Běžecká trasa: kolem jedné z nejmajestátnějších hor v Moravskoslezských Beskydech

Turistický region
Přírodní terén
Převýšení (m)
669

Běžecký okruh kolem jedné z nejmajestátnějších hor v Moravskoslezských Beskydech v délce 22,5 km

Smrk (1276 m n.m.) je druhou nejvyšší horou Moravskoslezských Beskyd a je vyhledávaným turistickým cílem. Hora je ovšem nesmírně rozlehlá a skýtá řadu možností na hezké běžecké trasy. Tento okruh prověří i ostřílené horské běžce a jestli rovněž hledáte místa s minimem lidi, tak je tato trasa určena právě pro vás.

Nejhorší na této trase je začátek! Takže nepřepálit, čeká vás zhruba šestikilometrové stoupání. Trasa začíná v centru Ostravice, kde se vydáte po červené turistické trase a zhruba po 2 kilometrech se odpojíte a pokračujete po Osmecké cestě, která protíná osadu Skalka za kterou se nachází hned u cesty studánka.  Odměnu vám bude v této části trasy výhled na přehradu Šance.

Na metě 6. kilometru nastává zlom a čeká vás osmikilometrový úsek na zvlněném profilu. Tady se vám otevírají nevšední pohledy na Beskydy směrem k hranici se Slovenskou republikou.  V této části se nachází PR Studenčany, kde se rozléhají dochované fragmenty karpatského smíšeného lesa.

Na 14. kilometru dobíháte k rozcestí Polana, kde navážete na červenou turistickou značku a tady začíná trasa prudce klesat.  Po dvou kilometrech uhnete z turistické značky doprava a po lesní cestě doběhnete k rozcestí Holubčanka, odkud sbíháte po červené značce zpátky na Ostravici.