HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

ZUZKA RUSÍNOVÁ

Rekordy

Půlmaraton 1:22:48
10 km 37:52
5 km 18:39
ZUZKA RUSÍNOVÁ – Ústecká běžkyně, co se nebojí pořádného tréninku

Zuzka pochází z Ústí nad Labem a zde běhá i v současnosti. Jejím koníčkem jsou silniční desítky a půlmaratony a tvrdě si jde za svými nejlepšími úspěchy. Říká, že běhání je hlavně o tréninku, který často hodně bolí. Pokud si ale člověk jde za svým snem, je to jediná cesta.



Za vším stojí chlap 🙂

Zuzka Pochází z Ústí nad Labem a letos předvedla pěkné výkony na nejednom závodě. Běhá za domáci klub USK PROVOD. Letos vyhrála například klasicky velmi dobře obsazený Milešovka(p) nebo některé závody ze série Night Run. A jak se k běhání dostala?

„Pocházím ze sportovní rodiny, rodiče se mi hodně věnovali, sestra je učitelkou tělocviku a i já jsem vystudovala učitelství pro 1. stupeň se specializací právě TV. V dětství mě nejvíc bavily běžky, ale před čtyřmi lety jsem z nešťastné lásky začala pořádně běhat i na jaře :-). Takže za mým běžeckým úspěchem je vlastně chlap :-).“ popisuje své běžecké začátky.

V současné době se specializuje hlavně na silniční desítky a půlmaratony. Kopce nemá ráda a říká, že je neumí: „V terénu umírám, silnice je jednoznačně moje láska :-).“ V přípravě naběhá okolo 100 km týdně a nejčastěji ji potkáte v Ústí nad Labem nebe na Svádovské cyklostezce.

Základem tréninku je objem a vytrvalost

Zuzka má nejraději závody od firmy RunCzech a v tréninku je podle jejich slov nejdůležitější neztrácet vidinu výsledku. Takže součástí je pozitivní mysl, nebrat běhání smrtelně vážně a když to párkrát nevyjde, tak se nezhroutit a zkoušet znovu uspět. Jinak se zaměřuje hlavně na objem a vytrvalost. A jak se před závodem motivuje?

„Dám pusu svému „panu Božskému“ – to je plyšový medvěd :-). Většinou už se nebojím, koukám po hezkých klucích, přemýšlím o taktice a jestli jsem se hezky oblékla :-). Motivací je mi, když na mě někdo z davu diváků zavolá jménem, když mi cizí lidé fandí, z toho mám vždycky obrovskou radost.“

Čtěte také: Tréninkové plány na 10 km. Chcete si příští rok zaběhnout osobní rekord na desítce? Inspirujte se našimi plány v sekci Tréninkové plány.

Jídlo neřeší, jí na co má chuť

Zuzka nemá žádnou speciální dietu, takže jí na co má chuť. Před závodem si dává „křupáky“ s mlékem a kafe, po závodě sní úplně, ale doopravdy úplně všechno – tělo si to žádá, takže čokolády, sušenky, maso, přílohy, všechno. Při závodě si pak dopřeje jedině kolu a šmoulí křupky z Alberta. Jiné doplňky si nedává.

Důležitý je trénink, vybavení až na druhém místě

Své vybavení nijak extra neřeší, z bot používá nějvíce značku inov-8, ale razí zásadu, že běhání není o vybavení, ale o tréninku a o správném zapálení: „Nemám  nic speciálního, doporučila bych všem, aby pořádně trénovali a neřešili tak vybavení. Myslím, si, že se hodně přeceňuje, může pomoct zvýšit výkon, ale závod se vyhrává jedině pořádným drilem a térninkem.“

Osobní rekordy

Maraton: Nikdy jsem ho neběžela.

Půlmaraton: 1:22:48

10 km: 37:52

5 km: 18:39

1000 m: Nevím, nikdy jsem to neměřila.

Že jsem se dokázala bez trenéra vypracovat k takovým časům :-).

Největší úspěchy

Nejvíc si cením toho, že všechny své osobáky jsem zaběhla v Ústí před kamarády a známými, kteří mi fandí. Obrovským úspěchem a zúročením běžecké dřiny byl letošní Ústecký půlmaraton. A taky si cením toho, že mě běhání pořád baví, i když na téhle úrovni pěkně bolí :-).


Zajímavé vybavení

Přidejte se k diskuzi

Odpovídáte na komentář: