Recenze: SAUCONY RIDE 16 – když jedny boty stačí

Recenze: SAUCONY RIDE 16 – když jedny boty stačí

Parametry

Značka Saucony
Celé jméno recenzovaného výrobku SAUCONY RIDE 16
Pro jaký povrch je bota vhodná Silnice, Dráha
Pro jaký druh běhu je bota vhodná Vytrvalostní trénink, Tempový trénink, Závod
Hmotnost 286 g
Šněrování Klasické
Sklon pata - špička 8 mm
Podpora nohy neutrální
Infocena 3899 Kč
Dodává www.aspire.eu
Více info na mysaucony.cz/

Zaujalo mě

  • všestranné tréninkové využití
  • celkový komfort
  • povedený design
  • hutná stélka

Shrnutí recenze

K úspěchům osvědčených modelů patří také to, že se nijak zásadně nemění. To platí i o šestnácté verzi všestranné tréninkové boty z dílny americké značky SAUCONY. Stejná pěna mezipodešve (PWRRun), stejná kontaktní pryž podrážky (XT-900), stejné pohodlí pro každodenní trénink. Běhat v jedné botě rychlostní a tempové úseky i objemový trénink? S modelem Saucony Ride 16 přitom nemusíte dělat žádné kompromisy. Základní objemové běhy, fartleky se svižnějšími úseky, nebo klidně i tempové tréninky si v nich střihnete naprosto v pohodě a s jistotou. A pro běžce, kteří nepotřebují mít přeplněný botník zvládnou i závodní nasazení, s čím delší vzdáleností, tím lépe.

Materiál svršku, použitá membrána, prodyšnost

Je neskutečné, jak se značce SAUCONY povedlo maximalizovat polstrování svršku, poskytnout běžcům parádní komfort a zároveň udržet nízkou hmotnost boty. Nohu si bota hýčká doslova ze všech stran. Polstrování kolem paty, silnější, širší jazyk a k tomu sedmimilimetrová stélka. Jako v bavlnce! Aby toho pohodlí nebylo málo, jsou i tkaničky nebývale pružné, krásně se tak doplňují s „vymazleným“ jazykem a dotváří celkový pocit nohy, která si v botě vysloveně lebedí. Povedené jsou také fixační pásky, které přes nárt propojí šněrování a bezchybně uzamknou nohu v botě. Zajímavé je, že u modelu RIDE 15 TR jsou fixační pásky vně svršku a přitlačují svršek k noze, u RIDE 16 je jedna část fixační pásky vedená vnitřkem boty (naprosto odděleně od svršku) a druhá vnitřkem. Jazyk je po stranách všitý výrazně elastickým pruhem textilie, a právě ten tužší fixační pásku chrání od kontaktu s nohou. Promyšlené, fungující! Svršek je poměrně výrazně elastický a také to přispívá k nebývalému pohodlí. Vyvážená je i prodyšnost svršku, v chladnějším jarním období i v teplejším ke konci testování byla naprosto v pohodě.

Odpružení boty, použité materiály v podešvi apod.

Celé kouzlo je v rovnováze. Ani příliš měkké (snižující stabilitu), ani nepříjemně tuhé (snižující komfort). Prostě akorát. Přesně akorát! To spoluvytváří všestrannost oblíbené tréninkové boty. Skvěle tlumí při delších bězích, dobře se odvaluje a reaguje na odraz při svižnějším tempu. Přirozený, lehký a hladký je přechod od došlapu až po odraz, výrazná flexibilita pak napomáhá plynulejšímu pohybu nohy. Také torzní tuhost je nastavená hodně do měkka. Botu v ruce snadno ohnete i přetočíte do rotace. Při běhu se tak nemusíte „prát“ s plastovými výztuhami a po celou dobu kontaktu s podložkou je vše tak nějak přirozené, uvolněné a promítá se to nejen do běžecké techniky, ale také do celkového prožitku z běhu. Mezipodešev je příjemně měkká, pohodlná a skvěle pohlcuje došlap na tvrdém povrchu. Přitom je bota stabilní, i ostřejší zatáčky nebo drobnější nerovnosti zvládá na výbornou. Stélka PWRRun+ je vlastně jen další vrstvou tlumení. Sedm milimetrů, to už je pořádná porce. Je hutná, anatomicky natvarovaná s vyvýšenými okraji, které lépe usadí nohu v botě a rozhodně přispívá k celkovému komfortu.

Podrážka, přilnavost, chování na mokrém povrchu apod.

Podrážka je vyloženě silniční, hladká s viditelnou snahou minimalizovat plochu kontaktní odolnější pryže. To se pak příznivě projevuje nejen na celkové hmotnosti boty, ale také na flexibilitě a torzní tuhosti. Přispívá k tomu také výrazná, hlubší drážka přecházející z prohlubně pod patou až k malíkové straně prstové části. Je měkká a dostatečně široká, takže nehrozí žádné zasekávání kamínků. Kontaktní pryž je rozdělena do šesti nezávislých segmentů, umístěných na těch správných místech. Bez omezení kvality odrazu. Jak potvrzuje i naše testování je trakce velmi dobrá i na mokrém asfaltu. Nechráněná místa samozřejmě pochytají nějaké ty šrámy, na životnost boty to ale nemá žádný vliv. Samotná kontaktní pryž vypadá po testování stále velmi dobře.

Osobní zkušenost

„Pokud bych měl mít doma pouze jedny silniční běžecké boty, bez ohledu na tempo běhu nebo vzdálenost, byly by SAUCONY RIDE 16 jedním z favoritů. Jsou neskutečně pohodlné díky pořádné porci polstrování včetně silnějšího jazyka. Parádní polstrování, měkká a ohebná mezipodešev, plynulý přechod do odrazu. Přesně to je má oblíbená kombinace zejména pro delší svižnější tréninky bez omezení pohodlí. Rychlé dvoustovky, stupňovaný hodinový běh, stejně jako třicet kilometrů volnějším tempem. Na výbornou zvládne tak široké spektrum tréninků jen několik málo modelů v mém běžeckém botníku. Moc se mi líbí nastavení mezipodešve. Nechává chodidlo přirozeně pracovat, zapojit se do odrazu, bez přidané podpory plastu nebo karbonu. Z mého pohledu je hodně důležité pohodlí, které bota, bez ohledu na celkovou kilometráž poskytuje.“

Zajímavé vybavení

Napiš, jakou máš zkušenost ty

Odpovídáte na komentář: