HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

KRISTÝNA CHMELKOVÁ

Rekordy

Maraton 03:16:24 (03.04.2016)
Půlmaraton 01:36:09 (24.10.2015)
10 km 00:42:26 (8.03.2014)
5 km 00:21:29 (11.7.2014)

Největší úspěchy

Bratislava maraton - 2.místo 2016
Lh24 -štafety ženy - 1.místo 2016
Slezský maraton - 1.místo 2016
Lysohorský čtyřlístek - 3.místo 2016

Kristýna Chmelková pochází z Olomouce a jejím domácím klubem je Tj Liga 100 Olomouc. V běhání se specializuje především na dlouhé horské běhy a horské maratony. Má ale skvělé výsledky i u silničních tratí.

Z fitka na Olomoucký půlmaraton

Jak ses k běhání dostala?

K běhu mne přivedla posilovna. Běhala jsem tam 15 km na páse jen tak pro radost a osobní trenér z posilovny mne přihlásil na Olomoucký 1/2maraton. Od té doby běhám závody.

Jak a čím se motivuješ před závodem?

Den před závodem se snažím hodně odpočívat a spát. Pestrá strava je základem dobrého výkonu. Těstoviny nebo pizza večer před závodem a dostatek pitného režimu. Strečink Zařazuji také strečink ráno a večer. Rozklusaní a rovinky před startem jsou také důležité. Motivace je pro  mne se zlepšit v dánem závodě a dosáhnout co nejlepšího umístění.

Jaké jsou tvoje nejoblíbenější závody?

LH24 a Lysohorský čtyřlístek.

Specializuji se na horské maratony

Jaký je tvůj týdenní tréninkový objem?

80 – 120 km. Můj trénink je 5x týdne běhání, z toho dva rychlejší tempové běhy a 3 pomalejší převážně v horách. 1 den v týdnu se jdu vyplavat a do sauny. Pokud zbyde čas, tak zařazuji kolo a posilovnu. Protahování a strečink každý den asi 20 minut. 2 dny v týdnu si dávám úplné volno – většinou v pondělí po závodech a v pátek den před závodem.

Co je podle tebe nejdůležitější součást tréninku?

Chůze a běh do kopců, čas strávený v horách za každého počasí, regenerace a strečink.

Tvoje nejoblíbenější běžecké oblasti?

Beskydy a Tatry.

Jím zdravě, ale nejsem vegetarián

Co je základem tvé stravy před a po závodě?

Před závodem: těstoviny, ovesná kaše, raw tyčinky a banán.

Po závodě: těstoviny, regenerační nápoj, proteinová tyčinka a ořechy.

A co si dáváš průběhu závodu (pokud vůbec)?

Cola, gumové bonbóny a enervit gel.

Využíváš nějaké gely nebo doplňky stravy?

Enervit enervitene sport cola, MagnesLife nutrend, GT sport a regener nutrend, Enervit Presport.

Hlavně zvolit správnou velikost bot

Jaké je tvoje oblíbené vybavení?

Mezi mé oblíbené běžecké boty patří značka Mizuno na silniční běhy a Inov-8 na trailové. Na závody pak beru přeedvším Inov-8 nebo Salomon.

Bez jakého vybavení se neobejdeš?

Nejdůležitější jsou boty a volba správné velikosti, čímž se snažím obejít vzniku puchýřů. Dalším faktorem je správně zvolená strava a její dostatek během závodu, což hraje zásadní roli ve výkonu. Povinná výbava je samozřejmostí: voda, folie, větrovka, čelovka, nabitý telefon a jídlo.

Děláš nějaké doplňkové sporty?

Fitness, plavání, silniční a horské kolo, vysokohorská turistika.

Největší úspěchy

Bratislava maraton – 2.místo 2016

Lh24 -štafety ženy –  1.místo 2016

Slezský maraton – 1.místo 2016

Lysohorský čtyřlístek – 3.místo 2016

Kraličák Skyrace – 1.místo

Krkonošský maraton  – 1.místo 2016

Vall dell Congost – 5.místo 2017


Zajímavé vybavení

Komentáře

Přidejte se k diskuzi

Odpovídáte na komentář: