Slovácko: běžecká trasa po krásách Chřibských lesů

Turistický region
Převážně terénní
Převýšení (m)
906

Trasa přes pohoří Chřiby, vedou přes jedny z hlavních lokalit pohoří.

Výchozí bod trasy je Salaš, na hrišti, kde lze odstavit auto (případně dále o 100m je po pravé straně možnost parkování). Začátek trasy je v duchu 2km výběhu na Dubový díl po zelené TZ, kde trasa navazuje na seběh pod Břesteckou skálu (občerstvení) a následně ihned je na trase nejprudší stoupání vůbec, a to na Barborku, odtud se jen přehoupneme Buchlov (občerstvení). Odtud následuje pohodový přeběh po červené TZ kolem statku Zikmundov až na Buchlov kámen, odkud trasa spadá do Starých Hutí (žlutá TZ). Ty se okrajově proběhnou a pokračujeme až na Vlčák (zelená TZ). Z rozcestí na Vlčáku je mírnější terén až na Brdo (červená TZ) (občerstvení), které je nejvyšším bodem trati (587 m. n. m). Pak cesta vede na lesní penzion Bunč (občerstvení), odkud je trasa téměř jen z kopce dolů (zelená TZ). Kousek pod Bunčem se proběhne lesem až na asfaltovou cyklotrasu pokračující kolem studánky u Lvých hlav (výborná voda) až na Hubertku. Těsně pod Hubertkou trasa uhne doleva na starou neznačenou lesní cestu, která vyústí cca 0,5km před památníkem U padlých. Následuje závěrečná asfaltová část do Salaše (žlutá TZ), až k hřišti – k odstavenému autu.