Podkrkonošská trasa se startem a cílem na přehradě Les Království

Převážně terénní
Převýšení (m)
467

Z přehrady Les Království, NS Lesem Království, Areálem environmentální výchovy, přes Buddhovy kameny a Slučí kameny, kolem Martinské studánky, podél Černého potoka a zpět k přehradě.

Trasa nejprve vede po modrém a zeleném turistickém značení od hráze přehrady Les Království, po 500 m se zelená a modrá značka rozdělí a trasa pokračuje vpravo do prudkého kopce po modré.

Trasa pokračuje po lesní kamenité cestě stále vzhůru. Zhruba po 700 m je třeba dbát zvýšené opatrnosti, protože se přebíhá vedlejší silnice a v zápětí po dalších 50 m silnice hlavní. Po přeběhnutí silnice pokračujeme po modrém značení. Dostaneme se na křížení cest, kde se k modré značce přidá zprava cyklotrasa 4088. Trasa odtud vede po pěkné zpevněné široké cestě. Až do 4. km běžíme po této cestě s mírným stoupáním. Na tomto úseku mineme Modlitbu u Huberta a rozcestník U Kousků, kde se k naší trase přidává žlutá turistická značka.

Běžíme dál po žluté značce k rozcestníku Hájemství – osada. Zde musíme opět dávat pozor, neboť se ocitneme na okraji obce Vítězná. Pokračujeme po žluté značce po asfaltovém povrchu, mineme Areál environmentální výchovy, který je pro návštěvníky přístupný celoročně a nachází se v něm dětské hřiště, arboretum s 22 stromy Keltského stromového kalendáře a naučná stezka, poté odbočíme doprava po silnici do Vítězné. Po 30 m zaběhneme na travnatou cestu mezi zahrádkami opět do lesa. Po 4,5 km od startu proběhneme kolem Studánky s malým umělým jezírkem. Po lesní cestě stále běžíme po žluté turistické značce, která nás zavede k zajímavým skalním útvarům „Buddhovy kameny“ (na 5. km). Na 6. km se nachází Slučí kameny (511 m n. m.). Odtud pokračujeme po žluté značce a klesáme k rozcestníku Nad Debrným, který se nachází 7 km od Těšňovské přehrady.

U rozcestníku opustíme žlutou značku a napojíme se na zelené značení. Tato oblast je značně vykácená a cesta je poničena od pojezdů traktorů. Tento úsek je ovšem krátký a po 200 m od rozcestníku odbočíme do leva, kde pokračuje zelená turistická značka. Probíháme krásným smrkovým lesem, po obou stranách stezky jsou skalní útvary pokryté mechem. V této části  trasy budeme značně stoupat. Následuje prudká odbočka vpravo, přičemž prudký svah je lepší sejít než seběhnout. Ocitneme se u Černého potoka, běžíme úzkou pěšinkou podél něho a probíháme kolem Martinské studánky. Dostaneme se z lesa až na hlavní silnice, na které odbočíme vpravo a po 20 m dosáhneme rozcestníku „Černý potok“.

Od rozcestníku běžíme dál po zelené značce, od které se dostaneme k altánu. Od altánu zbývají už jen 4 km do cíle k přehradě cestou, která vede vedle řeky Labe.