Jizerské hory: běžecká trasa v lesích nad Hejnicemi

Turistický region
Převážně terénní
Převýšení (m)
642

Komplikovaná balvanitá koryta potoků a rokle s kaskádovitými vodopády pod ostrými skalními vyhlídkami, prostupujícími nad temné bukové lesy Jizerských hor.

Stojíte na starém poutním místě, před barokní bazilikou Navštívení Panny Marie v Hejnicích a před sebou vidíte parčík se stromořadím. Tím proběhnete na silnici a dáte se doleva přes řeku Smědá po zelené turistické značce.

První 2 km běžíte vesnicí a vidíte přilehlé kopce Frýdlantského výběžku i s vyhlídkou Ořešník. Nebojte, i tam Vás trasa zavede. Máte před sebou horský běh s místy náročným terénem a ne úplně malým převýšením. U tenisových kurtů, na konci osady Ferdinandov zahýbáte po zelené vlevo do lesa a za zvuku šumějícího potoka Velký Štolpich stoupáte po krásné lesní cestě k rozcestí „Pod Vodopády“ a dále pořád po zelené až k vyhlášenému bufé na Hřebínku Jizerské magistrály. Zde zahýbáte vlevo a Jizerskou magistrálou pokračujete po úzké asfaltce k odbočce na vyhlídku Krásná Máří.

Nabiti výhledy na Frýdlantsko běžíte vesele dále po vrstevnici. Na Téčku u rozcestí „U Tetřeví boudy“ se od Jizerské magistrály odpojujete a berete levou po červené. Seběhem okolo potoka se blížíte k rokli s největším vodopádem Jizerských hor, ke kaskádovitému Velkému Štolpichu! Zde od lávky je vidět pěkný kus bývalé Štolpišské silnice. Vy běžíte přes lávku, dokonalou přírodou, technicky těžkou pasáží s kameny, schůdky a kořeny sbíháte a znovu vybíháte skalnatý terén bukového lesa. Za chvíli jste na Ořešníku, jedné z nejhezčích vyhlídek v Jizerských horách. Ze shora od kříže budete mít Hejnice jako na dlani. Vždyť jsou od Vás kousek, už jen 2 km lesním terénem s prudším klesáním a poslední kilometr lučinami.