Varnsdorf: běžecká trasa na Jedlovou rozhlédnout se po Lužických horách

Převýšení (m)
779

Stoupání na vrchol Jedlové, třetího nejvyššího vrcholu Lužických hor

Okruh z Varnsdorfu přes vrcholy Weberberg a Jedlová. Trasa začíná u TOS Varnsdorf a vde po cyklostezce do Dolního Polduží, tam překročíme hranice do Německa a běžíme po modré na vrchol Weberberg.

Na místě zvaném Černá brána se dáme po žluté na rozcestí Pod Ptačincem a dále pokračujeme po asfaltce a červené turistické. Po zhruba jednom kilometru červená uhýbá doprava my však pokračujeme  rovně po asfaltce až k další odbočce doprava. Zde je nutno nastudovat naklikanou trasu, která nás dovede až na přeběhnutí přes výpadovku. Přeběhneme a dáme se po žluté vrstevnicí až nad nádraží Jedlová kde prudce uhneme vpravo a po neznačené seběhneme pod Jedlovou vrchol.

Napojíme se na zelenou turistickou značku a ta nás dovede na rozcestí U Ranče, tam už je na nás jakou trasu vzhůru zvolíme, buď po červené a asfaltu a nebo okolo a přes sjezdovky. Na vrcholu je možnost občerstvení a pak se můžeme vydat dolů opět po červené až k Tolštejnu.

Napojíme se na cyklostezku 3015 a buď po ní nebo po naklikané trase sběhneme do Jiřetína pod Jedlovou. Tam se napojíme na zelenou turistickou a po ní běžíme stále níž až do Dolního Podluží a dál na Hraniční buk. Zde se odpojíme a podle naklikané trasy seběhneme k Varnsdorfské nemocnici, naběhneme na hráz Varnsdorfského rybníku a po něm až na hlavní ulici Plzeňská. To už nám zbývá pár metrů do cíle u TOSu.