez jakého vybavení se neobejdeš?

Nejdůležitější jsou boty a volba správné velikosti, čímž se snažím obejít vzniku puchýřů. Dalším faktorem je správně zvolená strava a její dostatek během závodu, což hraje zásadní roli ve výkonu. Povinná výbava je samozřejmostí: voda, folie, větrovka, čelovka, nabitý telefon a jídlo.

Děláš nějaké doplňkové sporty?

Fitness, plavání, silniční a horské kolo, vysokohorská turistika.


Osobní rekordy

Maraton: 03:16:24 (03.04.2016)

Půlmaraton: 01:36:09 (24.10.2015)

10 km: 00:42:26 (8.03.2014)

5 km: 00:21:29 (11.7.2014)

1000 m: nemám

Největší úspěchy

Bratislava maraton - 2.místo 2016

Lh24 -štafety ženy -  1.místo 2016

Slezský maraton - 1.místo 2016

Lysohorský čtyřlístek - 3.místo 2016

Kraličák Skyrace - 1.místo

Krkonošský maraton  - 1.místo 2016

Vall dell Congost - 5.místo 2017


24.04.2017,


Diskuse


Radek Leszczynski
Radek Leszczynski

Obdivuhodné výkony! Měl jsem co dělat, abych s ní na Perunovi držel krok.

25. 04. 2017, 10:30:21
Al
Al

Mě to vždychy deprimuje, když mě holky předběhnou, přiznávám bez mučení :)

25. 04. 2017, 19:47:30

Sem vložte diskusní příspěvek.


 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů
 

RSS této diskuze