Křižínkov u Brna: běžecká trasa údolím říčky Libochovky

Přírodní terén
Převýšení (m)
489

Trasa dlouhá 24,9 km vedoucí krásným údolím říčky Libochovky pod viaduktem, kde se v roce 1970 stala jedna z nejtragičtějších železničních nehod v dějinách českých železnic.

Trasa vedoucí z Níhova, kam můžeme dojet vlakem ze směrů Brno či Žďár nad Sázavou vede přes Katov, okolo Prosatína, dále nás zavede na příjemnou cyklyturistickou trasu vedoucí z kopce kolem potůčku Blahoňůvka obklopená hlubokými lesy.

Doběhneme na Chytálky, kam se mimochodem můžeme dopravit z Tišnova či Velké Bíteše autobusem. Zde odbočíme doleva a vyrazíme po zelené turistické značce směrem na Říkonín. Běžíme hlubokými lesy, posléze, před Říkonínem přes louky, kde se můžeme občerstvit čerstvým jablíčkem, špendlíky, atp. Před Říkonínem jsou krásná vyhlídková místa.Pro ty, co by již nemohli dále pokračovat, nebo by se na tuto trasu chtěli napojit v jiném bode, je v Říkoníně možnost využít železniční stanici a to opět ve směrech na Brno a Žďár nad Sázavou.

Z Říkonína dále pokračujeme po zelené značce až doběhneme do Kutin (mezitím vystoupáme na místa s překrásnými výhledy na toto malebné údolí), kde je možnost se občerstvit v celoročně provozovaném ranči u Bizona s výbornou domácí kuchyní. Právě se nacházíme v oblasti známé nějakolika trampskými osady a říčkou Libochůvkou obklopenou krásnými lesy. Necelý kilometr od Kutin, dále po zelené značce, doběhneme k viaduktu, kde se v roce 1970 stala jedna z nejtragičtěších železničích nehod na českých železnicích. Můžeme si zde prohlédnout pomníček a pamětnící si mohou připomenout toto neštěstí.

Malebná krajina nás však donutí myslet na příjemnější věci a tak se vydáváme dále po zelené, probíháme krásnou chatovou oblastí okolo Sochorských skal a dobíháme ke studánce, kde se můžeme opět občerstvit. Pokračujeme dále po zelené až doběhneme do Rojetína, zde můžeme navštívit výstavní galerii Martiny Fialové (obrazy, vypalovaná skla, mozaiky), která je otevřena denně na zazvonění od 8:00 do 18:00.

Pokračujeme dále po zelené, mineme letiště pro ultralehká letadla, přes les,stále po zelené doběhneme k Níhovskému rybníku. U rozcestí žluté a zelené značky, je příjemný kiosek se zahrádkou a chutným občerstvením, tento kiosek je otevřený přes celou letní sezónu. Pokračujeme dále po žluté přes obec Níhov k železniční stanici. Zde můžeme nastoupit na náš vlak směrem k domovu (směr Brno, či Žďár nad Sázavou) či pokračovat dále po žluté do Katova, či Křižínkova.