Posázaví: Běžecká trasa kolem Medníku

Přírodní terén
Převýšení (m)
638

Běžecká trasa, která se běží jako trať v rámci závodu Trail Sázava.

Krásná běžecká trasa, jejíž start i cíl se nachází v obci Pikovice u mostku přes řeku Sázava. Vybíhá se po červené proti proudu řeky a po chvíli se odbočuje lesní pěšinkou mezi chatami do prudkého stoupání směrem k vrcholu Medník (417 m). Napojíme se na zelenou značku a v ostré zatáčce těsně pod vrcholem běží rovně do kopce nikoliv doleva po zelené značce. Z vrcholu (na kterém se nachází velká mohyla) sbíháme vlevo po lesní cestě. Přiběhneme na asfaltovou lesní cestu a po ní se dáme doleva znovu po zelené turistické značce. Cesta je po chvilce kamenitá. V první zatáčce odbočíme (jakoby rovně) na lesní cestu (neznačenou) a běžíme rovně až na kraj lesa, kde začíná louka. Dáme se doleva po louce (běžíme po hranici lesa) až narazíme opět doleva na lesní cestu, kterou se vydáme. Lehce po pátém km doběhneme na větší lesní cestu, po které se dáme doprava z kopce a běžíme až nakonec, kde se promění v malou lesní cestičku, která nás klikatíce se dostane až na červenou značku vedoucí podél řeky Sázavy.

Po červené se vydáme doprava a běžíme kolem Klimentovy vyhlídky, Raissovy vyhlídky až do malého údolíčka s potůčkem těsně před chatovou osadou. Zde vede malá, ale nenápadná cestička podél potůčku až na modrou turistickou značku stále do kopce. Po modré se dáme doleva. Po 300 metrech odbočíme vpravo po neznačené cestě a běžíme kolem vrcholu Kněžoles (362 m). Přibíháme zpět na modrou značku a běžíme po ní vlevo. Po krátkém úseku opět odbočíme na neznačenou cestu směrem z kopce a běžíme až na třetí rozcestí, kde odbočíme doleva po další neznačené cestě. Ta je souběžná s červenou turistickou, na kterou nás po cca kilometru také dovede. Po napojení na červenou běžíme už po červené až zpět do cíl, kde si připravíme občerstvení, protože budeme mít v nohách kolem 600 výškových metrů.