Běžecká trasa z Mníšku pod Brdy do Radotína

Převážně terénní
Převýšení (m)
504

Z železniční stanice Mníšek po cyklotrase do Mníšku (od žel. st. zpět podél trati směrem na Prahu, po chvíli se mírně doleva odbočuje silnička, po cca 400 m se napojí na silnici, po které vede žlutá turistická značka – po žluté (doleva) do Mníšku na náměstí – po zelené stoupání lesní pěšinou na Skalku – po červené směr Černolice (chvíli asfaltka, jinak štěrková lesní cesta) – před Černolicemi na Červené hlíně doleva po žluté – po cca 600 m křižuje žlutá starou asfaltku, po ní doleva – po asfaltce nad Všenory – u prvních domů po poměrně prudce klesající ulici doleva – na hlavní doprava, hned poté na Y doleva – za posledními domy je něco jako parkoviště, z něj by měla začínat červená naučná (nezačíná), vyškrábat se cca 15-20 m do svahu, pak po vrstevnici doleva k suťovému svahu – po serpentině sutí na vrchol – kousek za vrcholem najdete modrou značku, po ní doprava na rozcestí Pod kamenem – po červené na Jíloviště – držet se červené a ze SZ oběhnout Jíloviště – v místě, kde červená odbočuje podjezdem pod R4, odbočíme vlevo po cyklotrase, za pravotočivou zatáčkou odbočuje z hlavní silnice vlevo – po cyklotrase (silnička) – 90°zatáčka doleva, seběh, 90° zatáčka doprava, hned za ní (cca 5-10 m) odbočuje stezka doleva (na stromech jsou ještě místy patrné zamalované turistické značky) – po stezce dolů pod Kazín – podle řeky do Lipenců – dále po žluté podél Berounky až do Černošic, přes mostek pro pěší a cyklisty – slabší kusy odložit na vlak a/nebo do cukrárny (je hned u nádraží) – po cyklostezce podle vody až do Radotína, u mostku odbočit do města na vlak

tipy:

• Do Mníšku se z Prahy dá (a výrazně rychleji) dostat i autobusem. Cesta vlakem je ale … prostě krásná. Foťák mějte u ruky nejpozději od Měchenic.
  • V seběhu od Červené hlíny je – kousek nad starou asfaltkou – studánka.
  • Pokud nechcete riskovat hledání suťového svahu a obejdete se bez něj, zůstanete u Černolic na červené, na trasu se napojíte na rozcestí Pod kamenem.

zajímavosti trasy:

• suťové pole u Všenor
  • Kazín – moc hezký úsek po skalní stezce nad vodou