Krkonoše: běžecká trasa z Vrchlabí na vrchol Žalý

Převážně terénní
Převýšení (m)
735

Výběh na vrchol Žalý (1 019 m n. m.) dá zabrat stehnům i lýtkům, je to ideální trénink pro běh do kopce, u kterého si ještě užijete panorámata Krkonoš.

Od parkoviště u vrchlabského kláštera začíná stoupání po asfaltce až k mostu přes městský obchvat. Cesta dál pokračuje po asfaltovém povrchu do kopce, cestou míjíme kapličku sv. Anny a 14 pomocníků, odkud vidíme Vrchlabí a okolí jako na dlani, a Kněžickou chalupu.

Po turistickém značení směr Žalý pokračujeme dál až na křižovatku silnic na Křížovkách, tady se vydáme dál po turistickém značení a za chvíli už stezka odbočuje z asfaltky a vede lesem strmě vzhůru. Po výživném stoupání se pěšina napojí na širší lesní cestu, která nás zavede až na samotný vrchol.

Na vršku stojí chalupa s občerstvením a rozhledna, která stojí za návštěvu, protože se ocitneme nad hranicí lesa a otevře se nám výhled na hlaní hřeben Krkonoš.

Po krátkém odpočinku a pokochání seběhneme pár desítek metrů k poslední křižovatce a vyrážíme po turistické značce směrem na Rovinka.

Na Rovinkách se můžeme posilnit v bufetu, nebo pokračovat rovnou první odbočkou vpravo a kolem chaty mírně klesat. Takzvaná „velbloudka“ se kousek za Rovinkami rozdvojuje, ale netřeba se znepokojovat, obě cesty se po určité chvíli opět spojí (poslední dobou se využívá kvůli ochraně hnízdících ptáků spíš spodní cesta).

Lesní cesta vede víceméně po vrstevnici a zavede nás přes herlíkovické sjezdovky opět na Křížovky, odkud sbíháme opět kolem Kněžické chalupy a kapličky dolů na parkoviště ve Vrchlabí.