Běžecká trasa česko-polským pohraničím po hřebeni Krkonoš

Turistický region
Přírodní terén
Převýšení (m)
1208

Trail česko-polským pohraničím, z Pomezních bud přes Sněžku až na Horní Mísečky.

Trasa začíná u autobusové zastávky na Pomezních Boudách, vybíháme po žluté turistické značce, kterou u boudy Jelenka (možnost občerstvení) vyměníme za zelenou TZ. U pramenné oblasti Jeleního potoka přeběhneme po stezce na červeno/modrou TZ a stoupáme až na až na Sněžku typickým, horským, kamenným chodníkem.

Na Sněžce je další možnost občerstvení, vyfocení panoramat a pokochání se výhledem do okolí z nejvyššího místa ČR. Cestu dolu ze Sněžky volíme podle chuti, buď okolo Jubilejní cestou, nebo po hřebeni. V Obřím sedle, se vydáme po červené do Polska (pozor na polské ledabylé značení). Trasa vede nádherným, horským trailem přímo nad Malým Stavem a Velkým Stavem okolo Poledního kamene (Slonecznik) až ke Špindlerově boudě (možnost občerstvení). Před Špindlerovou boudou je krásný technický seběh mezi kameny.

Od Špindlerovy boudy dále po červené (zelené) k bývalé Petrovce, u které se dáme doprava už jen po červené, která vede nejdříve okolo Dívčích poté Mužských kamenů přes sedlo pod Smělcem, nad Sněžné jámy až k boudě u Sněžných Jam (možnost občerstvení). Od ní po červené přes Violík až k rozcestníku kde se dáme doleva po žluté k Prameni Labe (zde možnost po zelené seběhnout k Labské boudě (možnost občerstvení) cca 1km.) Dále běžíme ke Čtyřem Pánům, od nich pak po zelené na Růženčinu zahrádku. Pak doleva po červené přes Harrachovy kameny (nádherný výhled na Kotel), okolo mohyly Hanče a Vrbaty až na Vrbatovu boudu (i zde je možnost občerstvení). Od Vrbatky po asfaltu až do první zatáčky a zde je malá odbočka doprava!!

Odbočíme doprava, a jakmile se dostaneme na křižovatku dáme se doleva dolu po žluté tur. značce kde čeká nádherný technický seběh, nejdříve klečí po kamenech, pak lesem po kořenech. Přeběhneme silničku vedouci z Horních Míseček na Zlaté návrší a pokračujeme rovně šotolinovým seběhem dále po žluté až k Jilemnické boudě (možnost občerstvení). Zde je i cíl trasy.