Cheb: běžecká trasa kolem rybníků na Komorní hůrku

Turistický region
Převážně asfaltový
Převýšení (m)
461

Okruh, začínající v západočeském městě Cheb nás zavede na jednu z nejmladších sopek v ČR, dále na významnou ptačí lokalitu a cestou můžeme ochutnat i minerální prameny poblíž lázeňského města Františkovy lázně.

Náš trénink zahájíme přímo pod hradem Cheb, který stojí na ostrohu nad řekou Ohře, jedná se o unikát evropského měřítka. Vyběhneme po červené turistické značce (TZ), podél řeky Ohře až na hráz vodní nádrže Skalka, podél níž budeme stoupat (stále po červené TZ) až na Komorní hůrku.

Komorní hůrka (503 m n.m.) je nejprobádanější a nejmladší sopka na území ČR. O průzkum jejího nitra se zasloužil J. W. Goethe, na jehož počest byla do skály nad štolou vsazena pamětní deska. V horní části kopce Komorní hůrka je nápadný kráterovitý útvar, není to ovšem původní kráter, ale starý lom na sopečný prach, kterým se upravovaly cesty ve Františkových Lázních.

Z Národní přírodní rezervace poběžíme kousek po silnici po modré TZ, ale velmi brzy odbočíme (za rozcestím Klest) do příjemného Luženského lesa, prokličkujeme mezi stromy a vydáme se rovnou na cestu (zelená TZ) mezi rozlehlé vodní plochy, které jsou významným stanovištěm pro vodní ptactvo a zároveň ráj pro obojživelníky. Vzduch je naplněný vůní vody, která nás teď doslova obklopuje. U drobného rybníku Podselek odbočíme doprava, abychom minimalizovali asfalt, a po chvíli již běžíme terénní cestou, k níž se na první křižovatce přidá zelené TZ.

A konečně je tu občerstvení ve formě minerálního pramenu „Glauber II“, který sice páchne jako pukavec a je mírně projímavý, ale po cestě krásně osvěží.  Já se mohutně napila a doběhla to bez následků:-) Do Františkova lázní si můžete samozřejmě zaběhnout, ale já trasu volila po okraji města – první větší cesta doprava, podél vodního příkopu, která se napojí na větší, již červeně značenou (vedle silnice zde vede nezpevněná pěšina). Ta nás dovede opět na Komorní hůrku. Odtud se můžeme vrátit buď stejně po červené až do města Cheb nebo pod obcí odbočíme doleva a poběžíme podél rybníčku pásem zeleně kolem bývalého kravína a dále polní cestou až na křižovatku, odkud je trasa značena modře až do města odkud jsme vybíhali.